Forfatter Emne: Reklamefinansieret drift  (Læst 10121 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Hippie Hansen

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1250
  • SV 650 S K6
Re: Reklamefinansieret drift
« Svar #30 Dato: Juli 24, 2007, 06:14:56 pm »
Hvor er det bedste sted at placere dem egentlig? Jeg mener.. Det skal jo selvfølgelig være sådan, at folk klikker helt vildt og towli (godt jysk ord) på dem, men de skal heller ikke være alt for meget "in your face" og generende.. :)

Så er de til at se...

Hvad med oppe i højre side, ud for profilbillede? tror nok jeg har leget lidt og lavet en tegning af hvad jeg mener.

Lidt småt, men lettere at vise, end at skrive.
Og så en i bunden, under "jump to" linien... Er det mon så ikke ved at være det?
« Senest Redigeret: Juli 24, 2007, 06:24:00 pm af Hippie Hansen »
Fra juicens hovedstad - Rynkeby
SV650 Sk6 trackday-raket, til jeg får råd til en nummerplade.

Mads

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1247
    • AMRacing.dk
Re: Reklamefinansieret drift
« Svar #31 Dato: Juli 24, 2007, 06:33:50 pm »
En idé var måske også at reklamerne åbnede i et nyt vindue, så man slap for at forlade svrider.dk :D

Hygge
Til gaden: SV 650 N fra 1999 - se mere her

Til banen: ZX6R - se mere her

Ole

  • Formanden
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2090
Re: Reklamefinansieret drift
« Svar #32 Dato: Juli 24, 2007, 06:39:17 pm »
Hvad med så'en her?
Ole
Formand for Danmarks hyggeligste motorcykelklub :)

Copy_Cat

  • Fotopedel
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 644
  • "Sluk den, inden naboen bliver tosset"
Re: Reklamefinansieret drift
« Svar #33 Dato: Juli 24, 2007, 07:01:33 pm »
Hvad med så'en her?

Jeg synes det var bedre med top/bund løsningen.. Der var mere balance totalt set  :D
Theis

Ex. SV650S ejer.

Smølfen

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1950
Re: Reklamefinansieret drift
« Svar #34 Dato: Juli 24, 2007, 07:15:53 pm »
Hvad med så'en her?

Jeg synes det er fint sådan. Reklamerne lader til at fylde mindre og passer bedre ind i designet IMO.
Carsten Sørensen. CBR600RR (PC40).

Hippie Hansen

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1250
  • SV 650 S K6
Re: Reklamefinansieret drift
« Svar #35 Dato: Juli 24, 2007, 07:19:03 pm »
Ganske fornuftigt... Eneste minus er, som Mads nævner, at man forlader SVrider hver gang man klikker på dem..
Fra juicens hovedstad - Rynkeby
SV650 Sk6 trackday-raket, til jeg får råd til en nummerplade.

Smølfen

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1950
Re: Reklamefinansieret drift
« Svar #36 Dato: Juli 24, 2007, 07:31:20 pm »
Ganske fornuftigt... Eneste minus er, som Mads nævner, at man forlader SVrider hver gang man klikker på dem..

Jeg tror desværre ikke det kan lade sig gøre. Folk brokker sig også generelt over det på Googles AdSense forum
Carsten Sørensen. CBR600RR (PC40).

SVea

  • Autonom
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3089
  • Kronisk ironisk!!
    • SVea er sær
Re: Reklamefinansieret drift
« Svar #37 Dato: Juli 24, 2007, 07:38:02 pm »
Ganske fornuftigt... Eneste minus er, som Mads nævner, at man forlader SVrider hver gang man klikker på dem..

Jeg tror desværre ikke det kan lade sig gøre. Folk brokker sig også generelt over det på Googles AdSense forum

Jeg kan kun se reklamerne når jeg IKKE er logget ind... Ikke at det generer mig dog  :wink:
SVea - "I'm afraid you've mistaken me for someone who actually gives a shit"

Smølfen

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1950
Re: Reklamefinansieret drift
« Svar #38 Dato: Juli 24, 2007, 07:41:43 pm »
Ganske fornuftigt... Eneste minus er, som Mads nævner, at man forlader SVrider hver gang man klikker på dem..

Jeg tror desværre ikke det kan lade sig gøre. Folk brokker sig også generelt over det på Googles AdSense forum

Og i øvrigt - for at citere fra Googles AdSense politikker:

Citér
Alle AdSense-koder skal kopieres direkte ind på websider uden modifikation. AdSense-deltagere har ikke lov til at ændre nogen del af koden eller ændre adfærd, målretning eller visning af annoncer. F.eks. må klik på Google-annoncer ikke resultere i åbning af et nyt browser-vindue.

