Forfatter Emne: 400 Bandit med startproblemer  (Læst 2290 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

MrBreum

  • Wannabe
  • Indlæg: 4
400 Bandit med startproblemer
« Dato: Maj 28, 2012, 06:38:54 pm »
Hej alle
Jeg ved godt at det er den 'forkerte' suzuki jeg er endt med, men jeg har nu været med på en læser herinde på forummet siden jeg faldt for SV'eren.
Da budgettet ikke helt passede til en SV'er, endte jeg med at komme ud og rulle på en dejlig GSF 400 Bandit fra 91.
Jeg er ung MC'er, hvilket også krævede at cyklen skulle drosles, :hand: tidligere ejer havde et droslingskit liggende, hvilket nu er monteret. (Man skulle nødig skabe unødig opmærksomhed :police:)
Efter at jeg havde haft den i små 2-3 uger, begyndte den dog at have startproblemer, noget der kunne løses ved at genlade batteriet eller bare løbe den i gang.

Jeg fik ved næst givne lejlighed skiftet batteriet, og det fungerede fint i omkring 4 dage. Banditten var så et smut inde til KBH's marathon for at sætte en kammerat af, og efter en kort optankning, så blev optrækket underligt og den lød meget anderledes i potten. Den havde tidligere en fræk brummen, hvilket nu er endt med at være en kedelig mere hakkende lyd. Denne lyd forsvandt dog da jeg kom over 4k o/min. På vejen jeg hjem, så blev den meget meget varm, hvilket den stadig var en time efter at jeg havde ankommet derhjemme  :(
Nu har den for alvor startproblemer, og den går ud selvom den får choker. Medmindre den får fuld choker(altså over 4k o/min.) Hvis den holder tomgangen, og der bliver givet gas, så går den ud med det samme. Det lykkedes mig at rulle 10 meter, men den gik ud igen.

Så mit spørgsmål er, hvad mit problem kan være og hvad der skal gøres for at fikse det? Jeg kan godt skrue selv, og har haft tanken ae for at tjekke kølingssystemet, hvilket havde rigelig væske, der er samtidig rigelig benzin på og olie. Killswitch er selvfølgelig på ON osv. Jeg har optaget en film snas hvis der er nogle der er interesserede i lyden.

Håber meget på at i vil hjælpe en rookie som jeg :D Hvis der er nogle der bor nær Glostrup området, så smider jeg gerne lidt mønt eller noget flydende guld mod en diagnose  :lol: :lol:
Med venlig hilsen
Martin

Jannik

  • Man skal ikke kaste med æbler, hvis man selv er et skrog.
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 5960
  • GSXR750 til banen "SV1000r" og KTM SM til vejen.
Sv: 400 Bandit med startproblemer
« Svar #1 Dato: Maj 28, 2012, 08:41:46 pm »
Ensretter problem tænker jeg som det første... Hvad lader den med når du får hostet den i gang?

Test evt med et opladt batteri...
SV1000R med alt muligt lir´...

www.Team-trackday.com RoadRacing

MrBreum

  • Wannabe
  • Indlæg: 4
Sv: 400 Bandit med startproblemer
« Svar #2 Dato: Maj 28, 2012, 10:51:24 pm »
Når den er kommet igang, har jeg ikke haft måling på laderen, det må afprøves imorgen.
Den står dog stadig og hakker og/eller går ud selvom der er friskopladet batteri på. Den er i vedligeholdelses laderen nu, men der var massere af "juice" på batteriet da jeg startede den tidligere idag, det er dog når man giver den gas at den hoster sig selv ihjel. Medmindre at chokeren tvinger den op på 4k o/min og lader den blive der.

Hollowpoint

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 657
  • Sømand så det gynger!
Sv: 400 Bandit med startproblemer
« Svar #3 Dato: Maj 28, 2012, 11:33:41 pm »
Hmm lyder som en for fed blanding, hvis den går ud når du giver gas?
Nu: Hus, baby og bil.......
Tidligere: SV650SA K7

T. Brun

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 441
Sv: 400 Bandit med startproblemer
« Svar #4 Dato: Maj 30, 2012, 04:06:27 pm »
For mig lyder det mere som snavs i karburatoren, når du kan få den til at køre med choker.
Den bliver også meget varm når den kører med for mager blanding.
Normalt vil du kunne køre en tur, stoppe, tage tændrøret ud og aflæse forbrændingen, men det går ikke når du kører med chokeren.
Hvis det var et spændingsproblem, ville det hjælpe at slukke for lyset, så du ikke bruger noget strøm fra batteriet, samtidigt vil den kunne gå i tomgang, men begynde at sætte ud når du kommer op i omdrejninger, men så er batteriet også fladt.
T. Brun
SV 650S K3
Rather dead and cool, than alive and uncool

jkogs

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 138
  • A ride on your sv a day... keeps the doctor away!
Sv: 400 Bandit med startproblemer
« Svar #5 Dato: Juni 13, 2012, 11:42:28 am »
Jeg har haft en bandit 400 og den fik snavs i kaburatore og opførte sig lige som din... min tank tabte emaljen inden i. Skidtet satte sig så i kaburatoren.
VH
JK
sv1000nk3. 45000 k. USD gsxr1000k8, 2:1 potte, kellerman blink, undertray, plov, viper front, kåbedele til køler, cnc fræset styr, p.commander/pipercross, wilbers racingdæmper,hyperpro rsc styrdæmp, superbike kit, probolt motorkit, r1 bagende og ramme osv

MrBreum

  • Wannabe
  • Indlæg: 4
Sv: 400 Bandit med startproblemer
« Svar #6 Dato: Juni 13, 2012, 12:31:17 pm »
Tak for de gode svar! Jeg har afleveret den til mekaniker, da jeg ikke havde tid til at rode med den midt i eksaminer  :|
og jeg er glad for at jeg gjorde det, det viser sig at det var droslingskittet der har ødelagt den ene karburator  :rant:   :whatever: Det kommer til at koste lidt over fire tusind. Der bliver samtidig skyllet kaburator (for det der malings stads!)