SVRider.dk Forum
Erfaringer og generel viden om MC'er og SV i særdeleshed => Modifikationer => Emne startet af: Skovholm efter Marts 10, 2010, 12:49:46 pm
-
Er der nogen der kender til et trick til at vende sine gear om på en sv1000 s fra 2003?
Der er omvendte gear på min nye baneged og tænker jeg hellere må have det samme på min gadekværn også så.
Det ser ikke ud til at man bare kan vende "armen" om.
Kim
-
har ikke lige et billede af dette - men der hvor armen sidder ved motoren sidder der et lille sving stykke - ved at vende den modsat skulle det gøre det
ret mig lige hvis jeg er helt galt på den :mrgreen:
-
Er der nogen der kender til et trick til at vende sine gear om på en sv1000 s fra 2003?
Der er omvendte gear på min nye baneged og tænker jeg hellere må have det samme på min gadekværn også så.
Det ser ikke ud til at man bare kan vende "armen" om.
Kim
du skal have en anden arm(den som sidder på "gearskifteakslen der kommer ud af motoren) da du ikke bare kan vende den om, det er "armen" fra en TLR som skulle passe
-
Er der nogen der kender til et trick til at vende sine gear om på en sv1000 s fra 2003?
Der er omvendte gear på min nye baneged og tænker jeg hellere må have det samme på min gadekværn også så.
Det ser ikke ud til at man bare kan vende "armen" om.
Kim
du skal have en anden arm(den som sidder på "gearskifteakslen der kommer ud af motoren) da du ikke bare kan vende den om, det er "armen" fra en TLR som skulle passe
tro ikke du skal skifte armen
http://www.svrider.dk/forum/index.php?topic=9892.msg100972#msg100972 (http://www.svrider.dk/forum/index.php?topic=9892.msg100972#msg100972)
-
Er der nogen der kender til et trick til at vende sine gear om på en sv1000 s fra 2003?
Der er omvendte gear på min nye baneged og tænker jeg hellere må have det samme på min gadekværn også så.
Det ser ikke ud til at man bare kan vende "armen" om.
Kim
du skal have en anden arm(den som sidder på "gearskifteakslen der kommer ud af motoren) da du ikke bare kan vende den om, det er "armen" fra en TLR som skulle passe
tro ikke du skal skifte armen
http://www.svrider.dk/forum/index.php?topic=9892.msg100972#msg100972 (http://www.svrider.dk/forum/index.php?topic=9892.msg100972#msg100972)
Nu kører Christian jo på Gixx'er både på bane og vej, mens Skovholm jo kører på SV'er.......
Jeg ved at Jannik har lavet det på sin så her er der nok gode råd at hente..... Sikker på at han svarer så snart han kommer på igen.....
Mener dog at du skal have fat i en arm fra en Gixx'er, da den der sidder på SVinet standard ikke kan vendes......
Men som sagt vent og du ksla få klar besked..... :mrgreen: :mrgreen:
-
...Jeg har en gixxer-arm liggende hvis det bliver aktuelt - spritny og et fejlkøb - kan blive din for 300kr inkl. porto
-
Er der nogen der kender til et trick til at vende sine gear om på en sv1000 s fra 2003?
Der er omvendte gear på min nye baneged og tænker jeg hellere må have det samme på min gadekværn også så.
Det ser ikke ud til at man bare kan vende "armen" om.
Kim
du skal have en anden arm(den som sidder på "gearskifteakslen der kommer ud af motoren) da du ikke bare kan vende den om, det er "armen" fra en TLR som skulle passe
tro ikke du skal skifte armen
http://www.svrider.dk/forum/index.php?topic=9892.msg100972#msg100972 (http://www.svrider.dk/forum/index.php?topic=9892.msg100972#msg100972)
Jo man skal så, når jeg siger det !!! du kan IKKE vende den da der ikke er plads !!!
-
Er der nogen der kender til et trick til at vende sine gear om på en sv1000 s fra 2003?
Der er omvendte gear på min nye baneged og tænker jeg hellere må have det samme på min gadekværn også så.
Det ser ikke ud til at man bare kan vende "armen" om.
