Forfatter Emne: Nu kan jeg sgu ikke se ud af den gamle hjelm mere ! (Ikke SPAM frit område )  (Læst 7975 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

B2

  • Nådesløs
  • Global Moderator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3400
  • Brug for mere end en 6½'er ? Så er du for langsom
    • B2's Galleri
Citat fra: B2
Nu kan jeg sgu ikke se ud af den gamle hjelm mere ! (Ikke SPAM frit område )

Det er så fint nok du har fået ny hjelm hvor du kan se ud, men problemet er bare at nu kan vi andre så se ind  :shock: :shock: :shock:



Kan jeg kun sige det samme til ,som når kæresten mener jeg skal klippes !
Og ? Det er ikke mig selv der skal glo på det  :P :P :P

Formanden siger du skal mobbes
Formanden har drukket af potten ! :twisted:
Nikolaj "B2" Poulsen
SVR 650 S '2000.
GSX-R USD gaffel med radialbremser, Öhlins bagdæmper,  IXIL potte, spejle m. blink, diode baglygte m. blink & B2 Kulfiber dele
156.335 Km + ?

palle j

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 463
Fin gryde
jeg har også sådan en og er meget glad for solbrillen nem og hurtig  :cool:
og ikke mere støj en ørepropperne kan klare  :D   (har ikke prøvet andre hjelme i flere år )
Blå SV650S 00

Majse

  • Moderator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1926
  • Ønsker mig en Kawasaki Z750....
    • www.lauthersheim.dk
Om Caberg :
1) Plastik ( Flækker første gang dit hoved rammer jorden, og dit hoved bliver til en hoppebold da plastik vil boing hen af asfalten..
2) Taber du hjelmen en gang fra hoftehøjde, Altså på asfalt, så kan du være vis på at skifte den ud..
3) Plastik er en meget tynd skal
4) Den larmer ( og kommer til at hyle når den har givet sig ) og det VIL den komme til.
5) Hageremmen sidder med GARANTI og knaver dig i halsen.. Den sidder meget lang tilbage.

Om Schubert C2 :
1) Godt være den er grim, men dælme god.
2) Fiberskal, den kan tabes uden der sker noget.. endda op til flere gange.
3) Den er utrolig støjsvag
4) Den slår stødet fra sig i tilfælde at man skulle kysse jorden, og dit hoved vil derfor undgå mange stød
5) Den er dyrere, men holder i meget lang tid.

Om Schubert Concept :

Larmer lidt mere end C2'eren... men ellers det samme... Der er ikke lige så stort stykke hage stof som kan blokere for vinden, der for støjer den lidt mere.

Polycarbonat anbefales til folk der kører scottere, knallerter eller folk der ikke kører over 100 km/t. ( og det er seriøst )

« Senest Redigeret: Juli 06, 2006, 09:14:26 pm af Majse »

B2

  • Nådesløs
  • Global Moderator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3400
  • Brug for mere end en 6½'er ? Så er du for langsom
    • B2's Galleri
Om Caberg :
Plastik. Flækker første gang dit hoved rammer jorden, og dit hoved bliver til en hoppebold da plastik vil boing hen af asfalten..
Hvis jeg ikke husker helt galt, er faktisk hjelme lavet til at brude mere eller mindre sammen ved tilpas voldsomme belsatninger.
Pointen er at der apsorberes en hulens bunke energi når skallen slår revner.
Det sammer er jo tilfældet i biler.

Skulle mit hover komme til at "boing" hen af asfalten, er det sansynligvis fordi det er revet af, og så er jeg ret kold over hvad der sker  8)
Ved godt det samme kan ske hvis man er bevistløs :wink:

Den larmer ( og kommer til at hyle når den har givet sig ) og det VIL den komme til.
Du udtaler dig MEGET sikkert  :shock: Er det fordi du har erfaring med dem ? :roll:
Min larmer betydeligt mindre end den Shoei XR800 jeg også har, så jeg klager ikke  :D


Hageremmen sidder med GARANTI og knaver dig i halsen.. Den sidder meget lang tilbage.
Aagesen GARANTI eller egen erfaring  :?:
For min gnaver altså ikke ! !



Og hvis jeg ikke husker helt galt flækker Schupert hjelme også  :mrgreen:
« Senest Redigeret: Juli 08, 2006, 06:29:32 pm af B2 »
Nikolaj "B2" Poulsen
SVR 650 S '2000.
GSX-R USD gaffel med radialbremser, Öhlins bagdæmper,  IXIL potte, spejle m. blink, diode baglygte m. blink & B2 Kulfiber dele
156.335 Km + ?