Forfatter Emne: Årets første tur  (Læst 10268 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

blz

  • Nøgen
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2981
Re: Årets første tur
« Svar #15 Dato: Marts 02, 2009, 12:50:52 pm »
jeg var så klar som jeg nu kunne i går - men det eneste sted det sneede var i den by den er staldet op...

så den kom ikke ud...
::: blz aka. Jacob ::: Lynge :::
::: tidligere SV1000 ::: mcg :::

Jesper Jensen

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4480
  • 2 renblodede bikerdøtre
    • http://www.jesperj.dk/pics
Re: Årets første tur
« Svar #16 Dato: Marts 02, 2009, 12:56:24 pm »
Sikker på at alt salten er væk?

Tror jeg altså ikke den er helt... Sorry... kender een som arbejder med vej og anlæg ( københavn ).. og de kører stadig lidt salt ud.. Bare så du ved det.

Majse>Det tror jeg nu heller ikke - min kommer heller ikke ud endnu
- Jesper Jensen -
2007 - Triumph Daytona 675
2004 - SV650SK3 (Solgt)
1998 - ZX6R (Solgt)
Billige forsikringer? - skriv en PM og der kommer instrukser.

ANDERSHP

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 279
Re: Årets første tur
« Svar #17 Dato: Marts 02, 2009, 02:26:55 pm »
Jeg fik først kørt 15 km med min dreng, som er 10 og derefter ca. 20 km med datteren på 7.

Alle kom hjem og var glade uden at være kolde.

Og jeg er enig med Big G - en motorcykel skal bare gøres så nøgen og sort som muligt, så behøver man ikke bekymre sig om en masse aluminium og krom.
Drengerøve har ingen alder!!

Ramsdahl

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 42
Re: Årets første tur
« Svar #18 Dato: Marts 02, 2009, 04:13:16 pm »
Jeg fik trillet små 50km i går. Alt for lækkert at komme ud igen. Vejene var tørre og det var ikke alt for koldt. Men fy for pyffer hvor det duggede, og åbent visir udenfor byen er bare ikke fedt. Man må vist hellere få fat i et pinlock visir.

Smith

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 320
Re: Årets første tur
« Svar #19 Dato: Marts 02, 2009, 04:31:38 pm »
Jeg fik trillet små 50km i går. Alt for lækkert at komme ud igen. Vejene var tørre og det var ikke alt for koldt. Men fy for pyffer hvor det duggede, og åbent visir udenfor byen er bare ikke fedt. Man må vist hellere få fat i et pinlock visir.
Hvorfor ik bare købe f.eks. Schubert S1 Pro hjelmen fra start  :afro: Den kan anbefales!

Champens cykel kommer sq heller ik ud før vi har haft +20mm regn. Og den snert af nattefrost dmi har tegnet i næste weekend holder sig bare væk!  :club:

Big G

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2419
  • se mig, spasser.....
Re: Årets første tur
« Svar #20 Dato: Marts 02, 2009, 04:33:45 pm »
Stjålet fra MCG  :lmao: :lmao::

"Jeg kom til at køre over noget salt i går så hvis der er nogen der mangler en bunke skjolde, 2 dæk, instrumentering minus skruer og div metalliske dele, håndtag og hvad der nu ellers er på sådan en minigixxer af plast og gummi så skriv.

PS. har også en jakke hvor lynlåsen mangler + gummirem til et ur.

Man skal sku passe på det salt, det er ALTSÅ ikke sjov, det er det ikke!"
KiloSVin K7 nøgent, VZ800 Marauder 1999 Chrommonster....

Flemming L

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1301
Re: Årets første tur
« Svar #21 Dato: Marts 02, 2009, 06:10:00 pm »
Jeg henter min imorgen.
Jeg har købt en virtuel antisaltkorrosionspakke og på den måde ved jeg at saltet vil fordampe ca. 2,158 meter foran Svinet ved en hastighed på 172 km/h.
Så hvis jeg bare ikke kører hurtigere, er der ingen problemer.
 :hand:
SV650S AK47 til gaden
Yamaha R6, 2008 til banen

kent

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1001
  • hold hovedet koldt og hjulne på vejen
Re: Årets første tur
« Svar #22 Dato: Marts 03, 2009, 06:47:49 am »
god fornøjelse til alle jer der kører, vi ses til april :D
extraudstyr: TANKPAD m.m
nu med 3 x Skoda til regnvejr

Henrik1972

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 47
Re: Årets første tur
« Svar #23 Dato: Marts 03, 2009, 03:54:23 pm »
Hvor er det bare sygt at ens lille svér holder på fyn og man er i kbh når vejret er som det er her i dag.. :dead:

Flemming L

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1301
Re: Årets første tur
« Svar #24 Dato: Marts 03, 2009, 04:41:04 pm »
Hvor er det bare sygt at ens lille svér holder på fyn og man er i kbh når vejret er som det er her i dag.. :dead:

Så har jeg fået indviet 2009.
Hold da helt kææææææft hvor er det skønt at have hende imellem benene igen.
Og sikke et fint vejr.
Ikke mere koldt end man kan klæde sig på til det, sålænge det ikke bliver en langtur
 :orkester:
SV650S AK47 til gaden
Yamaha R6, 2008 til banen