Kim
du skal have en anden arm(den som sidder på "gearskifteakslen der kommer ud af motoren) da du ikke bare kan vende den om, det er "armen" fra en TLR som skulle passe
tro ikke du skal skifte armen
http://www.svrider.dk/forum/index.php?topic=9892.msg100972#msg100972 (http://www.svrider.dk/forum/index.php?topic=9892.msg100972#msg100972)
Jo man skal så, når jeg siger det !!! du kan IKKE vende den da der ikke er plads !!!
BASTA...
-
...Jeg har en gixxer-arm liggende hvis det bliver aktuelt - spritny og et fejlkøb - kan blive din for 300kr inkl. porto
Den vil jeg meget gerne købe :thumbsup:
du kan maile mig på: kennethstoevring@sol.dk
-
...Jeg har en gixxer-arm liggende hvis det bliver aktuelt - spritny og et fejlkøb - kan blive din for 300kr inkl. porto
Den vil jeg meget gerne købe :thumbsup:
du kan maile mig på: kennethstoevring@sol.dk
You got mail :)
-
Tlr armen er kortere derfor går den fri
(http://www-user.tu-chemnitz.de/~lamat/images/mod_tlr_shift_arm_1.jpg)
-
Det er rigtigt hvad Gud skriver - men armen fra en gsxr 750 fra eks. 1997-1999 kan også bruges.
-
Inde på Ron Ayers
Det er rigtigt hvad Gud skriver - men armen fra en gsxr 750 fra eks. 1997-1999 kan også bruges.
Inde på Ron Ayers kan man se at den arm sidder på et hav af ældre cykler :)
-
Jeg ved at Jannik har lavet det på sin så her er der nok gode råd at hente..... Sikker på at han svarer så snart han kommer på igen.....
Jep og jeg siger det samme som de fleste af de andre. :mrgreen:
tro ikke du skal skifte armen
http://www.svrider.dk/forum/index.php?topic=9892.msg100972#msg100972 (http://www.svrider.dk/forum/index.php?topic=9892.msg100972#msg100972)
Nu kører Christian jo på Gixx'er både på bane og vej
Han kører jo også med "fremrykkersæt" så det kan man jo slet ikke regne med. :mrgreen:
-
Tlr armen er kortere derfor går den fri
(http://www-user.tu-chemnitz.de/~lamat/images/mod_tlr_shift_arm_1.jpg)
Hov. Så gir Tl armen samtidig et "tættere" skifte......det kunne man godt overveje.
Nogen der har en, eller gider google et link :innocent:
-
Nogen der har en, eller gider google et link :innocent:
Her: http://www.google.dk/search?q=25520-19c02&ie=utf-8&oe=utf-8&aq=t&rls=org.mozilla:da:official&client=firefox-a (http://www.google.dk/search?q=25520-19c02&ie=utf-8&oe=utf-8&aq=t&rls=org.mozilla:da:official&client=firefox-a)
:D
Hygge
P.S. Men mon ikke den lokale forhandler kan skaffe den til nogenlunde samme pris....?
-
Nogen der har en, eller gider google et link :innocent:
http://lmgtfy.com/?q=25520-19C02&l=1 (http://lmgtfy.com/?q=25520-19C02&l=1) :loser:
-
Nogen der har en, eller gider google et link :innocent:
http://lmgtfy.com/?q=25520-19C02&l=1 (http://lmgtfy.com/?q=25520-19C02&l=1) :loser:
jajaja smarte :hand:
takker....
-
Ved godt at jeg spammer jeres tråd :innocent:, men hvad er fordelen ved omvendt gearskift?
-
Ved godt at jeg spammer jeres tråd :innocent:, men hvad er fordelen ved omvendt gearskift?
For det første er det præcis det de unge vil ha' :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup:
Og så er det fordi at det er nemmere at komme til gearpedalen oppefra end at skulle have foden ned under hver gang man skal op i gear.... På den måde kan man hurtigere få næste pind i og undgå at skifte for meget fodstilling.... Ydermere kan man hvis man er til det, holde tråd på gearpedalen og på den måde hopper den automatisk i næste gear når motoren løber tør for omd.
Når du ligger i et venstresving med god nedlægning så kan du også komme til gearpedalen uden at risikere din fod, hvis du skulle have brug for at få næste gear lagt i.....
Derudover så er det bare så meget mere naturligt og behageligt.............
