Forfatter Emne: Skattereform  (Læst 18111 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Olfert

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3064
Re: Skattereform
« Svar #15 Dato: Marts 05, 2009, 01:42:16 pm »
Lige præcis, det er fløjtende ligegylidigt hvad ting er værd, medmindre man skal handle
Nemlig ja. Men jeg kan dog godt forstå Christian/Gud lidt, en transporter med VR6 motor :shock: Den skal altså ha nået for det  :shock: :shock: og når vægtafgiften bliver sat efter bilens forslugenhed  :dead: :dead:

Vores er dog ikke meget bedre, Ford Transit med 2,0 benzin-kværn i :shock: og med campingvognen bagpå  :shock: :shock: :shock: :shock:
Olfert
Buell 1125R til gaden
Yamaha R6 til banen
Kildemose til Fakta

blz

  • Nøgen
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2981
Re: Skattereform
« Svar #16 Dato: Marts 05, 2009, 02:26:31 pm »
regnede lidt på det - det jeg spare i skat hiver de hjem på den nye medieskat - hvor jeg bliver bonget for at har en hjemme arbejdsplads (bærbar + internet)...
fint nok at jeg har en computer - dog kan den ikke bruges til andet end at logge på en terminal server på arbejdet...

der var også noget om milijø afgift på støm?
::: blz aka. Jacob ::: Lynge :::
::: tidligere SV1000 ::: mcg :::

Gud

  • Master of the Universe
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2826
  • Pude
    • Det seriøse alternativ
Re: Skattereform
« Svar #17 Dato: Marts 05, 2009, 07:29:08 pm »
intet værd? den er da stadig det værd den var før, nu skal du bare til at betale for at køre i den. :tie:
den var vel også billigere end på hvide plader da du købte den. :D (huskede du at brokke dig over det da du skrev under på slutseddelen) :hand:

Nej Kent den er ikke lige så meget værd som før, da da den var mere attraktiv pga. den ikke var ramt af misundelsesafgiften...

ja den er billigere end en på hvide plader, men hvad har det med sagen at gøre????  jeg skal ikke bruge en familie bus. Den er osse billigere end en rumraket.. som jeg heller ikke har brug for...

kan ikke forstå at det skulle være biligere at købe en gulplade bil (bortset fra de manglende sæder)
 pris og ejerafgift burde være det samme uanset antal sæder.
idag kan man bruge besparelsen på at betale misundelsesafgiften

det er jo netop pga de manglende sæder at man ikke skal betale mere(hvorfor betale for noget som jeg ikke bruger??
men lad mig vende den om hvorfor skal en kassebil på hvide plader være så horribelt dyr, hvorfor koster den ikke det samme som en gulplade????
Og hvis du seriøst mener at en kassebil på gule skal koste det samme som en på hvide, må jeg sige tillykke for så har du dræbt al erhverskørsel i Danmark.
   

Jesper Jensen

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4480
  • 2 renblodede bikerdøtre
    • http://www.jesperj.dk/pics
Re: Skattereform
« Svar #18 Dato: Marts 05, 2009, 08:00:36 pm »
Det er vel meget fair at grøn afgift er det samme? - den sviner jo lige meget hvilken nummerplade der sidder på`?

Min mor har lige skiftet hendes Nissan Almera Van ud med en på hvide plader - hun steg så over 1000kr/året i vægtafgift.

But why? - den eneste forskel er farven på nummerpladen og et bagsæde.
- Jesper Jensen -
2007 - Triumph Daytona 675
2004 - SV650SK3 (Solgt)
1998 - ZX6R (Solgt)
Billige forsikringer? - skriv en PM og der kommer instrukser.

pingo

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 503
Re: Skattereform
« Svar #19 Dato: Marts 05, 2009, 08:53:44 pm »
Ja jeg kan sgu ikke lade være med at blande mig  :twisted: men nu synes jeg regeringen har fat i noget af det rigtige  :thumbsup:
Jeg har aldrig forstået hvorfor private kan købe en gulpladebil (varevogn) og så bare bruge den til privat personbefordring som de fleste jo gør.
Hvorfor skal man favoriseres fordi man er ung (ingen børn) Ældre (børn flyttet hjemmefra) eller enlig. Hvor er varebilen lige i en f.eks. Seat Leon Cupra på gule plader  :hand: Hvis det stod til mig var gule plader til erhverv og hvide til de private og en varevogn var en bil der på fabrikken var bygget til at være varevogn. Og så sæt afgiften ned på hvide plader.
Men jeg kan godt se at alle de gamle gul plade biler fra før 98 med et trylleslag bliver (næsten) værdiløse.
Ja indgrebet rører ikke mig og jeg synes det er fair nok. 2 gulpladebiler samme model motor hele molevitten den ene fra 97 og den anden fra 99 de kan vel det samme og tjener samme formål så hvorfor ikke samme udgifter  :?:

