Forfatter Emne: Æv en oplevelse  (Læst 9976 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

SVea

  • Autonom
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3089
  • Kronisk ironisk!!
    • SVea er sær
Re: Æv en oplevelse
« Svar #30 Dato: Oktober 10, 2006, 05:33:18 pm »
Majse ville du heller ikke bruge vold, hvis nogen gjorde Tobias meget ondt??? Jeg tog med glæde 16 år bag tremmer for tortur med døden til følge, hvis nogen rørte mit barn  :club: :club: Det ville måske ikke give mig mit barn tilbage, men hvis jeg skal lide et tab resten af mit liv, ja så skal de rette gerningsmænd bøde for det og lide langsomt...

Men nu er det så brugsgenstande der snakkes om. Jeg synes det er en super idé, at tage ud og hilse på, som Luske og co. har gjort. Bare lige sige hej hej, og høre hvordan den stjålne MC har det  :club:  Og i ren og skær refleks kan det sikkert også ske, at jeg ville komme til at pande en ned, hvis de rørte Gixx... Men jeg er så også opvokset på Vestegnen, hvor vi gør den slags...  :whatever:
SVea - "I'm afraid you've mistaken me for someone who actually gives a shit"

Larsen

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 125
Re: Æv en oplevelse
« Svar #31 Dato: Oktober 10, 2006, 08:52:05 pm »
Citér
jeg ville fælde dig( og får du skræmmer i faldet, så bare ærgeligt  - det er hændeligt uheld)

Er ikke sikker på at loven/dommeren er helt enig i det...

Citér
Jeg får det sgu da helt dårligt ved tanken om at du og måske mange andre vil tæve andre mennesker...

Ja Maja, det er ikke svært at høre at du godt ville være en  :police: engang. Ikke fordi der er noget galt i det, overhovedet ikke, men jeg syntes altså at du lyder lidt naiv.
Dialog er sidste udvej, når alle voldelige muligheder er udtømte, og det er de sjældent !!

Majse

  • Medlemshverver
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1926
  • Ønsker mig en Kawasaki Z750....
    • www.lauthersheim.dk
Re: Æv en oplevelse
« Svar #32 Dato: Oktober 10, 2006, 09:51:06 pm »
Godt være at jeg er naiv Jesper   :wink:... Ved det... Men jeg vil stadig ikke yde vold... men gå den rette vej.

Og Svea... Med hensyn til Tobias....  Der er du ovre i en hel anden boldgade og jeg synes ikke det kan sammenlignes..!!!

Jesper Jensen

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4480
  • 2 renblodede bikerdøtre
    • http://www.jesperj.dk/pics
Re: Æv en oplevelse
« Svar #33 Dato: Oktober 11, 2006, 09:16:18 am »
Og Svea... Med hensyn til Tobias....  Der er du ovre i en hel anden boldgade og jeg synes ikke det kan sammenlignes..!!!

Hvorfor?, det er vel også retssystemet der afgør det.. - Lad mig sige det sådan her.. - "Jeg var ikke tilfreds med at min ekskærestes stedfar fik 2 år i spjældet for at voldtage hende over 4-5 år" - skal man bare acceptere det"??

Det har smadret mange ting i resten af sådan en piges liv - er det så godt nok at han får 2 år? (kom ud efter 1½)??

Ved godt at det er noget andet - men hvor går grænsen hvor selvtægt er OK?
- Jesper Jensen -
2007 - Triumph Daytona 675
2004 - SV650SK3 (Solgt)
1998 - ZX6R (Solgt)
Billige forsikringer? - skriv en PM og der kommer instrukser.

fldahl

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 343
  • the devil made me do it...
Re: Æv en oplevelse
« Svar #34 Dato: Oktober 11, 2006, 01:18:42 pm »
sakset fra straffelovens §13 om nødværge:

