Forfatter Emne: 4t kina knallert hjælp  (Læst 2481 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Thomas-R

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1133
  • Hvorfor er det sjovest på banen!
4t kina knallert hjælp
« Dato: December 09, 2014, 07:50:10 am »
Jeg har sq lige brug for lidt andre øjne på sagen, så gode ideer og bud modtaget.

Sagen er den at jeg har købt en knallert så knægten på 15 kunne prøve at skrue lidt selv, og måske fik lidt anden interesse en pc spil. Endnu engang blev jeg   :loser:

Nå men den kan starte(men noget træg i det) med lidt hjælp fra et bil batteri, men fandme om den vil med sit eget(helt nyt), kickstarteren er jokket i stykker, billigt lort, der skal laves en bøsning og presses i hvis den skal virke igen, så jeg kan ikke prøve kun med den. Starter er adskilt, pakning var defekt så den ene fjeder til kul'ne var meget rusten og sløj, er fixet, og den kører fint nok. Ventiler er justeret, ny karburator, da tomgangsdyssen var drejet i smadder og der var mast ståltråd op i den??!! Tændspole, ledning og hætte ohmet efter noget jeg fandt på nettet og den ser fint ud. Nyt tændrør.

Når den først lige har kørt sig selv varm kan den godt starte sig selv, stadig lidt træg, og den kører og trækker også fint nok når den først kører

Jeg er selv ovre i at det kan være noget utæt ventil, slidt stempel/ringe, men bud modtages.
Ahhhh, mon ikke man kan skifte den der dims ud med noget andet.....

T. Brun

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 441
Sv: 4t kina knallert hjælp
« Svar #1 Dato: December 09, 2014, 05:42:54 pm »
Jeg tror, at det er et standart problem for en del af kineserne.
Min erfaring er, at starter og batteri typisk er underdimensioneret.

Jeg har pt. en 125ccm, jeg bruger til at pendle til job på, og har samme oplevelse.

Se at få lavet kickstarteren, ellers ender du med at køre autohjælp for junior
T. Brun
SV 650S K3
Rather dead and cool, than alive and uncool

Thomas-R

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1133
  • Hvorfor er det sjovest på banen!
Sv: 4t kina knallert hjælp
« Svar #2 Dato: December 09, 2014, 05:55:16 pm »
Ahh, ja det gider jeg helt sikkert ikke. Auto hjælp altså. Købte ellers et batteri der var 25% bedre end standard, men når det kun er et 4ah std er det sq ikke meget hentet. Nå må få lavet det variator dæksel, der er et hul til del af kickstarter og det er noget større end akslen der skal være der i :-/  billigt skrammel.
Ahhhh, mon ikke man kan skifte den der dims ud med noget andet.....

T. Brun

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 441
Sv: 4t kina knallert hjælp
« Svar #3 Dato: December 10, 2014, 07:27:57 pm »
Billigt skrammel er de korrekte ord.

Min scooter er født med 18/18w H4 pærer i forlygterne, da generatoren ikke kan trække mere   :shock:
Blinklyset skifter hastighed, når jeg aktiverer bremselyset  :rant:
T. Brun
SV 650S K3
Rather dead and cool, than alive and uncool

Thomas-R

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1133
  • Hvorfor er det sjovest på banen!
Sv: 4t kina knallert hjælp
« Svar #4 Dato: December 11, 2014, 08:14:30 am »
Det kunne være den bare skulle sælges igen, syntes bare det var fedt med lidt 4t lyd.
Ahhhh, mon ikke man kan skifte den der dims ud med noget andet.....