Forfatter Emne: Hvilken V2'er?  (Læst 3051 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Juggernaut

  • Wannabe
  • Indlæg: 1
Hvilken V2'er?
« Dato: Marts 07, 2015, 08:49:47 am »
Hej med jer.
Jeg har af flere omgange luret lidt rundt herinde, så jeg tænkte at jeg lige ville smide min første post.
Igennem længere tid har jeg set (og hørt!) mig lun på en V2'er. Helt konkret en SV1000. Faktisk har jeg flere gange tabt kæben, når en TL1000R er drønet forbi, men så læste jeg et sted at SV skulle være lidt mere civiliseret. Min erfaring strækker sig til en gpz750 som jeg solgte i 2000.
Når jeg kigger annoncer, er jeg ret overrasket over hvor mange der er til salg. Er der bare lavet en hulens masse eller gider folk ikke at eje dem?

Ztier

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 119
Sv: Hvilken V2'er?
« Svar #1 Dato: Marts 07, 2015, 10:26:31 am »
Der er lavet og solgt rigtigt mange. Det er mit indtryk at SV'erne er rigtigt populære fordi forholdet mellem pris/kvalitet/underholdningsværdi er i top. Det er relativt billige maskiner, hvor man får ekstremt meget for sin mønt.

En anden ting er "bulder" effekten, der følger med en V2, men som mest knytter sig til Sv1000 (fremfor sv650)
SV 650 S, 2001 oldshool

Qstian

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 73
Sv: Hvilken V2'er?
« Svar #2 Dato: Marts 07, 2015, 04:40:32 pm »
Bundsolid maskine! God value for Money! Fed lyd, fedt moment!


Sent from my iPhone using Tapatalk
Rigeligt gas!!

Qstian

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 73
Hvilken V2'er?
« Svar #3 Dato: Marts 07, 2015, 04:42:30 pm »
Prøv en tur og se den an, så kan du se hvad du betaler for. Du får højst sandsynligt ingen overraskelser hvis det du kan se og føle er i orden. Motoren er noget af det sidste der går i stykker!

Hvis du kommer forbi Nordfyn kan du prøve min SV 1000 N fra 2006!


Sent from my iPhone using Tapatalk
« Senest Redigeret: Marts 07, 2015, 04:44:03 pm af Qstian »
Rigeligt gas!!

skurkenfradallas

  • aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4347
  • Nu også med blåt øje...
Sv: Hvilken V2'er?
« Svar #4 Dato: Marts 09, 2015, 08:16:37 am »
Ja, jeg vil også sige at jeg nok alt i alt har været mere glad for de to SV1000'ere jeg har haft ift. den ZX10'er jeg havde imellem dem.

Økonomi og brug var de to ting der vejede tungest hos mig.

Underholdningsværdien var klart højest på ZX10'eren - men den kostede også 1000 kr om måneden alene i forsikring og anskaffelsesprisen var mildest talt også en del højere.

Gearingen på ZX10'eren var også frygtelig inde i byen (hvor jeg kørte mest). Man kan tydeligt mærke at sådan en er bygget til banekørsel og at en SV1000 er bygget til at være en all-round maskine med sportslige egenskaber.

Jeg har desuden aldrig haft problemer med nogen af dem og synes også at de begge har holdt værdien udmærket.

Værditabet på Zx10'eren var også en del større (ikke overraskende).
aka Jakob | Nu: Ingen bil og ingen MC :-( | Tidligere: Sort SV1000SK(L)7 '09 | Kawasaki ZX-10R '07 | Suzuki SV1000S K3 | Suzuki GS500F K4