Forfatter Emne: 2005 tank på en 99 ?  (Læst 1116 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

henrikm.dk

  • Scooterfjæs
  • *
  • Indlæg: 12
    • HenrikM.dk
2005 tank på en 99 ?
« Dato: Marts 19, 2009, 07:36:38 am »
Halløjsa!

Jeg er netop ved at afsøge webben efter en ny tank, da overløbsrøret i min egen er bust. Hvordan ser det ud med at montere en 2005 - 2006 tank på en sv650 fra 99 ?

Og er der nogen der har en tank til salg omkring det tidspunkt hvor vi får feriepenge :) ? - mangler forøvrigt også venstre side af min kåbe hvis nogen skullle have sådan en :) Farven er underordnet.

Hilsen Henrik
plov, Akrapovic, Jet-kit, sædeskal, diodeblink, sædebund/slanket bagende, nylakkeret sort, kromstafferinger, tonet kåbeglas, K/N filter, nyligt lavet for ALT rust !

http://henrikm.dk

Luske

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4381
  • Nej dit kineser skrammel er IKKE en Honda !!!
    • www.peets.dk
Re: 2005 tank på en 99 ?
« Svar #1 Dato: Marts 19, 2009, 03:49:17 pm »
m.m. du er en haj til at svejse osv, og god til at lave custom metal arbejde ville jeg nok skyde en hvid pil efter at sætte en nyere tank på.     

for det første er stellet helt anderledes, dvs, tanken vl overhovedet ikke følge stellet på din mc, tankbeslaget og monteringshuller skal formegentlig modificeres så tanken overhovedet kan skrues fast på din MC.

så er der benzin studserne på din tank.. den nye SV tank har benzin pumpe inde i tanken og er en højtrykspumpe, da de nye modeller har indsprøjtning.. dvs du skal skære ud i din gamle tank, således at du skærer rundt om den enhed hvori dine benzin tilslutninger sidder, således at du kan flytte det over i den nye tank, og det skal så svejses i den nye tank..


med andre ord.. glem det  :D med mindre du kan lide udfordringen.   i princippet er det som at få en firkantet klods til at pass i et rundt hul.   

find en brugt tank i stedet. eller blænd overløbsrøret af, hvis det kun er det tanken fejler