Forfatter Emne: Mr. Dyno vs. Vordingborg MC  (Læst 14993 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Kenneth P

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 280
Mr. Dyno vs. Vordingborg MC
« Dato: August 10, 2007, 05:37:55 pm »
Min kære maskine skal have 6000 km service, og jeg har i den anledning fået anbefalet Vordingborg MC Center.

Da jeg ikke synes den går som den skal i motoren havde jeg en plan om at få monteret Pipercross luftfilter og få den rullet ind samtidigt med servicet.
Jeg ringede derfor til Vordingborg MC, og de sagde at jeg ikke skulle få monteret luftfilter uden også at få en Powercommander. Jeg sagde så til dem at jeg havde mailet med Mr. Dyno og han ville have 8000,- for luftfilter, PCIII og mapning af hver cylinder. Det kunne Vordingborg gøre for 6500,-
Så sagde jeg, jo jo men Mr. Dyno mapper hver cylinder, derfor er det så dyrt. De sagde så at de udveksler resultater med Mr. Dyno og gør alting gennem Dot-E som han også gør, og hvis han ikke selv lige har tid henviser han kunderne til Vordingborg.
Jeg har hørt så mange rosende ord og anbefalinger om Mr. Dyno og at det er det eneste rigtige sted at få rullet sin PC ind, men Vordingborg kan åbenbart gøre det lige så godt men for 1500,- mindre??? Kan det være rigtigt?

Er der nogen der har erfaring med Vordingborg MC Center?

Er det korrekt at man partout skal have PCIII på når man monterer andet luftfilter?
SV1000sk6 blå - fuld kåbe - hugger - diode baglygte - Laser Duo-tech High mount Titanium - Blåt MRA racing kåbeglas - 8000K Xenon - +2 tænder bag -1 tand for - PazzoRacing kobling/bremse greb
http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=12827

Luske

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4381
  • Nej dit kineser skrammel er IKKE en Honda !!!
    • www.peets.dk
Re: Mr. Dyno vs. Vordingborg MC
« Svar #1 Dato: August 10, 2007, 08:27:23 pm »
Ring og spørg Mr dyno ..  :mrgreen:

hehe.. ej spøg til side.. faktisk ville jeg prøve at spørge Mr dyno om hvad han ville gøre, med et pipercross filter.. hvis han så også siger at der skal PCIII på, så er det nok det bedste..og rigtigt nok


skurkenfradallas

  • aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4347
  • Nu også med blåt øje...
Re: Mr. Dyno vs. Vordingborg MC
« Svar #2 Dato: August 11, 2007, 06:04:12 am »
Hvis du har sagt at din maskine går ujævnt så kan jeg godt forstå at værkstedet har foreslået at montere en powercommander. Luftfilteret i sig selv betyder ikke det store i den sammenhæng. Den reducerede luftmodstand som man opnår ved at montere et preformance-filter gør som udgangspunkt kun en nævneværdig forskel når man regulerer på benzinblandingen. Det kan man vælge at gøre på den fabriksmonterede computer. Måden hvorpå dette gøres er dog en del "grovere" end hvis man i stedet gjorde det på en monteret PowerCommander. Jeg mindes at man på standardcomputeren kun kan skrue enten op eller ned for benzintilførslen. Ikke regulere den pr. 250rpm/gashåndtagsposition som man kan på en PowerCommander.

Men andre ord ville du med stor sandsynlighed IKKE kunne opnå bedre gasrespons og nævneværdigt bedre motorgang op igennem omdrejningerne med mindre at du monterede en powercommander. Det lyder for mig som om at det kunne være det du havde i tankerne?!

I den forbindelse har jeg hørt at lambda sonderne kan have noget at sige ift. en jævn motorgang hvis man har en åben udstødning. Det er så vidt jeg har forstået derfor at Dot-E har lavet en O2 Sonde Eliminator. Jeg skal lige have dette afklaret når jeg bliver rullet hos ove d. 19 Sept.

