Forfatter Emne: Køb en brugt mc privat.  (Læst 6544 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

KingGuru

  • Scooterfjæs
  • *
  • Indlæg: 16
  • Bike: andet
Køb en brugt mc privat.
« Dato: Marts 10, 2017, 05:51:51 pm »
Hej.

Jeg er en tæt på 2 meter høj fyr som skal ud og have sin første egne MC. Har kørt lidt CBR 600 F2 her i efteråret da jeg fik mulighed for at låne en.. men den er ikke just stor til mig. Og det er det godt nok ikke mange sports cykler der er. Havde snævret mig ind på SV1000S, som jeg lige har prøvet en meget kort tur på. Den var der sq noget mere ryk i end jeg lige huskede på 600.. men også noget tungere at danse med i sving.
Så som starter MC, er det så helt åndsvagt at gå op i en 1000?

spørgsmål 2, Jeg synes jeg har fundet en ok en af slagsen privat (og i den anden ende af landet). Er det dumt at købe privat når det nu er første cykel jeg skal have fingerne i? Jeg har jo åbenlyst ikke erfaring endnu, og kan måske let overse nogle ting?

Sajmon

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2727
  • Netop, som fiskerne siger...
    • Hvad vil du her?
Sv: Køb en brugt mc privat.
« Svar #1 Dato: Marts 10, 2017, 10:17:22 pm »
Det er jo højrehånden der bestemmer hvor hurtigt det går, så der er intet i vejen for at tage en 1000 mens du alligevel har pungen fremme.  :)
Det handler ikke om hvad man kører, men hvordan!

MKappel

  • Scooterfjæs
  • *
  • Indlæg: 9
  • Bike: Sv1000
Sv: Køb en brugt mc privat.
« Svar #2 Dato: Marts 14, 2017, 05:51:16 pm »
Hej og velkommen  :D

Jeg er kun 198 og over 100 kg, men sidder helt perfekt på min sv1000. Jeg købte den også som min første cykel sidste år. Har du en kammerat der har en smule forstand på cykler, så hiv ham med og giv en middag, det funkede rigtig fint for mig  :cool: Du kan jo altid sætte andet styr på hvis kørestillingen skal være mere oprejst. Jeg var heller ikke helt overbevist om det var smart med en 1000 som starter, men som Sajmon siger, så bestemmer du jo selv farten  :thumbsup: Prismæssigt er der jo virkelig mange fornuftige eksemplarer til salg nu her, så er det bare at bestemme sig  :afro:

Held og lykke med det, glæder mig til at høre hvad det ender med  :lol:

Philip L

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 203
Sv: Køb en brugt mc privat.
« Svar #3 Dato: Marts 15, 2017, 12:42:43 pm »
jeg gik fra en 250CCM Kineser og til en SV1000N uden det føltes voldsomt, som Sajmon skriver er det din egen hånd der styrer slagets gang, så længe man husker ikke at køre over evne går det fint :)
I didn't loose my mind, i sold it on ebay...

LyngeM

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 88
  • Endelig SV-ejer...
Sv: Køb en brugt mc privat.
« Svar #4 Dato: Marts 16, 2017, 08:25:50 pm »
Er 200 cm, vejer 120ish kg. Jeg har investeret i et sæt justerbare fodhvilere, så nu sidder jeg noget nær optimalt på min SV1000S


Sent from my iPad using Tapatalk
2003 SV 1000 S, sort, med 2i1 udstødning, USD gaffel fra 2003 GSXR 750, små blink og andet lir.

KingGuru

  • Scooterfjæs
  • *
  • Indlæg: 16
  • Bike: andet
Sv: Køb en brugt mc privat.
« Svar #5 Dato: Marts 24, 2017, 06:22:28 pm »
Jeg fik købt mig en.. Den kører super. Omend det er lidt svært at få varme i bagdækket på en frostklar morgen mod arbejde :). Men jeg er ikke nået til at vride håndtaget i bund endnu.. ikke helt i hvert fald.. den rykker sq godt.

Lynge. en bestemt en du kan anbefale?  det lyder sq ret smart :)
« Senest Redigeret: Marts 24, 2017, 06:24:58 pm af KingGuru »

LyngeM

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 88
  • Endelig SV-ejer...
Sv: Køb en brugt mc privat.
« Svar #6 Dato: Marts 25, 2017, 10:05:28 pm »
Jeg fik købt mig en.. Den kører super. Omend det er lidt svært at få varme i bagdækket på en frostklar morgen mod arbejde :). Men jeg er ikke nået til at vride håndtaget i bund endnu.. ikke helt i hvert fald.. den rykker sq godt.

Lynge. en bestemt en du kan anbefale?  det lyder sq ret smart :)
Jeg er startet ud med et billigt sæt fra eBay.
Det fungerer glimrende.


Sent from my iPhone using Tapatalk
2003 SV 1000 S, sort, med 2i1 udstødning, USD gaffel fra 2003 GSXR 750, små blink og andet lir.