Forfatter Emne: Vibra-lys og stel  (Læst 6212 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Freddy

  • Kalenderpedel
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2109
    • Mit sted...
Re: Vibra-lys og stel
« Svar #15 Dato: Februar 09, 2007, 12:46:32 pm »
Laaaaaaaang historie!
Så godt indlægget omkring lygtehuset.
Jeg ved nu heller ikke, hvor smart det ville have været med H4. Lygteparabol/-glas er jo lavet til en H1 pære, så det kunne måske ha' givet noget knas. Men kan sagtens sætte mig ind i irritationen over den latterlige konfiguration af forlyset. Noget som vist de fleste old-skool ejere kan tale med om.
Hvis jeg havde mulighederne (læs: pengene til det), ville jeg simpelthen bygge forlygten om. Erstatte den med nogle, som har både nær- og fjernlys i begge sider. Men det kræver allerførst at man finder et egnet lygtesæt (har luret lidt på R6-lygter), og dernæst skal der en hel del ombygning til. Og så kunne det selvfølgelig være ultimativt at montere et sæt H4 Xenon deri. Nu er policen jo efterhånden ved at være temmelig meget opmærksomme på motorcykler med Xenonkits, så jeg ville nok vælge et sæt på 6000K, da det ikke har nogen indvirkning på lyseffekten, men alene på lysets farve (6000K er mindre blåt end 8000K og 9000K).

Men glæder mig da til at se billeder af de forskellige projekter, efterhånden som de bliver færdige. :D
...det er også ulovligt at cykle på fortovet...

fldahl

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 343
  • the devil made me do it...
Re: Vibra-lys og stel
« Svar #16 Dato: Februar 13, 2007, 05:29:37 pm »
Hvis jeg havde mulighederne (læs: pengene til det), ville jeg simpelthen bygge forlygten om. Erstatte den med nogle, som har både nær- og fjernlys i begge sider. Men det kræver allerførst at man finder et egnet lygtesæt (har luret lidt på R6-lygter), og dernæst skal der en hel del ombygning til.
hvis jeg havde "mulighederne", så havde jeg købt en R6 idet den har den ultimativt fedeste front (måske kun lige overhalet af Ducati).. jeg tror ikke, autohandlen har plasticpadding nok til, at ville turde at at give mig i kast med at mod'de fronten på SV'eren om til en R6..  :wink:

har lige modtaget div. pærer fra England - så i weekenden skal jeg have sat det hele i.. glæder mig  :D

Nu uden tohjulet liv...

Kenny

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 497
Re: Vibra-lys og stel
« Svar #17 Dato: Februar 13, 2007, 05:33:17 pm »
Glæder mig til og se det færdige resultat, og om du overhovedet kommer til og køre når det bliver mørkt  :lmao:

fldahl

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 343
  • the devil made me do it...
Re: Vibra-lys og stel
« Svar #18 Dato: Februar 13, 2007, 05:35:29 pm »
Glæder mig til og se det færdige resultat, og om du overhovedet kommer til og køre når det bliver mørkt  :lmao:

det er ikke lys, jeg mangler  8) :wink:
Nu uden tohjulet liv...

fldahl

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 343
  • the devil made me do it...
Re: Vibra-lys og stel
« Svar #19 Dato: Februar 15, 2007, 08:21:11 am »
øv - det er noget lort..

det er altså ganske enkelt umuligt at få lys i fjernlygten, der bare tilnærmelsesvist er blåt... :x

så løsningen holder ikke en meter.! men det er alene pga. Xenon-lyset i nærlygten.. så må jeg jo prioritere.. og.. det er ikke svært.! Xenon-lyset består og effektbegrænseren bliver pillet af... hvis nogen skulle få lyst til at købe den af mig - så er de velkomne..

her er et eksempel:



but on the bright side of life: så er diodebagpærerne ret fede - og der er bare 0 responstid

Nu uden tohjulet liv...

Freddy

  • Kalenderpedel
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2109
    • Mit sted...
Re: Vibra-lys og stel
« Svar #20 Dato: Februar 15, 2007, 10:15:48 am »
øv - det er noget lort..

det er altså ganske enkelt umuligt at få lys i fjernlygten, der bare tilnærmelsesvist er blåt... :x

så løsningen holder ikke en meter.! men det er alene pga. Xenon-lyset i nærlygten.. så må jeg jo prioritere.. og.. det er ikke svært.! Xenon-lyset består og effektbegrænseren bliver pillet af... hvis nogen skulle få lyst til at købe den af mig - så er de velkomne..
Kedeligt at høre, at du ikke er tilfreds med fjernlygteløsningen. Men det halvblinde look er åbenbart et problem, som skal plage os old-skool ejere. Jeg spekulerer på, hvorfor der mon ikke er nogen ude i verden, som har fundet på at udvikle og producere en eftermarkedslygte til bl.a. SVinet, som kunne give "rigtigt" lys. Det var ellers nok en opgradering, jeg alvorligt ville overveje at kaste mønt efter, hvis den eksisterede.
...det er også ulovligt at cykle på fortovet...

Jesper Jensen

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4480
  • 2 renblodede bikerdøtre
    • http://www.jesperj.dk/pics
Re: Vibra-lys og stel
« Svar #21 Dato: Februar 15, 2007, 10:35:53 am »
Jeg spekulerer på, hvorfor der mon ikke er nogen ude i verden, som har fundet på at udvikle og producere en eftermarkedslygte til bl.a. SVinet, som kunne give "rigtigt" lys. Det var ellers nok en opgradering, jeg alvorligt ville overveje at kaste mønt efter, hvis den eksisterede.

Hvor svært kan det være at få plads til 2 stk H4-pærer?
- Jesper Jensen -
2007 - Triumph Daytona 675
2004 - SV650SK3 (Solgt)
1998 - ZX6R (Solgt)
Billige forsikringer? - skriv en PM og der kommer instrukser.