Forfatter Emne: Kort og lange toppe i tommemål?  (Læst 4539 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

nyg

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2497
  • Your Mama!
    • Blog om min Triumph Spitfire
Kort og lange toppe i tommemål?
« Dato: November 18, 2013, 08:39:49 pm »
Jeg skal bruge et sæt løse toppe til et topnøglesæt med ½ tommes firkant. Det skal have de mest gængse størrelser af både korte og lange toppe.
Det skal være 6-kant toppe i tomme mål!!

Det skal gives som gave til en dedikeret hobbymekaniker, så kvalitet skal være OK, men det behøver ikke at koste spidsen af en jet-jager. Derfor har jeg kigget på mærker som Teng Tools, Kamasa og Bacho. Der er gode tilbud at få, mest som fulde topnøglesæt, men ikke sæt med toppene alene.
Jeg er dog stødt på et mærke der hedder Am-Pro (ved ajengros.dk), som er leveringsdygtig i sæt med de lange toppe til ca. 200,- kr. Er der nogen der kender til kvaliteten af det værktøj?
Eller måske kender en af jer en fysisk eller en online butik, hvor man kan få sæt med både korte og lange toppe, så jeg ikke skal bestille hjem fra to steder.  Eller er der et mærke i god hobby kvalitet, som i vil anbefale?
"Faster!  Faster!  Until the thrill of speed overcomes the fear of Death!" -Hunter S. Thompson

blz

  • Nøgen
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2981
Sv: Kort og lange toppe i tommemål?
« Svar #1 Dato: November 18, 2013, 11:05:09 pm »
::: blz aka. Jacob ::: Lynge :::
::: tidligere SV1000 ::: mcg :::

nyg

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2497
  • Your Mama!
    • Blog om min Triumph Spitfire
Sv: Kort og lange toppe i tommemål?
« Svar #2 Dato: November 20, 2013, 06:06:02 pm »
http://toolworld.dk/kategori/22/Topnoglesaet-og-toppe

ved ikke om det er en hjælp...
Nah, ikke rigtig. Det ender nok med en UK webshop eller de der Am-Pro toppe....
"Faster!  Faster!  Until the thrill of speed overcomes the fear of Death!" -Hunter S. Thompson

T. Brun

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 441
Sv: Kort og lange toppe i tommemål?
« Svar #3 Dato: November 21, 2013, 07:22:35 pm »
Prøv at køre ind til Jens i Specialbutikken på Frejasvej i Hillerød.

Han har mange gode sæt til en ordentlig pris, og hvis han ikke har varen, så skaffer han den gerne hjem.

Jeg købte et ½" sæt med store Torx i skæve mål fra tyske Thümer, det kostede kun 258kr.
T. Brun
SV 650S K3
Rather dead and cool, than alive and uncool

nyg

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2497
  • Your Mama!
    • Blog om min Triumph Spitfire
Sv: Kort og lange toppe i tommemål?
« Svar #4 Dato: November 24, 2013, 07:37:34 pm »
Prøv at køre ind til Jens i Specialbutikken på Frejasvej i Hillerød.

Han har mange gode sæt til en ordentlig pris, og hvis han ikke har varen, så skaffer han den gerne hjem.

Jeg købte et ½" sæt med store Torx i skæve mål fra tyske Thümer, det kostede kun 258kr.
Ja, det var nok også det første sted jeg ville kigge.
Men med de åbningstider han holder sig, er det stort set umuligt for mig at nå forbi..
Så løsningen blev nethandel fra HenrikUSA.com, der forhandler et mærket Pittsburgh. Det er vist OK-fin hobby kvalitet (selvom de kalder serien "pro"), og der er livstidsgaranti.
"Faster!  Faster!  Until the thrill of speed overcomes the fear of Death!" -Hunter S. Thompson