I den forbindelse så har LC-Racing en Powercommander 3 USB liggende til en SV1000S som p.t. sidder på en SV1000SK3 Sølvmetallic som de har til ophug. Jeg ved ikke om den virker men du kunne nok få den til en billig penge. Jeg har monteringsvejledning liggende. Denne kan også hentes på www.powercommander.com sammen med det software som man kan hjemme-programmere den med. Har dog selv prøvet at gøre dette og vil anbefale at du får den rullet i stedet!

Vordingborg MC har selv en Dynojet testbænk og er sandsynligvis selv oplært i at anvende den af Ove. Sådan er det også med Enghave MC i København. De er begge listede på Dot-E's liste over Dynojet Testbænke i DK.

Jeg har selv valgt at lade min MC mappe hos Ove af 3 årsager:

1: Han ER "the man" når det kommer til Dynojet produkter i DK
2: Svigerfamilien bor relativt tæt på (Så' der kaff!)
3: Enghave MC koster det samme og jeg har mere tillid til Ove
« Senest Redigeret: August 11, 2007, 06:08:14 am af skurkenfradallas »
aka Jakob | Nu: Ingen bil og ingen MC :-( | Tidligere: Sort SV1000SK(L)7 '09 | Kawasaki ZX-10R '07 | Suzuki SV1000S K3 | Suzuki GS500F K4

Damage

  • Gæst
Re: Mr. Dyno vs. Vordingborg MC
« Svar #3 Dato: August 11, 2007, 10:55:21 am »
Min kære maskine skal have 6000 km service, og jeg har i den anledning fået anbefalet Vordingborg MC Center.

Da jeg ikke synes den går som den skal i motoren havde jeg en plan om at få monteret Pipercross luftfilter og få den rullet ind samtidigt med servicet.
Jeg ringede derfor til Vordingborg MC, og de sagde at jeg ikke skulle få monteret luftfilter uden også at få en Powercommander. Jeg sagde så til dem at
Er der nogen der har erfaring med Vordingborg MC Center?


Ved du hvordan motoren skal køre på en SV´er?

Jeg har selv en kilo SV´er k6 præcis som din og du må ikke sammenligne den med en række 4 motor. Da jeg hentede min fra forhandleren
(vordingborg MC) og kørte på den for første gang der tænkte jeg, at den SV´er vænner jeg mig ALDRIG til...jeg synes den kørte som om
det hele rystede fra hinanden. Men det var jo fordi jeg sammenlignede med min tidligere mc (Yamaha Fazer 600).

Jeg har skiftet potter på min SV´er og den køre altså ikke ujævnt og den er hurtig på gassen! Jeg har synkroniseret gas-spjældene fordi de ikke
er godt nok justeret fra fabrikken. Så har jeg lavet en TPS justering (se guide her på forum). Herefter er den blevet rullet på en testbænk
og har fået justeret den originale ECU til at give 5% mere benzin. Testen viste 114,3 hk på hjulet og ingen "huller" i moment kurven (som er
det vigtigste).
Så har jeg lige en anden information til dig. K6 modellerne er blevet opdateret i ECU´en i forhold til K3-K4 modellerne, det er derfor at den har
ca. 5 hk mere. Derfor hører du også mange snakke om ujævn motorgang ved bestemte omdrejninger, det skulle altså være rettet på K6´eren.  :)

Ellers vil jeg da sige til service at den ikke kører rigtigt...der er jo garanti på.
« Senest Redigeret: August 11, 2007, 11:00:17 am af René T »

Kenneth P

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 280
Re: Mr. Dyno vs. Vordingborg MC
« Svar #4 Dato: August 12, 2007, 01:05:04 pm »
Hvis du har sagt at din maskine går ujævnt så kan jeg godt forstå at værkstedet har foreslået at montere en powercommander. Luftfilteret i sig selv betyder ikke det store i den sammenhæng. Den reducerede luftmodstand som man opnår ved at montere et preformance-filter gør som udgangspunkt kun en nævneværdig forskel når man regulerer på benzinblandingen. Det kan man vælge at gøre på den fabriksmonterede computer. Måden hvorpå dette gøres er dog en del "grovere" end hvis man i stedet gjorde det på en monteret PowerCommander. Jeg mindes at man på standardcomputeren kun kan skrue enten op eller ned for benzintilførslen. Ikke regulere den pr. 250rpm/gashåndtagsposition som man kan på en PowerCommander.




