Forfatter Emne: R6 gasrulle tips og tricks?  (Læst 14418 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

blz

  • Nøgen
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2981
::: blz aka. Jacob ::: Lynge :::
::: tidligere SV1000 ::: mcg :::

Sigurd.b

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 154
Sv: R6 gasrulle tips og tricks?
« Svar #16 Dato: Oktober 14, 2014, 11:13:41 pm »
Jeg ved, jeg starter en gammel tråd op igen, men jeg må lige give den en :thumbsup: :D. Jeg fandt, af uransagelige veje, denne tråd og det generelle tip med at skifte gasrullen ud med en R6 rulle.

Jeg blev lidt usikker på mængden, der skulle skæres af, men efter at have tegnet den gamle af på et stykke papir, klippet det ud og matchet første hul til gassen med den nye R6 rulle, så kunne jeg relativt nemt vurdere, hvor meget der skulle af. Derefter er det jo bare at skrue det sammen igen. Jeg mangler stadig at tage en ordentlig tur efter den nye modificering, men turen frem og tilbage på parkeringspladsen bevidner godt nok om en noget øget respons :).

Sidste note:
Der er nævnt tidligere her i tråden, at grunden til man skærer noget væk er, at man ellers ikke vil kunne give 100% gas. Jeg har efterfølgende læst følgende: "On the Gen-II’s a little bit of the tube needs to be cut away otherwise the throttle will not return to a fully closed position. For this reason we do not recommend peforming this mod on Gen II S-version SVs."

Altså at gashåndtaget ikke vil gå tilbage til neutral stilling, hvor der ikke hives i gaskablet. Har det dog stadigvæk noget at gøre med evnen til at give fuld gas?

Herfra: http://www.canyonchasers.net/shop/bike/r6-throttle.php
« Senest Redigeret: Oktober 14, 2014, 11:48:18 pm af Sigurd.b »

blz

  • Nøgen
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2981
Sv: R6 gasrulle tips og tricks?
« Svar #17 Dato: Oktober 15, 2014, 09:09:12 am »
synes ikke min har problemer med fuld gas..`?
jeg tjekker dette til vinter.

r6 gas rulle er helt klar der man får med for pengene, hurtigere response og mindre ømme håndled.

::: blz aka. Jacob ::: Lynge :::
::: tidligere SV1000 ::: mcg :::

PeterZ

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 462
  • Mc-mekanikeren
    • Min mc
Sv: R6 gasrulle tips og tricks?
« Svar #18 Dato: Oktober 20, 2014, 01:02:58 am »
Jeg ved, jeg starter en gammel tråd op igen, men jeg må lige give den en :thumbsup: :D. Jeg fandt, af uransagelige veje, denne tråd og det generelle tip med at skifte gasrullen ud med en R6 rulle.

Jeg blev lidt usikker på mængden, der skulle skæres af, men efter at have tegnet den gamle af på et stykke papir, klippet det ud og matchet første hul til gassen med den nye R6 rulle, så kunne jeg relativt nemt vurdere, hvor meget der skulle af. Derefter er det jo bare at skrue det sammen igen. Jeg mangler stadig at tage en ordentlig tur efter den nye modificering, men turen frem og tilbage på parkeringspladsen bevidner godt nok om en noget øget respons :).

Sidste note:
Der er nævnt tidligere her i tråden, at grunden til man skærer noget væk er, at man ellers ikke vil kunne give 100% gas. Jeg har efterfølgende læst følgende: "On the Gen-II’s a little bit of the tube needs to be cut away otherwise the throttle will not return to a fully closed position. For this reason we do not recommend peforming this mod on Gen II S-version SVs."

Altså at gashåndtaget ikke vil gå tilbage til neutral stilling, hvor der ikke hives i gaskablet. Har det dog stadigvæk noget at gøre med evnen til at give fuld gas?

Herfra: http://www.canyonchasers.net/shop/bike/r6-throttle.php

Ingen problemer her.
Gaden: Sv1000s - Fuldkåbe - Hugger - ERMAX undertray med blink - Egosæde - Pazzo Racing greb - Yoshimura - Pipercross stage2 - Rizoma zero11, og lidt til.

Banen:  Gsxr 750 - öhlins bagdæmper - öhlins styrdæmper -  powercomander - kn filter - mm.

Sigurd.b

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 154
Sv: R6 gasrulle tips og tricks?
« Svar #19 Dato: Oktober 20, 2014, 11:19:10 am »
Jeg regner heller ikke med, at det forhindrer fuld gas - undrede mig bare over den tidligere post i tråden :-). Jeg er godt tilfreds med de 106kr, som det koster for den modifikation. Desværre er den nu afleveret til vinteropbevaring hos min mekaniker. Marts virker meeeeget langt væk!

Mads P.

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 784
  • Kyllingestriber er trods alt bedre end kåberidser!
Sv: R6 gasrulle tips og tricks?
« Svar #20 Dato: Oktober 20, 2014, 07:54:34 pm »
Aaaaaaalt for tidligt.

Men OK, jeg savner godtnok tørvejr...
/Mads P.

Sigurd.b

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 154
Sv: R6 gasrulle tips og tricks?
« Svar #21 Dato: Oktober 21, 2014, 06:55:45 am »
Det er ret tidligt, men min dårlige samvittighed kunne ikke bære, at den skulle stå ude i det vejr mere. Nu har den i stedet fået det store eftersyn hos mekanikeren, vasket og efterladt i gode hænder til opbevaring :-).