Forfatter Emne: NITRO X FUEL COMMANDER POWER CHIP  (Læst 5336 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

strada

  • Scooterfjæs
  • *
  • Indlæg: 21
NITRO X FUEL COMMANDER POWER CHIP
« Dato: Juni 09, 2014, 09:19:25 am »
Hej med jer, er ny, men gammel bruger af forum, da jeg fik mig en ny SV1000S i 2007. Røg nok af sitet pga. inaktivitet  :oops:
Nå, men jeg har fået lidt gang i min SVér igen efter at den bare har stået stille nogle år. (har to andre jeg kører på Honda CBX1000Z, 1979 og Benelli 900 Tornado, 2003).

Jeg har genfundet at Svérn er en dejlig maskine at køre på, godt moment, stabil  og dejlig handling, har USD og anden bagdæmper, Michelin 2CT dæk, carbon potter, Piper-X luftfilter, lækre greb etc. etc.........og så er det umuligt at sælge den i øjeblikket, med mindre prisen sættes latterlig lavt, så jeg kan lige så godt beholde og bruge den  :D

Jeg tænker på at installere denne istedet for PC http://www.ebay.de/itm/370740978905?ssPageName=STRK:MEWNX:IT&_trksid=p3984.m1439.l2649 og vil høre jer ad om nogle af jer har prøvet den og har erfaring med den ? Den er mere simpel end PC, så måske man ikke skal forvente det store af den ?
« Senest Redigeret: Juni 09, 2014, 09:52:01 am af strada »
SV1000S m. GSXR USD og bagdæmper, carbon potter, Nitro-X commander, Piper-X etc. etc.

Sajmon

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2727
  • Netop, som fiskerne siger...
    • Hvad vil du her?
Sv: NITRO X FUEL COMMANDER POWER CHIP
« Svar #1 Dato: Juni 09, 2014, 10:01:22 am »
Jeg har kigget på den, men jeg synes ikke den virker interessant når opløsningen ikke er større på de maps man kan lave.

Hvis du bor i nærheden af FV Motor, var det måske en ide at snakke med ham. Han kan mappe i den originale boks - meget mere præcist end førhen.
Det handler ikke om hvad man kører, men hvordan!

strada

  • Scooterfjæs
  • *
  • Indlæg: 21
Sv: NITRO X FUEL COMMANDER POWER CHIP
« Svar #2 Dato: Juni 15, 2014, 03:47:56 pm »
Jeg har installeret Nitro-X modulet og er meget tilfreds med resultatet. Man kan skifte imellem de 16 maps direkte imens man kører, alt efter kørestil. Samtidigt er restriktionerne i 1-2-3-4-5 gear fjernet og den trækker nu rent med hurtig gasrespons. Hakkeriet under bykørsel er stort set væk. Den er sikkert ikke så god som en PC, som jo kan mappes på hver cylinder og via pc, men til 360 kr. incl. forsendelse er det en super god optimering. Har også installeret o2 sensor eliminator i samme ombæring. Sammen med en ny kæde og en ombytning til GSXR1000 bagdæmper, kører den super godt nu.

Diverse rulnings firmaer har grej til at mappe alt, direkte i den originale ecu ved at flashe den, men det er desværre kun fra 05 og op efter på SV 1000. Den kan kun mappes med Teka eller Yoshimura box, da man ikke kan rette puklerne op på air fuel kurven, kun give mere eller mindre benzin på de forskellige tps positions.
« Senest Redigeret: Juni 15, 2014, 04:41:49 pm af strada »
SV1000S m. GSXR USD og bagdæmper, carbon potter, Nitro-X commander, Piper-X etc. etc.

Mr.Bean

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 146
Sv: NITRO X FUEL COMMANDER POWER CHIP
« Svar #3 Dato: Juni 16, 2014, 12:00:16 am »
Jeg har installeret Nitro-X modulet og er meget tilfreds med resultatet. Man kan skifte imellem de 16 maps direkte imens man kører, alt efter kørestil. Samtidigt er restriktionerne i 1-2-3-4-5 gear fjernet og den trækker nu rent med hurtig gasrespons. Hakkeriet under bykørsel er stort set væk. Den er sikkert ikke så god som en PC, som jo kan mappes på hver cylinder og via pc, men til 360 kr. incl. forsendelse er det en super god optimering. Har også installeret o2 sensor eliminator i samme ombæring. Sammen med en ny kæde og en ombytning til GSXR1000 bagdæmper, kører den super godt nu

Hvor let er den at montere?

strada

  • Scooterfjæs
  • *
  • Indlæg: 21
Sv: NITRO X FUEL COMMANDER POWER CHIP
« Svar #4 Dato: Juni 16, 2014, 08:46:10 pm »
Den er nem at montere da der kun er to ledninger der skal monteres i 2 bens stikket på føleren på luftfilterkassens venstre side.
SV1000S m. GSXR USD og bagdæmper, carbon potter, Nitro-X commander, Piper-X etc. etc.