Kent : jeg syntes at det er oki at du blander dig, men så hør lige her inden at du siger at det er en god ide, det de har gang i...

men det de har gang i lige nu er at straffe folk fordi at de har en hobby der kræver feks en kasse bil, eller feks et lille enkelt mands firma, der ikke har penge til at både have en privatbil og en servicebil


folk der leger med maden ( heste ) hvordan skal de få dem rund til forskellige stævner
folk der surfer
folk der dykker
folk der køre bane
folk der har racehunde

den her liste kunne man blive ved i en evighed.

Jeg kan godt se hvad det er du mener med at hvorfor skal der være fordele.

men fordi at du har valgt at have børn og der med bliver nød til at have en alm bil til hele den bukkelryggede, det er jo dit valg, da du træffede det vidste du at der var nogle ting som du måtte give afkald på, ligesom at os der ikke har børn og hhvad der til følger har valgt at give afkald på noget...

og så er der jo lige den der lille, men meget typiske ting i danmark, der hedder jante loven.

 hvorfor må jeg ikke have noget som andre mennesker har og hvorfor skal jeg betale det samme som alle andre ??

kan squ ikke forstå at folk kan få så ondt i røven, over at der er andre der har det bedre eller har federe ting end man selv har.

har man de ting så er der nok en grund til det, de ting jeg har det er squ ting, jeg har købt for mine penge som jeg laver, på den bekostning af at jeg rejser og ikke ser venner og famillie særlig tit...

Claus

Man kunne også se det på den anden måde: Hvorfor skal folk der har valgt en ekstra dyr hobby have ekstra mange fordele?
sv1000s 2003, hyperpro, tankpad

Banditten

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2784
  • Tør øjnene og tag en kiks ;-)
    • Hvem er jeg så ...
Re: Skattereform
« Svar #20 Dato: Marts 05, 2009, 10:51:23 pm »
Smiler ...

Okay ... Lad os sige jeg ville købe Christian Kassevogn !

Før kostede den 3500 om året i vægtafgift. Nye regler betyder den kommer til at koste 7000 om året + øget grøn afgift fordi den er fra før 1/6 1998.

Blien har kørt det samme som en anden bil jeg ser på fra 2002.

Christians kassevogn er lige blevet 4 * 3500 + x (grøn afgift) mindre værd ? ca. 21 - 28.000 kr. .... under forudsætning af at vognen skal holde i 4 år.

Så en Kassevogn fra før 1/6 1998 til ca. 60.000,- har lige tabt mellem 20 og 30.000 i salgsværdi !

xXx - Christian

GADEN: GSX-R1000 - K6, Gills, Sort kåbeglas, Raceundertail, Stålarmerede bremseslanger.
BANEN: Honda - Blå, Hvid og Sort med gummi på hjulene ;-)
http://www.performance-peek.com

kent

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1001
  • hold hovedet koldt og hjulne på vejen
Re: Skattereform
« Svar #21 Dato: Marts 06, 2009, 06:48:03 am »
biler i dk er vandvittig dyre.dette er ikke til gavn for milijøet.
hvem siger at en gulplade skal være lige så dyr som en hvid, hvorfor ikke sætte afgifterne generalt ned så flere fik råd til en bil der sviner mindre.
 til claus,  og så er der jo lige den der lille, men meget typiske ting i danmark, der hedder jante loven.
janteloven bliver man kun ramt af hvis man føler sig ramt.
man træffer selv et valg når man vælger hobby , det skal jeg vel ikke betale for.

hvorfor skal direktøren spare 400.000 på en porche eller audi Q7 bare fordi han kører alene.
bilen er nøjagtig magen til så besparelsen burde være prisen på bagsædet, så har man jo sparet noget på kun at have forsæder.


extraudstyr: TANKPAD m.m
nu med 3 x Skoda til regnvejr

Flemming L

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1301
Re: Skattereform
« Svar #22 Dato: Marts 06, 2009, 07:55:49 am »
Problemet er jo at det er en lovændring som rammer folk, som før pakken købte under en anden forudsætning.
Den har en virkning med tilbagevirkende kraft.
Noget som ingen ellers mener er god lovgivning.

