Forfatter Emne: Tager ikke gassen  (Læst 5594 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

bach

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 134
  • Selv om man er tyk,kan man jo godt have tynd mave.
Tager ikke gassen
« Dato: Juni 12, 2006, 02:27:34 pm »
Hej alle et lille problem jeg går og pusler med,når jeg starter SVinet kan den godt stå i tomgang og kører men når jeg gir gas dør den :evil:,hvis man er heldig kan man (pumpe) med gassen og få den op i omd. og så (knalder og sprutter) det og lige pludseliget kan den godt kører fint.Det er ikke altid problemet er der, og det er ligemeget om den er kold eller varm.Cyklen er fra 99 og har kørt 16000km er der nogen der kender problemet????
Hilsen bach :afro:
Rizoma lir`,plov, forskærmsforlænger, mivv titanium potter....... http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=13243

B2

  • Nådesløs
  • Global Moderator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3400
  • Brug for mere end en 6½'er ? Så er du for langsom
    • B2's Galleri
Re: Tager ikke gassen
« Svar #1 Dato: Juni 12, 2006, 02:31:38 pm »
Hej alle et lille problem jeg går og pusler med,når jeg starter SVinet kan den godt stå i tomgang og kører men når jeg gir gas dør den :evil:,hvis man er heldig kan man (pumpe) med gassen og få den op i omd. og så (knalder og sprutter) det og lige pludseliget kan den godt kører fint.Det er ikke altid problemet er der, og det er ligemeget om den er kold eller varm.Cyklen er fra 99 og har kørt 16000km er der nogen der kender problemet????
Hilsen bach :afro:
Min har (og har altid) haft lidt af det samme.
Efter opstart giver jeg den en lille smule gas (ca 2000 o/min) og holder den der. Så går der tre-fem sekunder, hvorefter den smutter op på ca 3500 o/min, og så er vi klar til at køre.
Det er mest markant når den er rigtigt godt kold en for/efterårs morgen, men har aldrig været noget jeg har gidet få kikket på.
Nikolaj "B2" Poulsen
SVR 650 S '2000.
GSX-R USD gaffel med radialbremser, Öhlins bagdæmper,  IXIL potte, spejle m. blink, diode baglygte m. blink & B2 Kulfiber dele
156.335 Km + ?

Freddy

  • Kalenderpedel
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2109
    • Mit sted...
Re: Tager ikke gassen
« Svar #2 Dato: Juni 12, 2006, 02:41:23 pm »
Hvis min er helt kold og står og pludrer i meget lav tomgang, kan jeg heller ikke bare vride gassen, så hikker og hoster maskineriet fælt. Det er der ikke noget usædvanligt i.

Umiddelbart kunne det godt tyde på (momentant) svigtende benzintilførsel. Det skyldes højst sandsynligt enten klemte brændstofslanger og/eller snavs i karburatorer/filtre. Det kan også være, dit luftfilter trænger til en grundig rengøring, evt. udskiftning.
Start med at løfte tanken og gå alle benzinslanger efter for at se om nogle af dem har været klemt. Samtidig kan du kigge luftfilteret efter. Hvis du har mod på det, kan du dernæst kigge lidt på dine karburatorer.
...det er også ulovligt at cykle på fortovet...

bach

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 134
  • Selv om man er tyk,kan man jo godt have tynd mave.
Re: Tager ikke gassen
« Svar #3 Dato: Juni 13, 2006, 09:41:34 pm »
Hej Freddy kan jeg rense/tømme karburatorer uden at skille det hele ad???jeg har set efter klemte benzinslanger
og mit luftfilter fejler heller noget
Rizoma lir`,plov, forskærmsforlænger, mivv titanium potter....... http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=13243

Alex

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1238
Re: Tager ikke gassen
« Svar #4 Dato: Juni 13, 2006, 11:59:56 pm »
mmjaeh altså..  hvis du skal rense dine karburatorer fornuftigt, uden at splitte dem ad
-skal du alligevel tage dem helt af (HUSK AT LIGGE NOGET FOR INDSUGNINGSHULLERNE)

Tage svømmhuset af (bunden af karburatoren) og rense det hele godt igennem,
med trykluft og evt "karb-cleaner" el-lign.

membranen og (på engelsk) "The slide" kan også tages ud og renses. - dér hvor nålen sidder monteret.

kig evt for små revner i membranen.

