Forfatter Emne: Skal du have SVINET poleret eller hva............! ?  (Læst 1237 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Per

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2260
  • ...det dejlige SVin....
Skal du have SVINET poleret eller hva............! ?
« Dato: Oktober 05, 2009, 07:59:13 pm »
NEJ IKKE DET SVIN  :innocent:   :mrgreen: .... det handler om at jeg i dag har set poleret fælge...og fik så en ide. Har ikke tænkt mig at hele fælgen skal poleres men kun lige yderkanten...tror at det kunne se fedt ud...har så lige læst 2 timer på nettet om polering puha....er sgu ikke blevet så meget klogere.
Er der nogen som ER kloge på området herinde eller kender en som er det..... som kunne give en lidt råd og vejledning....(tid/tips/trick/vejledning/henvisning/priser) på forhånd tak...og til de evt. skuffede som reagerede på overskriften...ja I må sgu over og trøste jer med nogle patter...under spam   :blink: :mrgreen: - hilsen Per
Vejen: RØD SV1000S - HALVKÅBE - PLOV -HUGGER - BLUEFLAME DUAL PORT - KN FILTER - GEARET

Banen: Suzuki GSXR-750 med Öhlins Lir m.m

Synes godt om : http://team-trackday.com/

NielSV650

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3092
  • Skal du ha flødeskumsoverskæg??
Re: Skal du have SVINET poleret eller hva............! ?
« Svar #1 Dato: Oktober 05, 2009, 08:51:34 pm »
NEJ IKKE DET SVIN  :innocent:   :mrgreen: .... det handler om at jeg i dag har set poleret fælge...og fik så en ide. Har ikke tænkt mig at hele fælgen skal poleres men kun lige yderkanten...tror at det kunne se fedt ud...

Så vidt jeg ved er det ganske normalt at man kun polerer kanten, så det kan desværre højst blive en flad tallerken du har opfundet  :lol: :wink:
Se evt Steen's motobik: http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=12359
Niels :-)
S FAU himmelblau - Madam Blå mk. II  <<<---- I LOVE YOU 4EVER!
Solgt og totalskadet :-(

Claus m

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 510
Re: Skal du have SVINET poleret eller hva............! ?
« Svar #2 Dato: Oktober 05, 2009, 09:41:23 pm »
Jeg har polerede fælgkanter, og nej hvor er jeg træt af det. De har desværre ikke fået klarlak efter de er blevet poleret, så det giver en hel del pudsearbejde hvis de skal være pæne. :dead:

Men hvis du vil have det, så sørg endelig for lak, da det rå alu vil blive meget let anløbent..
Sv650s Old school.
Næstformand Mc Farmers.
Midtjyde

Sperik

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 609
  • Leistung ist alles !
Re: Skal du have SVINET poleret eller hva............! ?
« Svar #3 Dato: Oktober 05, 2009, 10:24:04 pm »
Et godt emne til fælge er pulverlak.
Ud med alt der ikke kan tåle +180 grader - lejer pakdåser mv.
Til glasblæsning med sagerne...
Man kan "maske af" med specialtape, hvis sagerne skal have klar lak efterfølgende.
Jeg fik glasblæst et motorskjold til Søndagscyklen, maskede selv af (pyha, noget ged), og så malede min kammy først skjoldet sort, hev tapen af, og gav hele skjoldet klar pulverlak til sidst.
Jeg synes det blev bling, og irriterer mig nu over at jeg ikke fik fixet fælgene inden der blev stoppet nye dæk på.
De skulle ha´ været blæst + klar pulverlak.
Det er supernemt at holde rent  :thumbsup:
Det er dumt at hænge med hovedet, hvis man står i lort til halsen...