Forfatter Emne: Tankmåler  (Læst 4312 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

B2

  • Nådesløs
  • Global Moderator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3400
  • Brug for mere end en 6½'er ? Så er du for langsom
    • B2's Galleri
Tankmåler
« Dato: April 26, 2005, 10:04:49 am »
I de gode gamle dage, indikerede en sød gul lampe når der var 3,5/1,5L tilbage på dunken.
Det gjorde den med enten blink, eller fast lys, men nu sker der kun noget når der er 1,5l tilbage,  :?

Er der nogen der har oplevet lignende unoder, og kender kuren ?
Nikolaj "B2" Poulsen
SVR 650 S '2000.
GSX-R USD gaffel med radialbremser, Öhlins bagdæmper,  IXIL potte, spejle m. blink, diode baglygte m. blink & B2 Kulfiber dele
156.335 Km + ?

nyg

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2497
  • Your Mama!
    • Blog om min Triumph Spitfire
Re: Tankmåler
« Svar #1 Dato: April 26, 2005, 11:49:53 am »
Citat fra: B2
I de gode gamle dage, indikerede en sød gul lampe når der var 3,5/1,5L tilbage på dunken.
Det gjorde den med enten blink, eller fast lys, men nu sker der kun noget når der er 1,5l tilbage,  :?

Er der nogen der har oplevet lignende unoder, og kender kuren ?


Ingen erfaringer fra SV'en, men min gamle kadett har et par stykker blik som skal bøjes således at måleren viser korrekt ved fuld/tom.  Det er nok noget af det samme på SV tanken - prøv at tage et kig i værkstedsmanualen.
"Faster!  Faster!  Until the thrill of speed overcomes the fear of Death!" -Hunter S. Thompson

Sandman

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 29
Tankmåler
« Svar #2 Dato: April 26, 2005, 12:06:23 pm »
tror ikke at der noget blik at bøje.. men derimod kan det måske være at der sidder noget skidt på føleren eller at den har sat sig fast eller noget..

her er et billede af hvordan den ser ud: http://www.ronayers.com/fiche/300_0305/fuel_cock/fuel_cock.cfm?man=su&groupid=11870&parent=11810

den har nummer 8

B2

  • Nådesløs
  • Global Moderator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3400
  • Brug for mere end en 6½'er ? Så er du for langsom
    • B2's Galleri
Tankmåler
« Svar #3 Dato: April 26, 2005, 12:28:30 pm »
Citat fra: Sandman
tror ikke at der noget blik at bøje.. men derimod kan det måske være at der sidder noget skidt på føleren eller at den har sat sig fast eller noget..

her er et billede af hvordan den ser ud: http://www.ronayers.com/fiche/300_0305/fuel_cock/fuel_cock.cfm?man=su&groupid=11870&parent=11810

den har nummer 8


Nice  :D

Jeg kommer vist til at køre en kolosal omvej på vejen hjem, så jeg kan få tømt tanken, og komme til at kikke på dyret  :wink: :)
Nikolaj "B2" Poulsen
SVR 650 S '2000.
GSX-R USD gaffel med radialbremser, Öhlins bagdæmper,  IXIL potte, spejle m. blink, diode baglygte m. blink & B2 Kulfiber dele
156.335 Km + ?

Jannik

  • Man skal ikke kaste med æbler, hvis man selv er et skrog.
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 5960
  • GSXR750 til banen "SV1000r" og KTM SM til vejen.
Tankmåler
« Svar #4 Dato: April 26, 2005, 12:36:35 pm »
Gad vide om det er nogenlunde samme system på SV1000s´eren, bare uden blinke effekten...
Måske man kunne skifte føleren til den "gamle" type og sætten en diode til i inst. til at vise når den er tæt på tom i stedet for som nu når der er 5-6 liter tilbage. :evil:  Pis virker elendigt i forhold til den "originale" sv´er...
SV1000R med alt muligt lir´...

www.Team-trackday.com RoadRacing

Sandman

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 29
Tankmåler
« Svar #5 Dato: April 26, 2005, 11:58:03 pm »
Citat fra: Jannik
Gad vide om det er nogenlunde samme system på SV1000s´eren, bare uden blinke effekten...
Måske man kunne skifte føleren til den "gamle" type og sætten en diode til i inst. til at vise når den er tæt på tom i stedet for som nu når der er 5-6 liter tilbage. :evil:  Pis virker elendigt i forhold til den "originale" sv´er...


det ser ikke ud til at være ret nemt..
 på 1000'eren er der en benzinpumpe i tanken, og på tegningerne ser det umiddelbart ikke ud til at være noget hul som til "det gamle system"..

benzintanken

benzinpumpe
 jeg tror måske at den der har nummer 10 på billedet over pumpen, har noget at gøre med benzin målingen, men jeg er ikke sikker..