Citat fra: straffeloven
Handlinger foretagne i nødvœrge er straffri, for så vidt de har vœret nødvendige for at modstå eller afvœrge et påbegyndt eller overhœngende uretmœssigt angreb og ikke åbenbart går ud over, hvad der under hensyn til angrebets farlighed, angriberens person og det angrebne retsgodes betydning er forsvarligt. Stk.2. Overskrider nogen grœnserne, for lovligt nødvœrge, bliver han dog straffri, hvis overskridelsen er rimeligt begrundet i den ved angrebet fremkaldte skrœk eller ophidselse.

jeg vil mene, der er mulighed for at påberåbe sig både ophidselse og retsgodets store betydning, hvis nogen ridser ens SV - eller bil..

der åbnes imidlertid ikke mulighed for utallige cirkelspark til hovedet, da dette betegnes som grov vold..  :loser:
Nu uden tohjulet liv...

Majse

  • Medlemshverver
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1926
  • Ønsker mig en Kawasaki Z750....
    • www.lauthersheim.dk
Re: Æv en oplevelse
« Svar #35 Dato: Oktober 11, 2006, 04:52:49 pm »
Materielle goder og menneskeliv kan altså ikke sammenlignes... Jeg vil da slutte mig til SVea hvis nogen rørte Tobias ( voldtægt - invaliditet - mord osv ) Sådan vil man da reagere som menneske... som mor og far...

Men materielle goder... Der vil jeg sgu ikke gøre mig selv til voldsmand...  Men gå rettens vej....

skurkenfradallas

  • aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4347
  • Nu også med blåt øje...
Re: Æv en oplevelse
« Svar #36 Dato: Oktober 11, 2006, 05:15:51 pm »
Men gå rettens vej....

Det er bare så bittert hvis forbryderen er løbet sin vej og man selv skal dække skaderne me de penge man ikke har  :cry: (ja tak - jeg modtager gerne tudekiks
aka Jakob | Nu: Ingen bil og ingen MC :-( | Tidligere: Sort SV1000SK(L)7 '09 | Kawasaki ZX-10R '07 | Suzuki SV1000S K3 | Suzuki GS500F K4

Majse

  • Medlemshverver
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1926
  • Ønsker mig en Kawasaki Z750....
    • www.lauthersheim.dk
Re: Æv en oplevelse
« Svar #37 Dato: Oktober 11, 2006, 05:35:05 pm »
Men gå rettens vej....

Det er bare så bittert hvis forbryderen er løbet sin vej og man selv skal dække skaderne me de penge man ikke har  :cry: (ja tak - jeg modtager gerne tudekiks

Ingen tudekiks... Det er sgu da ærgeligt... Forstår... Og forstår da også godt at folk bliver frustreret... Men Jeg ville ikke selv smaske fyren/ eller gutinden for den sags skyld.....

Ritzau

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 682
  • Its not the age.................. Its the mileage!
Re: Æv en oplevelse
« Svar #38 Dato: Oktober 12, 2006, 07:31:07 am »
Ja ja!
Morale:
Man skal huske at gå inden ordensmagten dukker op!  :loser: de har ingen mulighed for at vide hvad der faktisk er sket eller hvem der har siddet på kold potte!
Har forresten også været med på et par Luskeekspeditioner  :innocent: (det kan være den eneste mulighed) og den ene gang tog vi faktisk fejl!  :shock: (ikke optimalt!) selvom vi følte os helt sikre inden! heldigvis reagerede fyren stille og roligt uden at spille op  :angel: han hentede simpelthen papirerne vi ku da bare tjekke! han forstod det iøvrigt godt! (flovmand) så der skete ikke noget virkeligt dumt! De andre havde sgu fortjent det! :twisted:
Iøvrigt ser man anderledes på det når det er ens egne møgunger der har dummet sig,  :brok: :brok: skal jeg hilse at sige. Det moderne ord må være "Nederen!"
 8)
« Senest Redigeret: Oktober 12, 2006, 07:35:07 am af Ritzau »
Tidligere: SV1000S K3-sølvpil, Bundkåbe, Tonet dubblebubble, Forskærm og spejlforlængere, Hjemmehullede og genlappede potter, K&N luftfilter, SVkædeskærm, Små forblink, Solbriller og stort smil (som regel). .  og ½ l reservedunk, til SVeren altså!