Qstian

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 73
Sv: NITRO X FUEL COMMANDER POWER CHIP
« Svar #5 Dato: Juni 16, 2014, 09:43:55 pm »
Dvs. Du har installeret nitro x Fuel Commander blot ved at tilslutte den med de forudindstillede muligheder og fået en væsentlig forbedring ud af det? Må jeg da prøve hvis det er sandt 😊


Sent from my iPhone using Tapatalk
Rigeligt gas!!

Qstian

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 73
Sv: NITRO X FUEL COMMANDER POWER CHIP
« Svar #6 Dato: Juni 16, 2014, 09:45:04 pm »
Kunne du være en lille smule mere detaljeret ang. Tilslutning af modulet..


Sent from my iPhone using Tapatalk
Rigeligt gas!!

strada

  • Scooterfjæs
  • *
  • Indlæg: 21
Sv: NITRO X FUEL COMMANDER POWER CHIP
« Svar #7 Dato: Juni 17, 2014, 06:39:54 pm »
Du løsner de to bolte foran på tanken.
Løfter tanken op foran og sikrer den med den løse tankholder stål pind som ligger under passagersædet.
På luftfilterkassens venstre hjørne bagerst, sidder der en temperatur sensor, hvor der er monteret et stik med to ledninger.
Du tager stikket fra hinanden og sætter de to ledninger fra Nitro-X modulet ned i hvert sit hunstik og samler stikket igen.
Her efter kan du tage Nitro-X modulet i brug.

Der kan gå 100-200 km før end Nitro-X modulet og ECUén er helt justeret ind på hinanden, da der i starten foregår små mikro justeringer imellem de to enheder.
SV1000S m. GSXR USD og bagdæmper, carbon potter, Nitro-X commander, Piper-X etc. etc.

Qstian

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 73
Sv: NITRO X FUEL COMMANDER POWER CHIP
« Svar #8 Dato: Juni 18, 2014, 11:19:43 pm »
Ok, lyder nemt. Tak for svar. Har bestilt en så må se om der dukker flere spørsmål op under eller efter monteringen😊


Sent from my iPhone using Tapatalk
Rigeligt gas!!

svfan

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 25
Sv: NITRO X FUEL COMMANDER POWER CHIP
« Svar #9 Dato: Juni 23, 2014, 09:46:38 pm »
Hvis modulet kun skal tilsluttes lufttemperatur sensoren, kan det vel ikke være andet end en modstand der påvirker motorstyringen til at tro, at luften er koldere eller varmere end den i virkeligheden er, nøjagtigt det samme som danskeren Jens Lyck har lavet med sin "booster plug". Den gør bare blandingen x% federe eller magere i alle områder.
En useriøs løsning, da de fleste motorcykler får for meget i nogle områder, og for lidt i andre. Dvs uanset hvilken indstilling man vælger, vil der være dårlige områder der bliver endnu dårligere.

Sajmon

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2727
  • Netop, som fiskerne siger...
    • Hvad vil du her?
Sv: NITRO X FUEL COMMANDER POWER CHIP
« Svar #10 Dato: Juni 23, 2014, 10:11:18 pm »
FV Motor har så mulighed for at mappe tænding og fuel i samme opløsning som på en Powercommander - klart at foretrække fremfor IAT tuning, som Nitro-X dimsen bare er...
Det handler ikke om hvad man kører, men hvordan!

strada

  • Scooterfjæs
  • *
  • Indlæg: 21
Sv: NITRO X FUEL COMMANDER POWER CHIP
« Svar #11 Dato: Juni 24, 2014, 12:20:39 pm »
FV kan kun mappe fra K5 og frem efter a la powercomander. Op til K4 kan de kun reguleres med box, da man ikke kan rette puklerne op på air fuel kurven, kun give mere eller mindre benzin på de forskellige tps positions. Hvis ellers motoren er korrekt indstillet, er Nitro-X boxen et fint og billigt alternativ, hvor man kan bestemme benzin mængde i 15 forskellige indstillinger, alt efter behov.

Det eneste jeg ikke har fået løst er FI og olielampen der blinker/lyser. Er ikke klar over om det er pga. O2 eliminatoren eller Nitro-X boksen  :)
SV1000S m. GSXR USD og bagdæmper, carbon potter, Nitro-X commander, Piper-X etc. etc.