SVRider.dk Forum
Erfaringer og generel viden om MC'er og SV i særdeleshed => Teknik og vedligehold => Emne startet af: Mr.Bean efter November 07, 2015, 02:21:48 pm
-
Tja. da jeg skulle skifte olie på svinet i dag sad proppen meget fast,
Da den endelig løsnede sig kom der nogle små spåner med ud.
Og nu drejer proppen over når jeg drejer den i.
Og jo jeg drejede den rigtige vej :-)
Hvad gør man
Hvor mange mm er den originale prop?
Havde tænkt mig noget i den stil http://www.biltema.dk/da/Bil---MC/Varktoj-og-varkstedsudstyr/Olie-og-Fedt/Gevindskaresat-bundprop-2000022172/
nogle andre ideer .
Og kan min løsning lade sig gøre
-
nogle forslag ? :-)
-
Det samme skete for mig for et nogle år siden.
Jeg fik sat en helicoil i.
Det fungerer stadig, den dag i dag.
-
Men er det ikke bare for at bruge samme str. bundprop man bruger helicoil
Som jeg læser det bore du gevindet op , skærer nyt gevind i , sætter en helicoil i for at have samme str. gevind som standart
Men det må da være ok bare at sætte en støre bundprop i når gevindet er skåret op
-
Nå jeg må prøve og købe sættet hos Biltema næste uge og så prøve :)
-
Men er det ikke bare for at bruge samme str. bundprop man bruger helicoil
Som jeg læser det bore du gevindet op , skærer nyt gevind i , sætter en helicoil i for at have samme str. gevind som standart
Men det må da være ok bare at sætte en støre bundprop i når gevindet er skåret op
Nej, det er ikke den primære årsag.
Materialet helicoilen er lavet af er bedre end den fine franske ost, som Suzuki bruger i deres produktion.
Du vil formentlig ikke få det samme problem med en helicoil i hele MC'ens levetid.
-
jeg ville til enhver tid montere en gevindbøsning i stedet for helicoil.
De fås i mange størrelser, og er selvskærende.
Monter den med lidt locktite, så bliver den hvor den skal i modsætning til helicoil.
Bruger dem på jobbet i aluminimumsforme til at forstærke gevindet i bolthullerne, hvor vi fastspænder formene i maskinerne.
-
...Og vi hører selvfølgelig gerne om endelig fremgangsmåde og resultatet [afro|
(herunder en status når du kommer på hjul igen. Især fordi en manglende status på dette tidspunkt kan betyde at det IKKE holdt tæt, og du dermed smurte bagdæk under en god nedlægning :shock:)
-
...Og vi hører selvfølgelig gerne om endelig fremgangsmåde og resultatet [afro|
(herunder en status når du kommer på hjul igen. Især fordi en manglende status på dette tidspunkt kan betyde at det IKKE holdt tæt, og du dermed smurte bagdæk under en god nedlægning :shock:)
Det blev en helicoil jeg købte på ebay
Og det ser ud til den holder tæt. :mrgreen: