Hmm..
Jeg tænker, at f.eks. en Honda CB750 SOHC af K & F modellerne fra 1969 og frem til 1979, i god stand og nogenlunde komplet/original, i dag næppe går for meget under 40K. Jeg tror at den oprindelige pris aldrig rigtig var højere end 27-28K, så man må i dag sige, at de har holdt prisen meget godt.
For den pris kan man så afgjort få meget mere ydelse og stabilitet, f.eks. i en blot få år gammel SV'er.
Men at drage en direkte sammenligning af de to ting, syntes jeg ikke er helt rimelig, og jeg syntes også det er lidt unfair kategorisk at kalde caferacere for sminkede lig.
For det er vel ikke for teknisk ydelse og stabilitet, at man køber, hvad der reelt er en veterancykel? Der betyder fornemmelsen af at kunne genskabe en flig af en fjern ungdom, stilmæssig signalværdi og historisk interesse vel mere.
Når det så er sagt, så bør en caferacer efter min mening ikke koste mere end en blot rimelig original - uanset hvor fint og færdigt den er sat i stand - for di MC'en mister noget af sin historiske identitet og sjældenhed.
Så jo, jeg tror godt Skurkens kammerat kan købe en fin nut'n'bolt restaurereret MC til 35-40K, som ikke kræver urimelig meget pleje.