Det svare til at man ændre fradragsretten på realkreditlån.
Ikke med en indfasningsperiode over mange år, men natten over.
Hvordan tror I en sådan ændring ville blive modtaget ?

Man kan mene hvad man vil med rimeligheden og logikken i en skattelov, men at ændre folks værdier i negativ retning kan ingen vel mene er god lovgivning, medmindre det gøres med fremadvirkende kraft og ikke tilbagevirkende.




SV650S AK47 til gaden
Yamaha R6, 2008 til banen

claus 1000 exmc

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 361
    • www.exterminators.dk
Re: Skattereform
« Svar #23 Dato: Marts 06, 2009, 08:32:19 am »
biler i dk er vandvittig dyre.dette er ikke til gavn for milijøet.
hvem siger at en gulplade skal være lige så dyr som en hvid, hvorfor ikke sætte afgifterne generalt ned så flere fik råd til en bil der sviner mindre.

 til claus,  og så er der jo lige den der lille, men meget typiske ting i danmark, der hedder jante loven.
janteloven bliver man kun ramt af hvis man føler sig ramt.
man træffer selv et valg når man vælger hobby , det skal jeg vel ikke betale for.

hvorfor skal direktøren spare 400.000 på en porche eller audi Q7 bare fordi han kører alene.
bilen er nøjagtig magen til så besparelsen burde være prisen på bagsædet, så har man jo sparet noget på kun at have forsæder.

nej kent han skal ikke straffes, fordi han vælger at køre i en gulplade bil, det kan da godt være han er direktør for et firma, men som udgangs punkt må man da gå ud fra, at han vælger bil, efter hvad han skal bruge den til,

og vi kommer ikke uden om, at når man kommer til møde i en Q7 eller hvad fanden man nu køre i af store biler, så siger det noget om personen i den om den så er på gule eller hvide plader, det er jo en måde at sælge sig selv og frimaet på, og så er der jo slet ikke, nogen grund til at den er på hvide plader, og du skulle bare være glad for at han vælger gule plader, da det så er et mindre beløb han kan afskrive i firmaet, inden han skal betale skat.

og hvad der til kommer jeg kender squ ikke, nogen mennesker der sidder i toppen af et størrer firma, der selv om de har deres store biler, kun arbejder 37 timer om ugen, de mennesker jeg kender de arbejder typisk mellen 60 og 80 timer om ugen og så skal de da lige betale topskat oven i fordi man tjener lidt flere penge,

det er typisk den danske stat, man holder i gulerod ud til folket, men man glemmer lige at fortælle at den er fyldt med syrenid...

jeg mener man straffer og tvinger folk til dit og dat, hvem sagde forbuds landet sverige.

feks kan jeg fortælle, mens de røde sad ved magten, blev der i gennemsnit vedtaget 2 nye love om dagen i de 8 år de sad der og jeg tror squ ikke det er bedre nu.

det virker som om at de mennesker vi har valgt til at side der inde de fuldstændig har mistet forbindelsen med hvad der sker i virkeligheden og det hele skal gå op i hvor flinke danmark er til ikke at forurene, men ved i nu hvad danmark står for 0,03 % af det samlede Co2 der bliver frigjort i verden, tror da nok vil lige snakker hysteri på et seriøst plan, på højde med en prs kvinde i hormonbehandling som er vant til at få sin vilje.
Man er først voksen når man tør at indrømme man har behov for at lege.

 how is my Driving ??? 1-800-eat-shit

Gade : Harley Davidson, road King Classic.
 
Bane : noget Kawaski

Gertsen

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 517
Re: Skattereform
« Svar #24 Dato: Marts 06, 2009, 09:21:10 am »
Smiler ...

Okay ... Lad os sige jeg ville købe Christian Kassevogn !