Der er sikkert andre med andre gode grunde, men det her var lidt af mine ideer til hvorfor det bare er det man skal ha'
-
Er der nogen der kender til et trick til at vende sine gear om på en sv1000 s fra 2003?
Der er omvendte gear på min nye baneged og tænker jeg hellere må have det samme på min gadekværn også så.
Det ser ikke ud til at man bare kan vende "armen" om.
Kim
du skal have en anden arm(den som sidder på "gearskifteakslen der kommer ud af motoren) da du ikke bare kan vende den om, det er "armen" fra en TLR som skulle passe
tro ikke du skal skifte armen
http://www.svrider.dk/forum/index.php?topic=9892.msg100972#msg100972 (http://www.svrider.dk/forum/index.php?topic=9892.msg100972#msg100972)
Nu er det jo et Gilles tilbagerykker sæt og ikke et originalt sæt... der følger et lille ekstra stykke arm med som man bruger når man vender gear skiftet.
Ved ikke om man bare sådan kan vende det på en SV'er ... GUD ved det sikkert ;-)
-
Tak for jeres svar.
Fantastisk forum som altid. When in doubt ask SVriders.dk:-)
Jeg fandt en gixxerarm billigt på ebay fra Tyskland.
-
tænkte lidt over det - er det så på en sv650 at den bare kan vendes med std. arm?
-
tænkte lidt over det - er det så på en sv650 at den bare kan vendes med std. arm?
Ja.
-
Jeg synes også det giver mere ro i cyklen når du lægger næste gear i.
Når man skal hive i gear pedalen bliver det nogen gange lidt med hele benet, men det er nok nede i peditesser og marginaler nu :) - meeeen det er jo dem der betyder noget når man kører RACE
-
ved en kortere arm - skal der så ikke mindre til at skifte gear?
jeg vil da overveje at skifte armen også selvom jeg har reverse fodhviler set
-
Hov. Så gir Tl armen samtidig et "tættere" skifte......det kunne man godt overveje.
Jep! og det er klart federe at køre med!!!!
Til alle der ikke har vendt gearskiftet, så gør det også selv om du kører morfar, for det er bare meget mere roligt at køre med, og du vænner dig meget hurtigt til det. :blink:
-
ville det være en ide at lave et fælles køb her?
hvis den ikke koster spidsen af en jetjager kunne jeg godt være interesseret
-
Til alle der ikke har vendt gearskiftet, så gør det også selv om du kører morfar, for det er bare meget mere roligt at køre med, og du vænner dig meget hurtigt til det. :blink:
Hvem kalder du morfar :club:
:mrgreen:
Nu kører jeg godt nok ikke på SV´er, men det lyder spændende med omvendt gearskifte. Kanske det skulle prøves.
-
hmm... har altid tænkt at det bare var til race. Noget med nedlægning og med at hænge ude på siden. Men det kan da godt være at det er bedre...
- Men hvis det er det, hvorfor bliver man så ved med at lave det sådan?? :huh:
-
hmm... har altid tænkt at det bare var til race. Noget med nedlægning og med at hænge ude på siden. Men det kan da godt være at det er bedre...
- Men hvis det er det, hvorfor bliver man så ved med at lave det sådan?? :huh:
Ja det er nu også uforståeligt for mig... :D
Du kender nok til når du åbnet op for SVinet, og holder træk på pedalen fordi du skal skifte lige om 5 sek...
Det træk du skal holde i foden gør det trættende at køre, hvorimod når det er vendt så lægger du bare foden på pedalen, og når du lukker gassen/tager koblingen, smutter næste gear bare i uden du skal belaste skinnebensmuskelen i tiden op til skiftet.
-
Du kender nok til når du åbnet op for SVinet, og holder træk på pedalen fordi du skal skifte lige om 5 sek...
aaahh det forklarer hvorfor jeg ikke forstår.....
Jeg har jo aldrig prøvet at lukke rigtigt op for den, jeg kører jo aaaaltid så pænt så pænt.. :innocent: :innocent:
-
:puke: :puke: :puke: :lmao:
-
Du kender nok til når du åbnet op for SVinet, og holder træk på pedalen fordi du skal skifte lige om 5 sek...
aaahh det forklarer hvorfor jeg ikke forstår.....
Jeg har jo aldrig prøvet at lukke rigtigt op for den, jeg kører jo aaaaltid så pænt så pænt.. :innocent: :innocent:
Kender jeg godt.
