Forfatter Emne: SV1000Sk4 Tikker???  (Læst 7528 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

smeden

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 130
Re: Mere "Tikken"
« Svar #15 Dato: Juli 04, 2005, 02:13:52 pm »
Citat fra: Kim Hjermind
Min SV1000S tikker også. Det er mest typisk omkring 3.000 rpm. Det er der aldrig når den er helt kold; men kommer efter få minutters kørsel.



Det samme er min begyndt med ( Godt nok 650 modellen ) Forhandleren mente også at vi skulle se tiden lidt an. Så hvis du finder ud af noget, vil jeg meget gerne høre om det.
Is this it?

Brygmann

  • Scooterfjæs
  • *
  • Indlæg: 22
Re: Mere "Tikken"
« Svar #16 Dato: Juli 10, 2005, 03:54:03 pm »
Citat fra: Kim Hjermind
Min SV1000S tikker også. Det er mest typisk omkring 3.000 rpm. Det er der aldrig når den er helt kold; men kommer efter få minutters kørsel.

Jeg kan ikke forestille mig at det er meningen! Det er noget der kommer og går. Bevæger jeg gashåndtaget en lille bitte smule kan jeg få det til at forsvinde - men så kommer det igen få øjeblikke efter.

Jeg har været hos både FA Motor og Enghave med lyden. De ville henholdvis checke det hos andre forhandlere / rådede mig til at se tiden an. De mente det måtte være en knastkædestrammer der ikke trak helt til?

Jeg synes det er for irriterende til at jeg kan se bort fra dette!!



Har du kontrolleret TPS justerringen?? Min havde samme tendens intil jeg fik justeret TPS sensoren, Min teori er at motoren ved lave omdrejninger får for lidt benzin og derfor tændingsbanker en smule son kan høres ved den karaktaristiske mettaliske tikkelyd.

Bill

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1414
  • Nu med gixxer :D
Re: Mere "Tikken"
« Svar #17 Dato: Juli 11, 2005, 10:27:16 am »
Citat fra: Brygmann
Har du kontrolleret TPS justerringen?? Min havde samme tendens intil jeg fik justeret TPS sensoren, Min teori er at motoren ved lave omdrejninger får for lidt benzin og derfor tændingsbanker en smule son kan høres ved den karaktaristiske mettaliske tikkelyd.


Min SV650S K5'er tikker stadig selvom jeg har lavet TPS justeringen. Men det er kun periodisk. Men kan forstå på andre indlæg, at når man køber en Suzuki så skal den bare tikke :!:
Er kommet til at købe en GSX-R 750 K7 med lidt lir på... Shit happens :D