Forfatter Emne: Rust + småridser i plast  (Læst 4376 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

ThomasM

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 126
Rust + småridser i plast
« Dato: Maj 12, 2005, 09:29:24 am »
Ok det er lige gået op for mig jeg allerede har glemt den fine teori jeg kunne til mc kørekortet men here goes.. ;)

Jeg har bemærket at jeg har fået lidt begyndende rust i eller omkring skruerne som holder forgaflen/styrestammen (gæt et ord..)..
se runes pic her engang.. skruerne som sidder i alu delen.


Har det nogen betydning? Nogen forslag til hvordan man bedst fjerner rust og holder det væk?

Jeg har desuden lidt småridser på halen, samt i alurammen (sidstnævnte er vist en "gave" fra Enghave motor). Skal lakken på plastdelene bare pudses op som metaldelene, eller skal man bruge noget særligt?
Og kan ridser i alurammen pudses op uden det bliver blankt?
Og er alu'en "behandlet" eller ubehandlet? Har bemærket at diverse produkter til alu går meget op i dette..?

Spørge jørgen over n out - Tak  :D
SV650S K4 Blå/YC2
Mods: suzuki hugger, lucas fender elim, spyball.
Klip: 1.

nyg

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2497
  • Your Mama!
    • Blog om min Triumph Spitfire
Re: Rust + småridser i plast
« Svar #1 Dato: Maj 12, 2005, 06:09:17 pm »
Citat fra: ThomasM
Ok det er lige gået op for mig jeg allerede har glemt den fine teori jeg kunne til mc kørekortet men here goes.. ;)

Jeg har bemærket at jeg har fået lidt begyndende rust i eller omkring skruerne som holder forgaflen/styrestammen (gæt et ord..)..
se runes pic her engang.. skruerne som sidder i alu delen.


Har det nogen betydning? Nogen forslag til hvordan man bedst fjerner rust og holder det væk?

Jeg har desuden lidt småridser på halen, samt i alurammen (sidstnævnte er vist en "gave" fra Enghave motor). Skal lakken på plastdelene bare pudses op som metaldelene, eller skal man bruge noget særligt?
Og kan ridser i alurammen pudses op uden det bliver blankt?
Og er alu'en "behandlet" eller ubehandlet? Har bemærket at diverse produkter til alu går meget op i dette..?

Spørge jørgen over n out - Tak  :D


Lakken på plastdelene giver du den samme politur m/ let slibende effekt som du ville have behandlet dine lakerede metaldele med.

Pas på med rammen, det er lakeret aluminium, så du kan godt komme til at fjerne lakken hvis du går for hårdt til værks.

Mht. til rusten, så er noget WD40 jo altid godt til at løsne lidt, selvom du nok kommer til at skrubbe lidt med noget slibepasta bagefter. Pas dog på at der ikke er pasta tilbage når du er færdig.
"Faster!  Faster!  Until the thrill of speed overcomes the fear of Death!" -Hunter S. Thompson