Jeg har derfor omvendt gearskifte, af ren sikkerhedsmæssige årsager.
:angel:
Forstår virkelig ikke hvorfor de fra fabrikken vender forkert.
-
Nå men, der er jo ikke andet for, det må prøves. Gudskelov virker det jo til at være en simpel og billig modifikation at lave.
Har lige bestilt en på ebay. Total pris incl fragt 13 pund. Det er jo til at overkomme.
-
Angående kortere arm fra TL1000R så har jeg sådan en på og det er fordi at vandringen på foden bliver noget mindre. Så kunne jeg justere pedalen lidt længere væk fra støvlesnuden og stadig ha et godt skifte.
Jeg prøvede også reverseshift og der er masser af plads med TL1000R armen.Pris hos forhandler:ca. 500kr. Er det det værd.JA JA JA JA JA 8)
-
Du kender nok til når du åbnet op for SVinet, og holder træk på pedalen fordi du skal skifte lige om 5 sek...
Det træk du skal holde i foden gør det trættende at køre, hvorimod når det er vendt så lægger du bare foden på pedalen, og når du lukker gassen/tager koblingen, smutter næste gear bare i uden du skal belaste skinnebensmuskelen i tiden op til skiftet.
Men vil det ikke slide meget på materiellet (gearkasse etc.) med det længerevarende pres på skiftet ?
Hvis ikke, så er jeg sgu hooked på at prøve det. Er det nemt at montere selv ?
-
Om du trækker eller træder giver jo ingen forskel bortset fra at du ikke bliver træt i skinnebensmusklen. :blink:
-
Om du trækker eller træder giver jo ingen forskel bortset fra at du ikke bliver træt i skinnebensmusklen. :blink:
Nej, det ved jeg godt :wink:
I indlægget lød det bare som om, foden konstant trykkede på armen. Men jeg her nok fejlfortolket :D
-
Nope... Under normal kørsel hviler man jo altid med tåspidsen af støvlen på fodhvileren. :whipped:
-
Nope... Under normal kørsel hviler man jo altid med tåspidsen af støvlen på fodhvileren. :whipped:
Altid klar med tips og tricks :thumbsup: og akkurat som når man kører Harley / Chopper :blink: :lmao:
-
Oki.
Er der så nogen af jer, der ved, hvilken skiftearm jeg skal montere på min RF600R, for at prøve det ?
-
Oki.
Er der så nogen af jer, der ved, hvilken skiftearm jeg skal montere på min RF600R, for at prøve det ?
Har du ikke et billed af den originale?
Ville da tro at den også deler stumper med de andre Suzzier fra samme årgang. :rolleyes:
-
Har du ikke et billed af den originale?
Ville da tro at den også deler stumper med de andre Suzzier fra samme årgang. :rolleyes:
Det er min første mc og har haft den i ca. 6 måneder. Jeg aner intet om, hvordan man skiller dyret ad/ændrer noget og hvad, der passer til.
-
Har du ikke et billed af den originale?
Ville da tro at den også deler stumper med de andre Suzzier fra samme årgang. :rolleyes:
Det er min første mc og har haft den i ca. 6 måneder. Jeg aner intet om, hvordan man skiller dyret ad/ændrer noget og hvad, der passer til.
:rolleyes: var heller ikke en hentydning til din viden, men et :rolleyes: til mon ikke den passer stumper med de andre, fordi der er mange suzukier af den årgang der deler stumper. :wink:
Ved du hvad vi gør når vi vender gearskiftet?
-
:rolleyes: var heller ikke en hentydning til din viden, men et :rolleyes: til mon ikke den passer stumper med de andre, fordi der er mange suzukier af den årgang der deler stumper. :wink:
Ved du hvad vi gør når vi vender gearskiftet?
Det eneste jeg har opfattet, er, at man trykker nedad, for at skifte til et højere gear. Ikke om det er med tå eller hæl man trykker, og ej heller rent monteringsmæssigt.
-
På din gearpedal sidder en stang som går frem og sidder på en arm som har fat i akslen fra gearkassen.
Hvis den korte arm peger nedad pilles den af akslen og peges opad inden den monteres igen eller omvendt.
