Forfatter Emne: Forhåbentlig kommende SV-Rider  (Læst 9341 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Paparazzi

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 95
Forhåbentlig kommende SV-Rider
« Dato: Februar 08, 2010, 08:37:12 pm »
Kortet er i hus, bankdamen har sagt Sæføli', så nu mangler jeg bare noget at køre på.

Har kigget på en Suzuki sv 650 s, 650 ccm,  Årgang '99. Men jeg kan ikke rigtig se om den er med ABS, hvilket er et must for mig. Nogen der kan hjælpe? Også gerne med andre gode råd

 [afro|

TOB

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 611
  • Live to Ride - Ride to Live
Sv: Forhåbentlig kommende SV-Rider
« Svar #1 Dato: Februar 08, 2010, 09:17:44 pm »
Kortet er i hus, bankdamen har sagt Sæføli', så nu mangler jeg bare noget at køre på.

Har kigget på en Suzuki sv 650 s, 650 ccm,  Årgang '99. Men jeg kan ikke rigtig se om den er med ABS, hvilket er et must for mig. Nogen der kan hjælpe? Også gerne med andre gode råd

 [afro|

Velkommen til :)

Det er vist først fra 2003 at den introduceres med ABS. Her kan du læse lidt mere om din kommende drøm: http://en.wikipedia.org/wiki/Suzuki_SV650
You haven't lived until you've accelerated hard out of a corner on a Suzuki SV1000S

Syess

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 117
Sv: Forhåbentlig kommende SV-Rider
« Svar #2 Dato: Februar 08, 2010, 09:19:09 pm »
Hey og tillykke med kortet! Var det ikke en kold fornøjelse?

Sv med ABS er 2007-09 modellerne.

Syess

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 117
Sv: Forhåbentlig kommende SV-Rider
« Svar #3 Dato: Februar 08, 2010, 09:24:22 pm »
03 var hvor de gik fra 1st gen til 2nd gen. pre 03 har SVerne det runde stel, mener jeg.

Per

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2260
  • ...det dejlige SVin....
Sv: Forhåbentlig kommende SV-Rider
« Svar #4 Dato: Februar 08, 2010, 10:30:52 pm »
Velkommen til et super forum....og snart velkommen i klubben af SVineejere...
Hilsen Per
Vejen: RØD SV1000S - HALVKÅBE - PLOV -HUGGER - BLUEFLAME DUAL PORT - KN FILTER - GEARET

Banen: Suzuki GSXR-750 med Öhlins Lir m.m

Synes godt om : http://team-trackday.com/

Mads

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1247
    • AMRacing.dk
Sv: Forhåbentlig kommende SV-Rider
« Svar #5 Dato: Februar 08, 2010, 11:21:14 pm »
Ja, velkommen til! Det må dælme godt nok have været koldt... Vidste slet ikke der var nogle kørelærer der uddelte kørekort på denne tid af året?

03 var hvor de gik fra 1st gen til 2nd gen. pre 03 har SVerne det runde stel, mener jeg.
Korrekt.

Hygge
Til gaden: SV 650 N fra 1999 - se mere her

Til banen: ZX6R - se mere her

blz

  • Nøgen
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2981
Sv: Forhåbentlig kommende SV-Rider
« Svar #6 Dato: Februar 09, 2010, 09:57:52 am »
velkommen til Danmarks hyggeligste forum  :mrgreen:
::: blz aka. Jacob ::: Lynge :::
::: tidligere SV1000 ::: mcg :::

Jannik

  • Man skal ikke kaste med æbler, hvis man selv er et skrog.
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 5960
  • GSXR750 til banen "SV1000r" og KTM SM til vejen.
Sv: Forhåbentlig kommende SV-Rider
« Svar #7 Dato: Februar 09, 2010, 11:32:28 am »
Kortet er i hus, bankdamen har sagt Sæføli', så nu mangler jeg bare noget at køre på.

Har kigget på en Suzuki sv 650 s, 650 ccm,  Årgang '99. Men jeg kan ikke rigtig se om den er med ABS, hvilket er et must for mig. Nogen der kan hjælpe? Også gerne med andre gode råd

 [afro|

Et must er måske så voldsomt endda, du skulle hellere lære at bremse ordentligt så du ikke får behov for ABS. ( www.DMC-org.dk bronze kursus )

Jeg vil dog anbefale dig at købe en ´01 og frem da du får justeringsmuligheder på forgaffelen, som der ikke er på en ´99

Andre fjedre for og bag, samt sintermetal bremseklodser er til gengæld et must på en SV´er uanset årgang.

Velkommen til og held og lykke med købet.  :blink:
SV1000R med alt muligt lir´...

www.Team-trackday.com RoadRacing

NielSV650

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3092
  • Skal du ha flødeskumsoverskæg??
Sv: Forhåbentlig kommende SV-Rider
« Svar #8 Dato: Februar 09, 2010, 12:23:39 pm »
Jeg vil dog anbefale dig at købe en ´01 og frem da du får justeringsmuligheder på forgaffelen, som der ikke er på en ´99

Jannik driller mig på lamebook, så jeg vil være uenig med ham  :loser: Den smule du kan justere på forgaflen fra '01 og frem, er ikke mange 100kr værd, så hvis der er mere end 1000kr i forskel ville jeg tage den billige.

