Forfatter Emne: Skyder....  (Læst 13371 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Bongers

  • Gæst
Skyder....
« Svar #15 Dato: April 27, 2005, 09:19:00 am »
Du skal have et andet luft filter på !!!

Evt. få hævet tanken lidt – det havde jeg meget glæde af (tak PWEE). Du kan også fjerne skummet inder tanken (ved ikke om der er nogen nem måde at få det af på!!! Hvis der er så må du gerne sladre…) men så kan de få noget luft !!

Tror ikke der er noget, der poppet i karburatoren – det fik jeg også fortalt fra en Honda mekker, jeg skulle se efter da jeg havde problemer!!! men vores er karburator opbygget anderledes – så tror ikke det sker..

Hvis du ikke har prøvet sprit i tanken – så gør det !!

Hvis problemet stadig er der… så meld lige tilbage

Mad M

  • Gæst
Skyder....
« Svar #16 Dato: April 27, 2005, 04:54:08 pm »
Citat fra: Bongers
Du skal have et andet luft filter på !!!

Evt. få hævet tanken lidt – det havde jeg meget glæde af (tak PWEE). Du kan også fjerne skummet inder tanken (ved ikke om der er nogen nem måde at få det af på!!! Hvis der er så må du gerne sladre…) men så kan de få noget luft !!

Tror ikke der er noget, der poppet i karburatoren – det fik jeg også fortalt fra en Honda mekker, jeg skulle se efter da jeg havde problemer!!! men vores er karburator opbygget anderledes – så tror ikke det sker..

Hvis du ikke har prøvet sprit i tanken – så gør det !!

Hvis problemet stadig er der… så meld lige tilbage


Prøver at kigge på det i weekenden, så skal jeg nok melde tilbage....
Tak for response...  :)

PWEE

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 291
  • Low on bike again :-)
Skyder....
« Svar #17 Dato: April 28, 2005, 03:21:29 pm »
JHS løsningen er dyr, men HELT klart også den rigtige, se mit indlæg om rullefelt.

En forhander der dysser om (hvad det så egentlig så skal betyde) skulle straffes for ikke at sætte et andet filter på, det er også ALTID de anbefalinger både potte fabrikanter og dyno anbefaler - faktisk vil jeg kalde det klamhuggeri. :evil: føj.

En omdysning betyder normalt at skifte mainjets, og DET er skidt at gøre hvis man ikke laver andre ændringer.

Man kan nemt komme til karburator uden at hverken ødelægge eller skruer der er blokket (det er vist kun på luft/benzin skruen på US modeller).......HVIS det er, er det kun en messing blokker der NEMT kan bores ud.

Kunne godt være at der snart skulle laves et "tuning af o2 model" indlæg. :shock:  :?  :lol:

Lad mig lige uderstrege at det ikke er direkte ødelæggende, at køre med en motor der har en for tyk eller tyd blanding, det skulle slide lidt mere på motoren over LANG tid ! :roll:

Bongers - NO problem, jeg skal måske lave et dynoopgrade + K&N for en kammerat i weekenden, måske skal du være med ? på en kigger ?
SV1000SK5, Micronpotter, hugger, spyball

kashhh

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 199
Skyder....
« Svar #18 Dato: April 28, 2005, 08:22:06 pm »
Hey..

Jeg vil muligvis også gerne være med på en kigger.. hvis det er på søndag, at i skal lege med det..  :roll:

Overvejer også sådan et BMC filter + Dynojet kit.
Dyrt?..  :shock:  er det 150 £ som jeg fandt under JHS hjemmeside..
Jakob - SV650SY - Mods: full titanium Akrapovic exhaust, JMV Concept undertail, Pyramid seatcowl, MRA Racingscreen, R&G crashpads, Michelin Pilot Power

PWEE

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 291
  • Low on bike again :-)
Skyder....
« Svar #19 Dato: April 28, 2005, 09:46:02 pm »
ja 150 pund.

Søndag kl 12.00, regner jeg med.

Skal nok melde det ud i morgen.

//Per :roll:
SV1000SK5, Micronpotter, hugger, spyball

Bongers

  • Gæst
Skyder....
« Svar #20 Dato: April 29, 2005, 11:21:16 am »
- PWEE..

Der er familie kom sammen søndag – med svigerfamilien  :cry:  man bliver jo glad… og på den måde som kæresten siger ”det må du helt selv om” er der nok ikke så mange valgmuligheder – får pisse ondt i ryggen af at ligge op sofaen..  :oops:  :oops:


Men det er sikkert, at jeg også skal have lavet det lille indgreb.. ved endnu ikke som det skal være 1 eller 2…

Men der skulle ikke gå længe inden jeg får sat på potte på!! Og så skal der skrues  :D  :D

Synes du skal få skrevet den tuning af 6½..  :P

PWEE

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 291
  • Low on bike again :-)
Skyder....
« Svar #21 Dato: April 30, 2005, 10:03:38 am »
Søndag kl 12

tlf 23337605
SV1000SK5, Micronpotter, hugger, spyball

Bongers

  • Gæst
Skyder....
« Svar #22 Dato: April 30, 2005, 05:33:07 pm »
PWEE - godt indlæg du har kogt sammen om tuning....  :D  :D

- Respekt

Bongers

  • Gæst
Skyder....
« Svar #23 Dato: Maj 04, 2005, 09:28:24 am »
Fik i skruet på svinet i søndags ?? hvad fik i lavet  ??