Det var også de argumenter Vordingborg havde. Man kan stille den originale ECU i 3 deleområder, dvs at den kan generelt gå godt i et område men inden for dette område kan den gå dårligt ved forskellige omdr. F.eks. kan den gå godt ved 5000 omdr. men skidt ved 6000 omdr., det kan man justere meget mere præcist på en PCIII.



Ved du hvordan motoren skal køre på en SV´er?

Jeg har selv en kilo SV´er k6 præcis som din og du må ikke sammenligne den med en række 4 motor. Da jeg hentede min fra forhandleren
(vordingborg MC) og kørte på den for første gang der tænkte jeg, at den SV´er vænner jeg mig ALDRIG til...jeg synes den kørte som om
det hele rystede fra hinanden. Men det var jo fordi jeg sammenlignede med min tidligere mc (Yamaha Fazer 600).

 

Jeg ved godt hvordan motoren skal køre på en SV, den SKAL have flere vibrationer end en række 4'er, det er noget af charmen ved den. Men når jeg ligger ved en jævn hastighed, så skal omdrejningerne ikke køre ujævnt op og ned, den skal bare buldre afsted med fast omdrejningstal.
« Senest Redigeret: August 12, 2007, 01:06:52 pm af Kenneth P »
SV1000sk6 blå - fuld kåbe - hugger - diode baglygte - Laser Duo-tech High mount Titanium - Blåt MRA racing kåbeglas - 8000K Xenon - +2 tænder bag -1 tand for - PazzoRacing kobling/bremse greb
http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=12827

skurkenfradallas

  • aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4347
  • Nu også med blåt øje...
Re: Mr. Dyno vs. Vordingborg MC
« Svar #5 Dato: August 12, 2007, 07:23:01 pm »


Ved du hvordan motoren skal køre på en SV´er?

Jeg har selv en kilo SV´er k6 præcis som din og du må ikke sammenligne den med en række 4 motor. Da jeg hentede min fra forhandleren
(vordingborg MC) og kørte på den for første gang der tænkte jeg, at den SV´er vænner jeg mig ALDRIG til...jeg synes den kørte som om
det hele rystede fra hinanden. Men det var jo fordi jeg sammenlignede med min tidligere mc (Yamaha Fazer 600).

 

Jeg ved godt hvordan motoren skal køre på en SV, den SKAL have flere vibrationer end en række 4'er, det er noget af charmen ved den. Men når jeg ligger ved en jævn hastighed, så skal omdrejningerne ikke køre ujævnt op og ned, den skal bare buldre afsted med fast omdrejningstal.

Korrekt!!! Det er også det problem jeg har og det er PISSE irriterende. Ove har sagt at han kan løse det og at det kan have noget at gøre med enten lambda-sonden(-erne - kan ikke huske om der er en eller to på an SV'er) eller med benzinblandingen (som igen påvirkes af lambdasonden). Det siges at lambdasonden ikke kan finde ud af at måle rigtigt hvis man hare andet filter og potter på. Derfor skal man klippe en eller anden ledning over eller montere O2 Sonde eliminator for at komme problemet til livs. Yderligere skulle en PC kunne optimere motorgangen endnu mere! ... Citat Dot-E telefon-manden...
aka Jakob | Nu: Ingen bil og ingen MC :-( | Tidligere: Sort SV1000SK(L)7 '09 | Kawasaki ZX-10R '07 | Suzuki SV1000S K3 | Suzuki GS500F K4

Damage

  • Gæst
Re: Mr. Dyno vs. Vordingborg MC
« Svar #6 Dato: August 12, 2007, 08:19:07 pm »


Ved du hvordan motoren skal køre på en SV´er?

Jeg har selv en kilo SV´er k6 præcis som din og du må ikke sammenligne den med en række 4 motor. Da jeg hentede min fra forhandleren
(vordingborg MC) og kørte på den for første gang der tænkte jeg, at den SV´er vænner jeg mig ALDRIG til...jeg synes den kørte som om
det hele rystede fra hinanden. Men det var jo fordi jeg sammenlignede med min tidligere mc (Yamaha Fazer 600).