Hvis du vil (vil, VIL, VIL!!!) have ABS, så drop S-modellen og spring på den her: http://www.svrider.dk/forum/index.php?topic=12753.0
Det er et godt tilbud!
Niels :-)
S FAU himmelblau - Madam Blå mk. II  <<<---- I LOVE YOU 4EVER!
Solgt og totalskadet :-(

B2

  • Nådesløs
  • Global Moderator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3400
  • Brug for mere end en 6½'er ? Så er du for langsom
    • B2's Galleri
Sv: Forhåbentlig kommende SV-Rider
« Svar #9 Dato: Februar 09, 2010, 01:03:12 pm »
Må for en sjælden gangs skyld erklære mig enig med Nælz !

Desuden bliver andre fjedre osv først nødvendigt, når man for alvor begynder at give den gas til rackdays (og diverse muntre Ganløse GP's  :wink:)

ABS er også fint, men jeg ville mene at det er bedre at lære at bremse på en cykel uden først.
Årsag : Hvis du starter på en med ABS, og så en dag kommer på en uden, er chancen for en blokade nok stor.

Som Jannik skriver så er et Bronze kursus en RIGTIGT god ide, da det giver en masse erfaring i opbremsninger og undvigemanøvre.
Der ud over er det god spas, og man finder ud af en del om sig selv og biken.
Nikolaj "B2" Poulsen
SVR 650 S '2000.
GSX-R USD gaffel med radialbremser, Öhlins bagdæmper,  IXIL potte, spejle m. blink, diode baglygte m. blink & B2 Kulfiber dele
156.335 Km + ?

Jannik

  • Man skal ikke kaste med æbler, hvis man selv er et skrog.
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 5960
  • GSXR750 til banen "SV1000r" og KTM SM til vejen.
Sv: Forhåbentlig kommende SV-Rider
« Svar #10 Dato: Februar 09, 2010, 01:17:04 pm »
Desuden bliver andre fjedre osv først nødvendigt, når man for alvor begynder at give den gas til rackdays (og diverse muntre Ganløse GP's  :wink:)

Der er jeg KLART uenig.

Jeg har haft en ´00 sv650s som jeg målte bremselængde op på med originalfjedre i og original klodser, og efterfølgende med Wilbers fjedre i og sintermetal klodser, og der skar jeg næsten 11 meter af længden ved 100 km/t.
Du bliver overrasket over hvor langt du når inden de originale spagetti fjedre er presset sammen og motorcyklen reelt begynder at bremse.

Derfor brug nu de småpenge på nye fjedre og klodser.  :club:
SV1000R med alt muligt lir´...

www.Team-trackday.com RoadRacing

NielSV650

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3092
  • Skal du ha flødeskumsoverskæg??
Sv: Forhåbentlig kommende SV-Rider
« Svar #11 Dato: Februar 09, 2010, 03:50:17 pm »
Derfor brug nu de småpenge på nye fjedre og klodser.  :club:

Ja, nye fjedre er fint, og så er dén skid slået. Man behøver ikke fjederforspændingsdimsen i toppen af gaflen som 01-> modellerne har.
Hvis man vil have den på en 99 eller 00 cykel, kan man købe dem hos Rizoma eller finde en brugt top på en nyere gaffel fra Zouk eller Yamaha :-)
Niels :-)
S FAU himmelblau - Madam Blå mk. II  <<<---- I LOVE YOU 4EVER!
Solgt og totalskadet :-(

Mads

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1247
    • AMRacing.dk
Sv: Forhåbentlig kommende SV-Rider
« Svar #12 Dato: Februar 09, 2010, 04:53:54 pm »
Hvis man vil have den på en 99 eller 00 cykel, kan man købe dem hos Rizoma eller finde en brugt top på en nyere gaffel fra Zouk eller Yamaha :-)
Kan man blot nøjes med at købe toppen fra f.eks. sv 650 2002? :O

Hygge

P.S. Sorry for spam..
Til gaden: SV 650 N fra 1999 - se mere her

Til banen: ZX6R - se mere her

Paparazzi

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 95
Sv: Forhåbentlig kommende SV-Rider
« Svar #13 Dato: Februar 09, 2010, 05:24:21 pm »
Først, tak for de gode svar og den varme velkomst.

Jo det var koldt, meeen en lille tilståelse. Kortet kom i hus i november, det er bare mig der har været sløv og så lige den detalje at der også liiiige var et bryllup der skulle med i budgettet :wink:.

Mht. ABS, så kørte jeg heldigvis på en skolecykel uden ABs, hvilket jeg er rigtigt glad for. Som i skriver så lærte jeg nemlig at bremse rigtigt først, men alt andet lige, så må det i en presset situation vel være bedre med ABS eller???

Skal på kørekursus her til april for netop at starte karrieren på en ordentlig måde :mrgreen:


NielSV650

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3092
  • Skal du ha flødeskumsoverskæg??
Sv: Forhåbentlig kommende SV-Rider
« Svar #14 Dato: Februar 09, 2010, 05:28:47 pm »
Hvis man vil have den på en 99 eller 00 cykel, kan man købe dem hos Rizoma eller finde en brugt top på en nyere gaffel fra Zouk eller Yamaha :-)
Kan man blot nøjes med at købe toppen fra f.eks. sv 650 2002? :O

Hygge

P.S. Sorry for spam..

Ja, proppen med en gevindstang er eneste forskel. En top fra en anden 41mm gaffel passer muligvis også. Hvis du er top nørd kan du sikkert også lave det selv  :respekt:
Jeg overvejede en overgang at tage gaflen fra en GSX-F ( :shock: ) da den også har justerbar returdæmpning (vist dog kun i 3 trin).
Niels :-)
S FAU himmelblau - Madam Blå mk. II  <<<---- I LOVE YOU 4EVER!
Solgt og totalskadet :-(