Flemming L

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1301
Re: Årets første tur
« Svar #25 Dato: Marts 03, 2009, 04:51:26 pm »
Men vær opmærksom på at billisterne tror alt med en forlygte eller to tætsiddende er 45 knallerter.
Det var tydeligt at de ikke forventede at jeg kom så hurtigt.
 :whatever:
SV650S AK47 til gaden
Yamaha R6, 2008 til banen

Jesper Jensen

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4480
  • 2 renblodede bikerdøtre
    • http://www.jesperj.dk/pics
Re: Årets første tur
« Svar #26 Dato: Marts 03, 2009, 07:19:03 pm »
Men vær opmærksom på at billisterne tror alt med en forlygte eller to tætsiddende er 45 knallerter.
Det var tydeligt at de ikke forventede at jeg kom så hurtigt.
 :whatever:

Bor du ikke i byzone? - så er det jo klart at de ikke forventer at du kører meget hurtigere end en knallert-45 - pas nu på :)
- Jesper Jensen -
2007 - Triumph Daytona 675
2004 - SV650SK3 (Solgt)
1998 - ZX6R (Solgt)
Billige forsikringer? - skriv en PM og der kommer instrukser.

pumper

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 224
Re: Årets første tur
« Svar #27 Dato: Marts 03, 2009, 09:21:16 pm »
Der er 2 personer der bliver snydt når man køre på saltede veje: sig selv og NÆSTE EJER af cyklen.Om du så dypper den i kogende WD 40 bagefter så hjælper det ikke. :brok:
Tidl. MC GS1000E,BSA B40,GL500i,CB750F(900 motor)

Majse

  • Medlemshverver
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1926
  • Ønsker mig en Kawasaki Z750....
    • www.lauthersheim.dk
Re: Årets første tur
« Svar #28 Dato: Marts 04, 2009, 10:23:44 am »
Jeg fik først kørt 15 km med min dreng, som er 10 og derefter ca. 20 km med datteren på 7.

Alle kom hjem og var glade uden at være kolde.


Du må godt nok have en datter som er høj... af 7 år at være... Du ved godt hun skal være 135 høj for at sidde på en MC ikk????  :D :D Men det kan hun selvfølgelig jo godt være.. Min søn ( 7,4 år ) er høj af sin alder.. 129 cm og ligger over statistikken .. Så hvis hun er over 135, så bliver hun eddermandme høj... 

Bare en orientering hvis du har glemt de nye regler som trådte i kraft 1. september 2007.

Smølfen

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1950
Re: Årets første tur
« Svar #29 Dato: Marts 04, 2009, 10:37:52 am »
Du må godt nok have en datter som er høj... af 7 år at være... Du ved godt hun skal være 135 høj for at sidde på en MC ikk????  :D :D Men det kan hun selvfølgelig jo godt være.. Min søn ( 7,4 år ) er høj af sin alder.. 129 cm og ligger over statistikken .. Så hvis hun er over 135, så bliver hun eddermandme høj... 

Bare en orientering hvis du har glemt de nye regler som trådte i kraft 1. september 2007.

Majse, du er ikke helt opdateret. Der er senere ændringer, som gør man gerne må have mindre børn med, hvis de benytter barnesæde:

Ændringerne i loven om børn på mc trådte i kraft 19. juni 2008.
Ud fra Lovtidende nr. 491 af 18. juni 2008 har vi sat de nye lovændringer ind i Færdselsloven, så den med i kræfttrædning fra 19. juni 2008 lyder som nedenstående vedrørende børn på mc.
 
 
Kapitel 9: Særlige regler for motorcykler
 
§ 52. Motorcykel må ikke føres ved siden af andet køretøj.
 
Stk. 2. Motorcyklist må kun anvende fortov eller gangsti i de tilfælde, der er nævnt i § 27, stk. 2.
 
Stk. 3. En passager på en motorcykels bagsæde skal sidde med et ben på hver side af motorcyklen.
 
Stk. 4. På motorcykel og i sidevogn hertil må ikke befordres flere personer, end den er beregnet til. Dog må der derudover i sidevogn medbringes et barn under 10 år.
 
Stk. 5. Børn med en legemshøjde på under 135 cm må ikke befordres på tohjulet motorcykel, med mindre barnet er fyldt 5 år og anvender et barnesæde eller andet sikkerhedsudstyr, der opfylder de krav, som fastsættes i medfør af § 68. Endvidere må børn under 5 år ikke befordres på trehjulet motorcykel eller i sidevogn til motorcykel, medmindre passagersiddepladsen er forsynet med sikkerhedssele.

Stk. 6. Med henblik på kontrol af, at bestemmelsen i stk. 5, 1. pkt., er overholdt, kan politiet til enhver tid kræve, at et barn, der befordres på en tohjulet motorcykel, måles. Målingen foretages af politiet.

EDIT: Fik lige stk. 6 med.
« Senest Redigeret: Marts 04, 2009, 10:48:01 am af Smølfen »
Carsten Sørensen. CBR600RR (PC40).