Før kostede den 3500 om året i vægtafgift. Nye regler betyder den kommer til at koste 7000 om året + øget grøn afgift fordi den er fra før 1/6 1998.

Blien har kørt det samme som en anden bil jeg ser på fra 2002.

Christians kassevogn er lige blevet 4 * 3500 + x (grøn afgift) mindre værd ? ca. 21 - 28.000 kr. .... under forudsætning af at vognen skal holde i 4 år.

Så en Kassevogn fra før 1/6 1998 til ca. 60.000,- har lige tabt mellem 20 og 30.000 i salgsværdi !

Priseksempel fra epn.

http://epn.dk/privat/biler/article1624017.ece
SV 650 S - SOLGT - MCG: HER for at gå til MotorCykelGalleriet

Gud

  • Master of the Universe
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2826
  • Pude
    • Det seriøse alternativ
Re: Skattereform
« Svar #25 Dato: Marts 06, 2009, 09:39:03 am »
damn 5040kr kontra 15660kr.....en stigning på 10620....sygt siger jeg bare
 420kr om måneden kontra 1305... uh Ja Kent jeg kan næsten ikke få mine arme ned, over den glæde jeg har haft ved at eje en tidligere helt sindsygt billig bil, som jeg med glæde har tanket op med dyre afgiftsbelagte benzin kroner, oftere end mange andre  :whipped:.
« Senest Redigeret: Marts 06, 2009, 09:41:34 am af Gud »
   

Gud

  • Master of the Universe
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2826
  • Pude
    • Det seriøse alternativ
Re: Skattereform
« Svar #26 Dato: Marts 06, 2009, 09:45:06 am »
hvorfor skal direktøren spare 400.000 på en porche eller audi Q7 bare fordi han kører alene.
bilen er nøjagtig magen til så besparelsen burde være prisen på bagsædet, så har man jo sparet noget på kun at have forsæder.

er det netop ikke janteloven du her frenhæver..??
   

Flemming L

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1301
Re: Skattereform
« Svar #27 Dato: Marts 06, 2009, 09:48:38 am »
Egentlig troede jeg at der var en bred opbakning herinde og andre motoriserede steder til at vi betaler alt alt alt formeget i diverse afgifter til vores transportere 2 såvel som 4 hjulede

Den holdning bliver så åbenbart overgået af:
"Jeg er misundelig hvis andre betaler mindre end mig...så hellere alle betaler meget"

 :dead:
SV650S AK47 til gaden
Yamaha R6, 2008 til banen

Majse

  • Medlemshverver
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1926
  • Ønsker mig en Kawasaki Z750....
    • www.lauthersheim.dk
Re: Skattereform
« Svar #28 Dato: Marts 06, 2009, 10:46:53 am »
Problemet er jo at det er en lovændring som rammer folk, som før pakken købte under en anden forudsætning.
Den har en virkning med tilbagevirkende kraft.
Noget som ingen ellers mener er god lovgivning.

Det svare til at man ændre fradragsretten på realkreditlån.
Ikke med en indfasningsperiode over mange år, men natten over.
Hvordan tror I en sådan ændring ville blive modtaget ?

Man kan mene hvad man vil med rimeligheden og logikken i en skattelov, men at ændre folks værdier i negativ retning kan ingen vel mene er god lovgivning, medmindre det gøres med fremadvirkende kraft og ikke tilbagevirkende.

Giver dig ret Flemming... Det er da fint nok hvis de absolut skal lave loven om ( og egentlig ikke - vi betaler sgu alt for meget i forevejen ).. Meeeeeeeeeeen så er det ikke med tilbagevirkende kraft.. For latterligt...

Majse

  • Medlemshverver
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1926
  • Ønsker mig en Kawasaki Z750....
    • www.lauthersheim.dk
Re: Skattereform
« Svar #29 Dato: Marts 06, 2009, 10:47:46 am »
Egentlig troede jeg at der var en bred opbakning herinde og andre motoriserede steder til at vi betaler alt alt alt formeget i diverse afgifter til vores transportere 2 såvel som 4 hjulede

Den holdning bliver så åbenbart overgået af:
"Jeg er misundelig hvis andre betaler mindre end mig...så hellere alle betaler meget"

 :dead:

Det er der vist så ikke lige.. overrasker egentlig også mig...  :?