PEWW – skal jeg jo til at havde bordet, hakket og sparket, det svin lidt..  :wink:  

Skal jeg købe det DYNO du har liggende – eller skal jeg op og have stage II kit  :?  :?

Hvis du også gider at hjælpe med Woodroff key - så tror jeg sku jeg gøre det samtidige !!

- men skal lige have en liste over alt det jeg skal havde klar – så jeg kan få det bestilt   :)  :D

PWEE

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 291
  • Low on bike again :-)
Skyder....
« Svar #24 Dato: Maj 04, 2005, 09:41:53 am »
Hep.

Jeg kan næste ikke være bekendt at sige det, men den mand, men en naked SV650, var total overrasket over effekten, og det var "kun" en dyno1 og K&N - den kørte sku også godt.

Bongers, hvis du smider larmepotten på, så går vi efter Dyno2, og Race BMC. Ellers Dyno1 med BMC? hvis du beholder org potten, men det gør du vel ikke  :twisted:

Hjælpe, tja den der Woodruf key tager tid, men vi kan vel finde ud af det. :shock:

Du skal bare bestille sættet hos JHS (OLE S) er også ved at overveje det, så måske skulle i lave en deal sammen derovre. :wink:

Aftrækker har jeg til Woodruf key.

Så ellers skal du bare fikse en momentnøgle, ny pakning + ekstra olie til motor (den taber lidt) og en hel lørdag eller søndag.
SV1000SK5, Micronpotter, hugger, spyball

Bongers

  • Gæst
Skyder....
« Svar #25 Dato: Maj 04, 2005, 10:29:54 am »
"kun" dyno 1 og K&N !!! - det blvier godt at få pillet lidt ved den  :P  :P

Jeg er ved at få fusket min R1 potte på !!! (Smeden ser på det mandag – og laver det i løbet af ugen !!) så jeg går efter Dymo2 og Race BMC  :D

Woodruf fås også hos JHS ik  :roll:  jeg tager dem med – så ser vi hvornår der er tid til at få det lavet !!

Eller er det en pakningen (som beskrevet i tunings indlægget  :D  - kong indlæg...) og olie (momentnøglen har jeg !!)

Jeg vrider lige armen om på Ole S – så bestiller vi noget sammen… skide godt Egno  :D  :D  :lol:  :D

PWEE

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 291
  • Low on bike again :-)
Skyder....
« Svar #26 Dato: Maj 04, 2005, 04:26:19 pm »
Jep den pakning som der også er suzuki nummer på, den er lavet af pap og går i stykker når man rykker dæksel af.
(ELLERS bare for at sikre sig at der ikke lækker olie).

Per
SV1000SK5, Micronpotter, hugger, spyball

PWEE

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 291
  • Low on bike again :-)
Skyder....
« Svar #27 Dato: Maj 04, 2005, 04:29:21 pm »
Til orientering forum har Ole S vist fået en pris på 200£ ??? på Tuningskit ?? med forsendelse ???
 :twisted:

 :mrgreen:  :mrgreen:  :mrgreen: Suk
SV1000SK5, Micronpotter, hugger, spyball

Mad M

  • Gæst
Skyder....
« Svar #28 Dato: Maj 06, 2005, 10:31:40 am »
Så fandt jeg fejlen....  :D
Har haft karburatorene af idag, for at se om der var vand i dem eller noget...
Men de var som de skulle være....
Så monterede dem igen, men stod så med en slange til sidst, som jeg ikke vidste hvor jeg skulle gøre af...  :?
Efter at ha siddet og kigget på det en halv times tid, kom jeg i tanke om at jeg havde fundet en løs umbrakobolt liggende på motoren, UDEN gevind!!
Prop til min slange??? Minsandten ja...  :)
Så efter den er blevet monteret er den holdt op med at skyde ud af både karburator og udstødning... Dejligt...

Placering af slange: Lige efter spjæld på forreste karburator.
Mellem karb. og cyl....

Her kommer næste spørgsmål så....
Skal den bare være blændet af, eller skal den monteres andet steds???

Bongers

  • Gæst
Skyder....
« Svar #29 Dato: Maj 06, 2005, 08:31:58 pm »
Citat fra: Mad M
Så fandt jeg fejlen....  :D
Har haft karburatorene af idag, for at se om der var vand i dem eller noget...
Men de var som de skulle være....
Så monterede dem igen, men stod så med en slange til sidst, som jeg ikke vidste hvor jeg skulle gøre af...  :?
Efter at ha siddet og kigget på det en halv times tid, kom jeg i tanke om at jeg havde fundet en løs umbrakobolt liggende på motoren, UDEN gevind!!
Prop til min slange??? Minsandten ja...  :)
Så efter den er blevet monteret er den holdt op med at skyde ud af både karburator og udstødning... Dejligt...

Placering af slange: Lige efter spjæld på forreste karburator.
Mellem karb. og cyl....

Her kommer næste spørgsmål så....
Skal den bare være blændet af, eller skal den monteres andet steds???


Det lyder intersandt  :?  :?  har du ikke mulighed for at tage et billede og blæse det op  :wink:  det kunne være lidt fedt..

Ellers beskriv placeringen lidt bedre – se vil jeg kigge efter i værkstedsmanualen !!