Forfatter Emne: Hjælp, boltene er lavet af ost!  (Læst 6326 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Haugen

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 550
  • Bike: andet
Hjælp, boltene er lavet af ost!
« Dato: Juni 28, 2005, 07:57:10 pm »
Tja, så skete det også for mig :evil:   :cry: .

Jeg fik min feeede Akrapovic udstødning i dag 8) . Det lykkedes at komme hjem med den spændt fast til bagsædet.

Vel hjemkommet begynder jeg så med udskiftningen. Det er jo ikke spor svært og dog. Da jeg ville løsne boltene der holder forrøret knækker den første jeg her fat på :roll: . Resten af bolten sidder i motoren. Hold da kæft hvor føler man sig dum :oops: .

Hvad gør jeg? Er der en af jer som har mulighed for at hjælpe mig med at få den og de andre ud så jeg slipper for at køre på værksted?
Super Duke 1290 R; Puig glas, Evotech kølergitter og motor- og ensretterskjold, comfortsæder, SW-motech Handguards, Akrapovic slip-on, mere på vej...
Ex: Sølv SV650S + gejl, Yamaha FZ1S + gejl

Jannik

  • Man skal ikke kaste med æbler, hvis man selv er et skrog.
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 5960
  • GSXR750 til banen "SV1000r" og KTM SM til vejen.
Hjælp, boltene er lavet af ost!
« Svar #1 Dato: Juni 28, 2005, 08:01:07 pm »
Najmen det jo fordi det ikke er meningen at man skal tune på en sv650 :!:
Skal man tune en sv650 så køb en 1000´  :wink:  :wink:  
(Citat: Alex)

Nej det er noget pis, for så skal man igang med at bore ud og i med en "ornepik" :oops:

Ikke lige noget for mig... :?
SV1000R med alt muligt lir´...

www.Team-trackday.com RoadRacing

Haugen

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 550
  • Bike: andet
Hjælp, boltene er lavet af ost!
« Svar #2 Dato: Juni 29, 2005, 10:24:48 am »
Øv øv øv, jeg har lige ringet til Allans Mc, mit faste værksted, for at få en tid til at få fjernet bolten. Knap 14 dages ventetid, de har møg travlt for tiden :( .
Super Duke 1290 R; Puig glas, Evotech kølergitter og motor- og ensretterskjold, comfortsæder, SW-motech Handguards, Akrapovic slip-on, mere på vej...
Ex: Sølv SV650S + gejl, Yamaha FZ1S + gejl

Capone

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1590
Hjælp, boltene er lavet af ost!
« Svar #3 Dato: Juni 29, 2005, 10:42:04 am »
Citat fra: Haugen
Øv øv øv, jeg har lige ringet til Allans Mc, mit faste værksted, for at få en tid til at få fjernet bolten. Knap 14 dages ventetid, de har møg travlt for tiden :( .


En mulighed er, hvis du kan komme til det, at svejse en kort stang på enden af bolten. Så burde du kunne dreje den af. Kræver selvfølgelig at du kender en med et svejseapperat og at der er nok tilbage af bolten (så du ikke svejser bolten fast til motoren  :? !!!

Her plejede at stå hvilken SV650S jeg havde fornøjelsen af fra 2004 til 2007.

Olfert

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3064
Hjælp, boltene er lavet af ost!
« Svar #4 Dato: Juni 29, 2005, 10:48:38 am »
Foreste eller bagerste cylinder  :?:

Olfert
Olfert
Buell 1125R til gaden
Yamaha R6 til banen
Kildemose til Fakta

Haugen

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 550
  • Bike: andet
Hjælp, boltene er lavet af ost!
« Svar #5 Dato: Juni 29, 2005, 10:48:40 am »
Jeg tror det er omtrent hvad de har tænkt sig at gøre hos Allans Mc, både Allan og Alex talte om at svejse en bolt eller møtrik på. Jeg kender ikke umiddelbart nogen der kan svejse og jeg tror egentlig jeg er mest tryg ved at overlade det til en mekaniker...
Super Duke 1290 R; Puig glas, Evotech kølergitter og motor- og ensretterskjold, comfortsæder, SW-motech Handguards, Akrapovic slip-on, mere på vej...
Ex: Sølv SV650S + gejl, Yamaha FZ1S + gejl

Andreas

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 127
Hjælp, boltene er lavet af ost!
« Svar #6 Dato: Juni 29, 2005, 04:06:00 pm »
Du kan evt. bore et lille hul i bolten, og derefter slå en torx fast i hullet... Dette plejer at virke, men du skal bruge værktøj af prima-kvalitet  :wink:

Jeg har værktøj og vil godt hjælpe... Du kan bare ringe på 21478305

ps. Ved ikk omdet er godt eller skidt - men er mekaniker  :lol:
Andreas
----------
Solgt!!! SV1000 NAKED K4, Leo Vince SBK bolt-on, Pyramid Hugger, Hamicat fender eliminator, Tre-Mod, Pair system - fix...