Ole må heller ikke opfordre os til at klikke på dem.

Det er faktisk nogle rimeligt strenge krav...
Carsten Sørensen. CBR600RR (PC40).

Hønse

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 772
  • Hey fuckfjæs, kom og slå dig ned....
    • "passiv" profil hos DFMC
Re: Reklamefinansieret drift
« Svar #39 Dato: Juli 24, 2007, 08:08:08 pm »
Så logger man lige på og om så der ikke er reklame for motorcykelgalleriet  :roll: den vælger jeg at overse :lol:

Ole må heller ikke opfordre os til at klikke på dem.
Det vælger vi også at overse...... og jeg tror faktisk slet ikke at det tæller når det er på jysk  :P

Jeg syntes ellers ik at det genere sønderligt, så  :thumbsup: fra mig.......

mht. at blive på siden, så kan man vel bare højre klikke og "Open in new window" så tæller den vel stadig til vores favør...  :idea:
:mrgreen: is a TLS"v" 

(aka pre SV)

off-topic ad

Ole

  • Formanden
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2090
Re: Reklamefinansieret drift
« Svar #40 Dato: Juli 24, 2007, 08:30:49 pm »
Ole må heller ikke opfordre os til at klikke på dem.

Det kunne heller ikke falde mig ind :-) Og ydermere, så er det skattepligtig indkomst, så jeg satser ikke på, det er noget man bliver tyk af :)
Ole
Formand for Danmarks hyggeligste motorcykelklub :)

Brian Lund

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 435
Re: Reklamefinansieret drift
« Svar #41 Dato: Juli 24, 2007, 10:17:09 pm »
Pointen med ikke at opfordre til klik eller modificere koden er ret vigtig, det er ikke få folk der piver på adsense forums om at de er blevet banned af google og det er for livet når det sker.

Google har i øvrigt nogle gode guider til hvilken placering der er bedst, bla. http://www.theppcsearchengine.com/images/hotspots.jpg

Anyways, smid en paypal donate knap på og du har 100kr fra mig - det skal der immervæk nogle reklamer til at matche :)
SV1000S K6 - blå.

Ole

  • Formanden
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2090
Re: Reklamefinansieret drift
« Svar #42 Dato: Juli 24, 2007, 10:28:52 pm »
Pointen med ikke at opfordre til klik eller modificere koden er ret vigtig, det er ikke få folk der piver på adsense forums om at de er blevet banned af google og det er for livet når det sker.

Google har i øvrigt nogle gode guider til hvilken placering der er bedst, bla. http://www.theppcsearchengine.com/images/hotspots.jpg

Anyways, smid en paypal donate knap på og du har 100kr fra mig - det skal der immervæk nogle reklamer til at matche :)

Jeg er udemærket klar over det.. Det var egentlig mest skrevet i sjov, men det er Google nok ligeglade med.. Så lad være med at klikke på reklamer medmindre det er fordi det er noget interessant.. Jeg skal ikke ikke fedtefadet hos Google.. :-/

Hvad tager paypal for at modtage donationer? Er der ikke et eller andet lille gebyr på?
Ole
Formand for Danmarks hyggeligste motorcykelklub :)

NielSV650

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3092
  • Skal du ha flødeskumsoverskæg??
Re: Reklamefinansieret drift
« Svar #43 Dato: Juli 24, 2007, 10:29:17 pm »
Jeg kan stadig ikke se nogen reklamer. Er det forbi jeg bruger FireFox??

HEY! Jeg fik lige en idé: Når nu vi skal ha reklamer, kan vi så ikke få nogen med nogle
:afro: :respekt: :afro:  :respekt: BARE PATTAR  :respekt: :afro:  :respekt: :afro:
 :orkester: :orkester: :orkester: :orkester: :orkester: :orkester: :orkester: :orkester: :orkester: :orkester:
« Senest Redigeret: Juli 24, 2007, 10:31:43 pm af NielSV650 »
Niels :-)
S FAU himmelblau - Madam Blå mk. II  <<<---- I LOVE YOU 4EVER!
Solgt og totalskadet :-(

Smølfen

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1950
Re: Reklamefinansieret drift
« Svar #44 Dato: Juli 24, 2007, 10:40:49 pm »
Så lad være med at klikke på reklamer medmindre det er fordi det er noget interessant.. Jeg skal ikke ikke fedtefadet hos Google.. :-/

Jeg synes egentlig det har været nogle helt o.k. og endda nogle gange ganske relevante reklamer indtil videre, og har allerede klikket på nogen af dem ud fra ægte nysgerrighed.
Carsten Sørensen. CBR600RR (PC40).