Forfatter Emne: Damper kun fra den ene udstødning  (Læst 3150 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Jabbi

  • Wannabe
  • Indlæg: 2
  • Bike: Sv1000S
Damper kun fra den ene udstødning
« Dato: Oktober 11, 2015, 07:32:45 pm »
Hej SV'ere

Jeg har erhvervet mig min første SV for nyligt, en dejlig 1000s'er. Den kører super godt, og lyder helt utroligt! Dog har jeg bemærket at der ved koldstart hurtigt kommer damp/hvid røg fra den ene udstødning, men ikke den anden... Der er ikke forskel at mærke i "trykket" når man holder en hånd bag de to.
Dampen er ikke kraftig eller på anden måde alarmerende, og det forsvinder så snart SVinet er varmet op, det undrer mig bare lidt det ikke er ens på begge udstødninger.
Er det normalt i V2 verdenen?

Gufle

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 74
Sv: Damper kun fra den ene udstødning
« Svar #1 Dato: Oktober 12, 2015, 08:54:40 am »
Tillykke med den nye cykel Jabbi ...

Hvis ellers din olie og kølervæske er ok, tror jeg ikke det er noget du skal være bekymret for...

Tjek din opbevaring, hvis du som mig har den tilat stå under halvtag kan det ene rør være mere udsat for vand, dug eller what ever end det andet ... det kan muligvis forklare det ? .. men det er kun en hypothese...

Mvh Gufle
------------
'00 650s Grisling

Ztier

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 119
Sv: Damper kun fra den ene udstødning
« Svar #2 Dato: Oktober 12, 2015, 09:57:49 am »
Tillykke med den nye cykel Jabbi ...

Hvis ellers din olie og kølervæske er ok, tror jeg ikke det er noget du skal være bekymret for...

Tjek din opbevaring, hvis du som mig har den tilat stå under halvtag kan det ene rør være mere udsat for vand, dug eller what ever end det andet ... det kan muligvis forklare det ? .. men det er kun en hypothese...

Mvh Gufle

Det kan vel være det samme vedrørende cylindrene. Altså den  forreste cylinder er vel også mere udsat for fugt og vand, og dermed vil udstødningen fra denne cyliner dampe lidt mere. Det forvinder så cyklen er varm, fordi vandet her er dampet af.
SV 650 S, 2001 oldshool

Jabbi

  • Wannabe
  • Indlæg: 2
  • Bike: Sv1000S
Sv: Damper kun fra den ene udstødning
« Svar #3 Dato: Oktober 12, 2015, 10:31:13 am »
Tak for jeres svar! Jeg tror umiddelbart heller ikke selv det er alvorligt, men rart med andres mening også.

Kan oplyse den står indenfor i garage når den ikke triller rundt på vejene, så det er nok ikke kondens...

 

Gufle

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 74
Sv: Damper kun fra den ene udstødning
« Svar #4 Dato: Oktober 13, 2015, 09:15:51 am »
Ztier ... korrekt ..

Mht. garage opbevaring kan det nemt lave kondens ... du har stadig en varm udstødning der bliver kold, dette generere kondens når der er meget fugt i luften som der er i øjeblikket ...

Men jeg tror ikke det er noget du skal være nervøs for ... bare hold øje med olie og kølervæske  ;)

\Gufle

------------
'00 650s Grisling

Søren F

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1403
  • Fart dræber ikke - pludselig stilstand gør !!!!
    • Galleri
Sv: Damper kun fra den ene udstødning
« Svar #5 Dato: Oktober 14, 2015, 12:44:15 pm »
Det er helt normalt - og velkendt, og skyldes konstruktionen (søg på forum, og du skal finde). De gør det allesammen.

Gade: SV1000N K4
Bane: SV1000S K3