Var det forståeligt :huh:
-
På din gearpedal sidder en stang som går frem og sidder på en arm som har fat i akslen fra gearkassen.
Hvis den korte arm peger nedad pilles den af akslen og peges opad inden den monteres igen eller omvendt.
Var det forståeligt :huh:
Det tror jeg nok. Det er hele geararmen, som pilles af og vendes, så den lille arm peger opad og den lange arm bagud ?
:lmao:
-
På din gearpedal sidder en stang som går frem og sidder på en arm som har fat i akslen fra gearkassen.
Hvis den korte arm peger nedad pilles den af akslen og peges opad inden den monteres igen eller omvendt.
Var det forståeligt :huh:
Det tror jeg nok. Det er hele geararmen, som pilles af og vendes, så den lille arm peger opad og den lange arm bagud ?
Ja hvis den lille arm peger nedad (som man siger :lol: )
-
griner... jannik nu skal du være sød, det er seriøse spørgsmål det her... :whatever:
-
Mens jeg venter på posten (det er blevet en dårlig vane denne vinter)
Skal man skifte andet end gear armen? , så vidt jeg kan se burde det være af med den ene på med den anden. Rent plug and play!
Vil bare lige sikre mig at jeg ikke også skal bruge en ny stang pga ændring i gevind eller andet! :D
-
Mens jeg venter på posten (det er blevet en dårlig vane denne vinter)
Skal man skifte andet end gear armen? , så vidt jeg kan se burde det være af med den ene på med den anden. Rent plug and play!
Vil bare lige sikre mig at jeg ikke også skal bruge en ny stang pga ændring i gevind eller andet! :D
Kun den lille "arm" som hænger ned af skal stritte opad i stedet. :wink: link armen er den samme, men husk at mærke op hvor vinklet geararmen er så du kan justere link armen så geararmen kommer til at sidde i samme vinkel igen bagefter. :thumbsup:
-
Er der nogen der har forsøgt sig med en Yamaha 4-gear gearpedal??
Så kan man trykke ned lige meget om man skal op eller ned i gear :respekt:
(http://media.thg.dk/DAT/pic/l/511070901.JPG)
-
Er der nogen der har forsøgt sig med en Yamaha 4-gear gearpedal??
Så kan man trykke ned lige meget om man skal op eller ned i gear :respekt:
Nej det har jeg ikke lige set, men klart et oplagt projekt for hajen. :kiss:
-
kan oplyse at på en yamaha 4 gear ligger ALLE gear nedad standard ;)
Man har vel været rigtig dreng og haft sådan en :mrgreen:
-
kan oplyse at på en yamaha 4 gear ligger ALLE gear nedad standard ;)
Der er sgu flere herinde som kører præcis lige sådan på deres mc med standart gearskifte. :lmao: :lmao: :lmao:
-
Mens jeg venter på posten (det er blevet en dårlig vane denne vinter)
Skal man skifte andet end gear armen? , så vidt jeg kan se burde det være af med den ene på med den anden. Rent plug and play!
Vil bare lige sikre mig at jeg ikke også skal bruge en ny stang pga ændring i gevind eller andet! :D
Kun den lille "arm" som hænger ned af skal stritte opad i stedet. :wink: link armen er den samme, men husk at mærke op hvor vinklet geararmen er så du kan justere link armen så geararmen kommer til at sidde i samme vinkel igen bagefter. :thumbsup:
:thumbsup:
-
kan oplyse at på en yamaha 4 gear ligger ALLE gear nedad standard ;)
Man har vel været rigtig dreng og haft sådan en :mrgreen:
HØRT
Med skivebremse naturligvis. :afro:
(ha faktisk en endnu, den trænger dog til lidt kærlighed.)
-
kan oplyse at på en yamaha 4 gear ligger ALLE gear nedad standard ;)
Man har vel været rigtig dreng og haft sådan en :mrgreen:
HØRT
Med skivebremse naturligvis. :afro:
(ha faktisk en endnu, den trænger dog til lidt kærlighed.)
Ja klart... man skulle da have DX'eren (fra 78 ! ) med skivebremse og membran styret indsugning... ikke det oldnordiske drejeventils halløj :D
-
Jeg og èn af mine gode venner ( :hand:) holder nu stædigt fast i traditionelt gearskifte..........hans navn er Max Biaggi! :club: