Forfatter Emne: Min IXIL carbonpotte er flækket!!!! ( brspecialtuning )  (Læst 7305 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

sircajun

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1004
  • >>> Z-Bull <<<
Min IXIL carbonpotte er flækket!!!! ( brspecialtuning )
« Dato: Januar 14, 2008, 08:36:56 pm »
Så kommer historien, skal gøre den kort.
Køber i juni måned 2007 en IXIL Competition Carbon hos Brian Robbins fra brspecialtuning  http://www.brspecialtuning.co.uk/
Får den hjem efter små to uger da den skulle sendes fra fabrikken. (ellers ca. 3-4 dage).
Jeg monterer den og fryder mig resten af sæsonen over den fede lyd.
Da jeg sætter cyklen væk og går og tørre den af ser jeg til min skræk at carbonen er revnet lige ved båndet der holder potten. Carbonen er kun en yderskal til pynt så potten er ikke utæt. Jeg afmonterer selvfølgelig potten og studerer den nærmere, det ser ud til at båndet har været for lille og derfor siddet for stramt og trykket carbonen i smadder. IKKE fedt.
Jeg sender en mail til Brian med en forklaring meget som ovenstående og en stribe billeder. Han svarer hurtigt at han sender billederne videre til fabrikken og lader dem tage stilling til problemet.
Han svarer dog hurtigt tilbage at de vil se mere dokumentation for at potten ikke har været ude for uheld og jeg tager derfor en masse billeder at potten fra alle sidder der kan bekræfte dette.
2 dage senere modtager jeg en mail fra Brian at fabrikken aldrig før har set et lignende tilfælde, men at han med det samme sender en ny potte til mig, og beder mig montere den forsigtigt og evt. med en spacer for at undgå for meget stress af materialet. Jeg er glad og venter kun på min nye potte.
Da den så kommer pakker jeg den selvfølgelig ud og til min rædsel ser jeg to huller i carbonen!!! Det er to maskinforborede huller og jeg fatter ingenting.
Jeg er straks på mailen igen til Brian og hurtigt får jeg svar at jeg skal flytte typepladen over fra den gamle potte.....men problemet er at min gamle potte ikke har den samme type typeplade. Jeg spørger om ikke han bare kan sende mig en hvilken som helst typeplade da man i DK ikke kigger efter dem. Der kommer hurtigt svar tilbage at selvfølgelig kan han det. Da en af kollegerne skal bruge en potte til sin cykel får vi alle delene fragtet sammen.
Dette er sgu utroligt, sikke en service. Hurtige svar på mailen og løsning af problemet på en tilfredsstillende måde. Kan kun anbefale Brian fra brspecialtuning.
Der handler jeg gerne igen.
Og så det bedste, måske: Den gamle potte skulle han ikke have tilbage, så den bliver kortet op til lir   :thumbsup:

SørenG
I don't care if your world is ending today
Because I wasn't invited to it anyway
You said I tasted famous, so I drew you a heart
But now I'm not an artist I'm a fucking work of art!

Kondi

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 887
Re: Min IXIL carbonpotte er flækket!!!! ( brspecialtuning )
« Svar #1 Dato: Januar 14, 2008, 09:08:08 pm »
damn! Super service da! Notérer lige... :)
Sv1000sK6, grå, fuldkåbe, K&N, PC3, Akrapovic

Tidligere kørt:
Triumph Daytona 675, 2007 i den hurtige farve; rød! :angel:
Sv650s K6, PowerCommander III USB, PiperCross filter, Fuldt MIVV-system, Miniblink, Puig-hugger, Org. bundkåbe, Fender Eliminator

Sperik

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 609
  • Leistung ist alles !
Re: Min IXIL carbonpotte er flækket!!!! ( brspecialtuning )
« Svar #2 Dato: Januar 14, 2008, 09:55:16 pm »
Ham har jeg også købt potter af.
Lynhurtig til svare mails/sende varen og så er han rar at snakke med.  :thumbsup:
Det er dumt at hænge med hovedet, hvis man står i lort til halsen...

Jannik

  • Man skal ikke kaste med æbler, hvis man selv er et skrog.
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 5960
  • GSXR750 til banen "SV1000r" og KTM SM til vejen.
Re: Min IXIL carbonpotte er flækket!!!! ( brspecialtuning )
« Svar #3 Dato: Januar 14, 2008, 09:57:25 pm »
Vi er ikke for fine til at se billeder her på forummet.  :blink: :mrgreen: :mrgreen:
SV1000R med alt muligt lir´...

www.Team-trackday.com RoadRacing

sircajun

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1004
  • >>> Z-Bull <<<
Re: Min IXIL carbonpotte er flækket!!!! ( brspecialtuning )
« Svar #4 Dato: Januar 15, 2008, 07:17:24 am »
Vi er ikke for fine til at se billeder her på forummet.  :blink: :mrgreen: :mrgreen:

Og jeg er da i´kke for fin til at smide et billede:  :mrgreen:  :mrgreen:

SørenG
I don't care if your world is ending today
Because I wasn't invited to it anyway
You said I tasted famous, so I drew you a heart
But now I'm not an artist I'm a fucking work of art!

Damage

  • Gæst
Re: Min IXIL carbonpotte er flækket!!!! ( brspecialtuning )
« Svar #5 Dato: Januar 15, 2008, 09:58:28 am »
Meget god historie og godt at hører at der er en forhandler med en ordentlig service.  :thumbsup:

Jeg har MIVV titanium potter på min SV´er og dem har jeg lige afmonteret fordi de skal poleres. Her kan jeg også se at der hvor "mavebæltet"
har siddet er der mere "blankt" end på resten af potten, og miner potter/mavebælte sidder perfekt.
Det betyder at V2´eren vibrerer og banker mere i potterne og er generelt mere hård over for det materiale potterne er lavet af end R4´erne. Jeg
kunne så godt forestille mig at carbon ikke kan holde til det i længden som mange forhandler også siger. Det skal så også lige siges at der er forskel
på kvaliteten af carbon, der er jo også eksempler fra nogle herinde som ikke har problemer med carbon potter.
« Senest Redigeret: Januar 15, 2008, 10:00:13 am af René T »

AHEP

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 262
Re: Min IXIL carbonpotte er flækket!!!! ( brspecialtuning )
« Svar #6 Dato: Januar 16, 2008, 09:58:07 am »
Meget god historie og godt at hører at der er en forhandler med en ordentlig service.  :thumbsup:

Jeg har MIVV titanium potter på min SV´er og dem har jeg lige afmonteret fordi de skal poleres. Her kan jeg også se at der hvor "mavebæltet"
har siddet er der mere "blankt" end på resten af potten, og miner potter/mavebælte sidder perfekt.
Det betyder at V2´eren vibrerer og banker mere i potterne og er generelt mere hård over for det materiale potterne er lavet af end R4´erne. Jeg
kunne så godt forestille mig at carbon ikke kan holde til det i længden som mange forhandler også siger. Det skal så også lige siges at der er forskel
på kvaliteten af carbon, der er jo også eksempler fra nogle herinde som ikke har problemer med carbon potter.
Ducati kører jo også med carbon uden problemer, så vidt jeg ved i hvert fald  :D
Anders
Suzuki GS500E 96

SA

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 369
Re: Min IXIL carbonpotte er flækket!!!! ( brspecialtuning )
« Svar #7 Dato: Januar 17, 2008, 03:14:03 pm »

Ducati kører jo også med carbon uden problemer, så vidt jeg ved i hvert fald  :D
[/quote]

Ducati kører sgu da ikke uden problemer..........      :orkester:

sircajun

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1004
  • >>> Z-Bull <<<
Re: Min IXIL carbonpotte er flækket!!!! ( brspecialtuning )
« Svar #8 Dato: Januar 17, 2008, 03:44:52 pm »
he he spydig Ducati kommentar  :lmao:

ellers så er IXIL ikke "kun" en carbonskal, men en beklædning som ligger uden på stålpotten og det er derfor en rustfristålpotte der tager V2 tæskene  :club:  :club:  :club:

SørenG
I don't care if your world is ending today
Because I wasn't invited to it anyway
You said I tasted famous, so I drew you a heart
But now I'm not an artist I'm a fucking work of art!

SA

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 369
Re: Min IXIL carbonpotte er flækket!!!! ( brspecialtuning )
« Svar #9 Dato: Januar 18, 2008, 01:19:52 pm »
Er vægten så også i nærheden af en original-potte? Jeg kører selv med et par Hurric ovale alu-potter, og de vejer desværre næsten som de originale. Har løftet lidt på nogle titanium-rør, og de er jo fjerlette i forhold til. Det betyder jo ikke det stor i praksis, men .........

sircajun

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1004
  • >>> Z-Bull <<<
Re: Min IXIL carbonpotte er flækket!!!! ( brspecialtuning )
« Svar #10 Dato: Januar 18, 2008, 10:12:11 pm »
Er vægten så også i nærheden af en original-potte? Jeg kører selv med et par Hurric ovale alu-potter, og de vejer desværre næsten som de originale. Har løftet lidt på nogle titanium-rør, og de er jo fjerlette i forhold til. Det betyder jo ikke det stor i praksis, men .........


Den vejer langt fra det samme som org. potten. Hellere lidt mere vægt end den ødelægges af motoren.....nu var det bare spændebåndet der ødelagde den....   :club:


SørenG
I don't care if your world is ending today
Because I wasn't invited to it anyway
You said I tasted famous, so I drew you a heart
But now I'm not an artist I'm a fucking work of art!

Kenny

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 497
Re: Min IXIL carbonpotte er flækket!!!! ( brspecialtuning )
« Svar #11 Dato: Januar 19, 2008, 10:32:25 am »
Top service, lækkert det stadig findes  :orkester:

AHEP

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 262
Re: Min IXIL carbonpotte er flækket!!!! ( brspecialtuning )
« Svar #12 Dato: Januar 24, 2008, 05:14:21 pm »
Ducati kører sgu da ikke uden problemer..........      :orkester:
Nååår nej  :lmao:
Anders
Suzuki GS500E 96

Martin H

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 418
    • http://www.123hjemmeside.dk/zachoholm
Re: Min IXIL carbonpotte er flækket!!!! ( brspecialtuning )
« Svar #13 Dato: Januar 24, 2008, 07:42:41 pm »
Så har jeg os lige bestilt en potte derover, med den anbefalinger der er kommet, kan jeg ikke se andre steder jeg skulle købe min Ixil potte.  :mrgreen:

Så håber jeg der er mere lyd i den end der var i min Yoshimura.  :innocent:
- Martin H -

MIN SOLGTE BIKE http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=16956&ipc=63213&xl=true

SOLGT SV 650 S - Fuldkåbe - Hugger - Lucas F.E. - Mivv Titaniums potte - Puig DB kåbeglas - Led blink - Sædeskal...