Haugen

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 550
  • Bike: andet
Hjælp, boltene er lavet af ost!
« Svar #7 Dato: Juni 29, 2005, 05:02:03 pm »
Det lyder sgu godt Andreas 8) , jeg giver dig lige et kald.
Super Duke 1290 R; Puig glas, Evotech kølergitter og motor- og ensretterskjold, comfortsæder, SW-motech Handguards, Akrapovic slip-on, mere på vej...
Ex: Sølv SV650S + gejl, Yamaha FZ1S + gejl

Haugen

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 550
  • Bike: andet
Hjælp, boltene er lavet af ost!
« Svar #8 Dato: Juni 29, 2005, 11:00:31 pm »
Tak for hjælpen til Andreas :D  8) .

Bolten kom ikke ud, men udstødningen er monteret :twisted: . Hvilken lyd, hvilket tryk, hvilke flammer :twisted: .
Super Duke 1290 R; Puig glas, Evotech kølergitter og motor- og ensretterskjold, comfortsæder, SW-motech Handguards, Akrapovic slip-on, mere på vej...
Ex: Sølv SV650S + gejl, Yamaha FZ1S + gejl

Nikolaj

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1774
  • Hvis du kan dreje, kører du ikke hurtigt nok.
.
« Svar #9 Dato: Juni 29, 2005, 11:01:26 pm »
Hrmm .. hvordan satte i den fast med en knækket bolt ? der er jo kun 2 bolte i hver cylinder ?
Gaden : TIL SALG : GSXR 1000 K7 Sort/Orange.
Banen : GSXR 750 K7 Sort/Hvid.

Haugen

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 550
  • Bike: andet
Hjælp, boltene er lavet af ost!
« Svar #10 Dato: Juni 29, 2005, 11:17:59 pm »
Jeg ved det er lidt vovet, men den sidder kun med den ene foran. Til gengæld er det den letteste del af systemet så belastningen på den resterende bolt er ikke så stort som den kunne have været.
Super Duke 1290 R; Puig glas, Evotech kølergitter og motor- og ensretterskjold, comfortsæder, SW-motech Handguards, Akrapovic slip-on, mere på vej...
Ex: Sølv SV650S + gejl, Yamaha FZ1S + gejl

sv1000sk4

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 125
  • stay loud - stay proud
Hjælp, boltene er lavet af ost!
« Svar #11 Dato: Juni 30, 2005, 02:11:32 am »
Det lyder som en fed udstødning. Men det lyder lidt vovet. Find en dygtig mekker, der kan det der trick med ornepikken.

Først forsigtig bore et lille bitte hul i MIDTEN af bolten, så borer du det lidt større... og så drejer du ornepikken og VUPTI, så kan du få en ny bolt i og sikre dig, at din fine Akrapovic ikke falder af.

jeg har selv gjort det en håndfuld gange på min gamle YAMAHA 4 gear, når boltene til cylinderen knækkede. (de blev jo slidte hver gang der skulle 60 kubik på eller planes topstykke, hehehe)

GØR DET NU, inden det er for sent.
SV1000SK4 sølvgrå, hugger, seat cowl,  fuldkåbe, stålarmerede bremseslanger, db kåbeglas, PCIII usb, Yoshimura TRS titanium bolt on.
NY KÆRLIGHED: Ducati 999

Haugen

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 550
  • Bike: andet
Hjælp, boltene er lavet af ost!
« Svar #12 Dato: Juni 30, 2005, 08:57:37 am »
Tja, hullet i bolten er der. Vi borede et for at prøve med en torx bit, det gik ikke så godt, bolten flækkede lidt, men det skulle være muligt at få en "ornepik" i den.
Super Duke 1290 R; Puig glas, Evotech kølergitter og motor- og ensretterskjold, comfortsæder, SW-motech Handguards, Akrapovic slip-on, mere på vej...
Ex: Sølv SV650S + gejl, Yamaha FZ1S + gejl

Nikolaj

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1774
  • Hvis du kan dreje, kører du ikke hurtigt nok.
..
« Svar #13 Dato: Juni 30, 2005, 09:14:47 am »
Jeg tror heller ikke den kan være HELT tæt foran, selvom der er pakning i.

Den vil sikkert også gå hen og blive utæt selvom den er tæt nu .. Jeg ville også gøre hvad jeg kunne for at få den anden bolt ud.. Det vil du være gladere for i længden :)

Men ja .. det er en fed lyd man får ud af det !!
Gaden : TIL SALG : GSXR 1000 K7 Sort/Orange.
Banen : GSXR 750 K7 Sort/Hvid.

Haugen

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 550
  • Bike: andet
Hjælp, boltene er lavet af ost!
« Svar #14 Dato: Juli 08, 2005, 06:58:11 pm »
Nå, fortsættelsen på historien om den knækkede bolt...

Jeg har været en tur oppe hos Allans MC for at få fjernet bolten. Det gik ikke så skide godt :( . Alex, mekanikeren, kunne ikke få den ud, han brokkede sig noget over det hul Andreas og jeg borede, havde det ikke været der kunne han måske have fået den ud.

Alex mente at den eneste løsning er at finde en smed, der kan bore den ud for mig. Er der en af jer der kender sådan en, som desuden har 110% styr på at bore bolte ud?
Super Duke 1290 R; Puig glas, Evotech kølergitter og motor- og ensretterskjold, comfortsæder, SW-motech Handguards, Akrapovic slip-on, mere på vej...
Ex: Sølv SV650S + gejl, Yamaha FZ1S + gejl