 

Jeg ved godt hvordan motoren skal køre på en SV, den SKAL have flere vibrationer end en række 4'er, det er noget af charmen ved den. Men når jeg ligger ved en jævn hastighed, så skal omdrejningerne ikke køre ujævnt op og ned, den skal bare buldre afsted med fast omdrejningstal.

Korrekt!!! Det er også det problem jeg har og det er PISSE irriterende. Ove har sagt at han kan løse det og at det kan have noget at gøre med enten lambda-sonden(-erne - kan ikke huske om der er en eller to på an SV'er) eller med benzinblandingen (som igen påvirkes af lambdasonden). Det siges at lambdasonden ikke kan finde ud af at måle rigtigt hvis man hare andet filter og potter på. Derfor skal man klippe en eller anden ledning over eller montere O2 Sonde eliminator for at komme problemet til livs. Yderligere skulle en PC kunne optimere motorgangen endnu mere! ... Citat Dot-E telefon-manden...

Når der monteres Power commander så tages lambdasonden ud af funktion (O2 Sonde eliminator), eller der frakobles en ledning til ECU´en for at F1
lampen ikke lyser hele tiden. Der er kun en lambdasonde.
Jeg er helt klar over at jeres SV´er går ujævnt nogle mere end andre. Jeg skrev også bare fordi i denne tråd bliver der spurgt om det er nødvendigt
at der skal Power commander på, og det er altså ikke sikkert.
Har i prøvet TPS justering, jeg mener Jannik køre uden power commander og har justeret TPS og det virker!

Kenneth P

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 280
Re: Mr. Dyno vs. Vordingborg MC
« Svar #7 Dato: August 14, 2007, 07:24:36 pm »

Jeg er helt klar over at jeres SV´er går ujævnt nogle mere end andre. Jeg skrev også bare fordi i denne tråd bliver der spurgt om det er nødvendigt
at der skal Power commander på, og det er altså ikke sikkert.
Har i prøvet TPS justering, jeg mener Jannik køre uden power commander og har justeret TPS og det virker!


Ja der er du tilbage ved noget af humlen af min tråd, men hvad er TPS nu for noget? Det har jeg aldrig hørt om.

Og anden halvdel af min tråd gik på om der er 1500,- forskel på kvaliteten om det er Vordingborg eller Ove der ruller PCIII'eren ind?
SV1000sk6 blå - fuld kåbe - hugger - diode baglygte - Laser Duo-tech High mount Titanium - Blåt MRA racing kåbeglas - 8000K Xenon - +2 tænder bag -1 tand for - PazzoRacing kobling/bremse greb
http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=12827

Damage

  • Gæst
Re: Mr. Dyno vs. Vordingborg MC
« Svar #8 Dato: August 14, 2007, 08:14:28 pm »

Jeg er helt klar over at jeres SV´er går ujævnt nogle mere end andre. Jeg skrev også bare fordi i denne tråd bliver der spurgt om det er nødvendigt
at der skal Power commander på, og det er altså ikke sikkert.
Har i prøvet TPS justering, jeg mener Jannik køre uden power commander og har justeret TPS og det virker!


Ja der er du tilbage ved noget af humlen af min tråd, men hvad er TPS nu for noget? Det har jeg aldrig hørt om.

Og anden halvdel af min tråd gik på om der er 1500,- forskel på kvaliteten om det er Vordingborg eller Ove der ruller PCIII'eren ind?

TPS = gasspjælds-sensor, den registrere hvor meget du åbner for gassen og giver signal til ECU´en. Mange SV´er er justeret til at TPS´en
først reagerer ved ca. 3000 rpm, og hvis man justere den ned til ca. 1500 rpm så forsvinder den urolige motorgang.   :)

Jeg har hørt MANGE steder at Ove skulle være den bedste... :wink:

Lasse1982

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 561
Re: Mr. Dyno vs. Vordingborg MC
« Svar #9 Dato: August 15, 2007, 08:49:19 am »
Jeg skal ikke kunne udtale mig om Vordingborg MC. Men jeg havde min SZR nede hos Ove og Henrik. Og de ved virkelig hvad de laver. Deres service er helt i top. Og de bruger den tid der er nødvendigt. Ikke noget med at haste afsted. Når min næste mc skal have Powercommander så bliver det helt sikkert gjort hos DOT Engineering. Jeg vil godt give det extra for et godt stykke arbejde og god service. Også selvom jeg skal køre fra Nordjylland og derned.
Lasse
Yamaha SZR660 (Solgt 2007)
Suzuki SV650S K6 (Solgt 2008)
Yamaha SZR660 (Solgt 2012)

Kenneth P

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 280
Re: Mr. Dyno vs. Vordingborg MC
« Svar #10 Dato: August 19, 2007, 05:37:33 pm »
Når min næste mc skal have Powercommander så bliver det helt sikkert gjort hos DOT Engineering. Jeg vil godt give det extra for et godt stykke arbejde og god service. Også selvom jeg skal køre fra Nordjylland og derned.


Vordingborg MC er lige så meget DOT-E som Ove, så forskellen skulle være ens :blink:
SV1000sk6 blå - fuld kåbe - hugger - diode baglygte - Laser Duo-tech High mount Titanium - Blåt MRA racing kåbeglas - 8000K Xenon - +2 tænder bag -1 tand for - PazzoRacing kobling/bremse greb
http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=12827

Lasse1982

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 561
Re: Mr. Dyno vs. Vordingborg MC
« Svar #11 Dato: August 19, 2007, 05:39:48 pm »
Når min næste mc skal have Powercommander så bliver det helt sikkert gjort hos DOT Engineering. Jeg vil godt give det extra for et godt stykke arbejde og god service. Også selvom jeg skal køre fra Nordjylland og derned.


Vordingborg MC er lige så meget DOT-E som Ove, så forskellen skulle være ens :blink:

Det kan meget nemt være... Kender ikke Vordingborg mc. Men Ove og Henrik får sku lov til at skrue i min SV650s også...
Lasse
Yamaha SZR660 (Solgt 2007)
Suzuki SV650S K6 (Solgt 2008)
Yamaha SZR660 (Solgt 2012)

Kenneth P

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 280
Re: Mr. Dyno vs. Vordingborg MC
« Svar #12 Dato: September 02, 2007, 06:03:42 pm »
Hmmmmmm, har skrevet til Ove og spurgt hvorfor han er dyrere. Han har ikke svaret :undecided: :undecided:
SV1000sk6 blå - fuld kåbe - hugger - diode baglygte - Laser Duo-tech High mount Titanium - Blåt MRA racing kåbeglas - 8000K Xenon - +2 tænder bag -1 tand for - PazzoRacing kobling/bremse greb
http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=12827

Nikolaj

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1774
  • Hvis du kan dreje, kører du ikke hurtigt nok.
Re: Mr. Dyno vs. Vordingborg MC
« Svar #13 Dato: September 02, 2007, 08:21:28 pm »
Jeg har hørt fra Ove at han mapper en cylinder af gangen når han laver en V2.
Det kan være derfor han er dyrere da det tager dobbelt så lang tid - men det kan han jo selv svare på :)
Gaden : TIL SALG : GSXR 1000 K7 Sort/Orange.
Banen : GSXR 750 K7 Sort/Hvid.

lks

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 193
    • http://www.kaos-mc.dk
Re: Mr. Dyno vs. Vordingborg MC
« Svar #14 Dato: September 03, 2007, 06:28:22 am »
Har selv fået mappet min 1000 hos Ove start klokken 9 og slut omkring klokken 17 så det tager lang tid men for satan da hvor det virker.

Med hansyn til Gunnar i Vordingborg, er der absolut intet dårligt at sige om ham og værkstedet, de er flinke og rare, dygtige og du får en rigtig god service, men med hansyn til "tuning" er Ove manden som ikke har lavet andet siden han blev udlært og han er stadig vild med det.
Straarup
SV 1000 K3 monteret powercomander, tændingsadvancer, typhone udstødninger, pipercross luftindtag, ledblink.rizoma nrpl.holder,garmin navigator, krauser taskesæt.