spørg endelig, hvis der skulle være andet.
Alex

- hvis ikke man kommer ud til kanten, er det ikke sjovt

bach

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 134
  • Selv om man er tyk,kan man jo godt have tynd mave.
Re: Tager ikke gassen
« Svar #5 Dato: Juli 06, 2006, 02:48:11 pm »
Så har jeg fundet ud af hvad fejlen er :(
der er huller i min tank så der kommer vand i :( :(
og hullerne er i overløbsrøret
så når jeg vasker eller det regner så kommer der vand i tanken :( :(
En ny tank koster 4500kr +moms
Jeg har fundet en med en lille bitte bule i til 800kr
er det dyrt??????
er der en som vedet tilfælde har en tank liggende som der kunne handles med,
farve er lige meget for den skal males.

Bach
Rizoma lir`,plov, forskærmsforlænger, mivv titanium potter....... http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=13243

Luske

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4381
  • Nej dit kineser skrammel er IKKE en Honda !!!
    • www.peets.dk
Re: Tager ikke gassen
« Svar #6 Dato: Juli 06, 2006, 03:04:36 pm »
hvis den alligevel skal males, er den til 800,- da fin..  (så får du bare lige spartlet bulen i samme snuptag som malingen... det kan umuligt koste ekstra.! )

800, lyder til at være en fair pris.  men du kan sikkert sagtens handle med manden.

B2

  • Nådesløs
  • Global Moderator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3400
  • Brug for mere end en 6½'er ? Så er du for langsom
    • B2's Galleri
Re: Tager ikke gassen
« Svar #7 Dato: Juli 06, 2006, 03:07:31 pm »
hvis den alligevel skal males, er den til 800,- da fin..  (så får du bare lige spartlet bulen i samme snuptag som malingen... det kan umuligt koste ekstra.! )

800, lyder til at være en fair pris.  men du kan sikkert sagtens handle med manden.
Og sælge den defekte til mig for f.eks 250 kr, så har jeg lidt at lave støbeform på i løbet af sommeren  :wink:
Nikolaj "B2" Poulsen
SVR 650 S '2000.
GSX-R USD gaffel med radialbremser, Öhlins bagdæmper,  IXIL potte, spejle m. blink, diode baglygte m. blink & B2 Kulfiber dele
156.335 Km + ?

bach

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 134
  • Selv om man er tyk,kan man jo godt have tynd mave.
Sv: Re: Tager ikke gassen
« Svar #8 Dato: Juli 06, 2006, 04:51:04 pm »
hvis den alligevel skal males, er den til 800,- da fin..  (så får du bare lige spartlet bulen i samme snuptag som malingen... det kan umuligt koste ekstra.! )

800, lyder til at være en fair pris.  men du kan sikkert sagtens handle med manden.
Og sælge den defekte til mig for f.eks 250 kr, så har jeg lidt at lave støbeform på i løbet af sommeren  :wink:
det lyder ikke så dårligt det kan vi da godt sige,
så må jeg håbe der er nok maling tilbage, for den laves ikke mere

"Skide smart at få malet cyklen i en spec. farve"


Bach
Rizoma lir`,plov, forskærmsforlænger, mivv titanium potter....... http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=13243

B2

  • Nådesløs
  • Global Moderator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3400
  • Brug for mere end en 6½'er ? Så er du for langsom
    • B2's Galleri
Re: Sv: Re: Tager ikke gassen
« Svar #9 Dato: Juli 07, 2006, 10:11:29 am »

Og sælge den defekte til mig for f.eks 250 kr, så har jeg lidt at lave støbeform på i løbet af sommeren  :wink:
det lyder ikke så dårligt det kan vi da godt sige,
Bach

Du siger bare til, når du vil af med den, så kikker jeg forbi med noget mønt  8)
Nikolaj "B2" Poulsen
SVR 650 S '2000.
GSX-R USD gaffel med radialbremser, Öhlins bagdæmper,  IXIL potte, spejle m. blink, diode baglygte m. blink & B2 Kulfiber dele
156.335 Km + ?

Luske

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4381
  • Nej dit kineser skrammel er IKKE en Honda !!!
    • www.peets.dk
Re: Tager ikke gassen
« Svar #10 Dato: Juli 07, 2006, 10:44:31 am »
Bach... tjek lige mit indlæg her  http://www.svrider.dk/forum/index.php?topic=3552.0  det er muligvis en nem fix på dit problem.. så er du fri for at male en ny tank