Forfatter Emne: SV1000 bedre affjedring?  (Læst 13213 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

hamann4242

  • Scooterfjæs
  • *
  • Indlæg: 15
Sv: SV1000 bedre affjedring?
« Svar #15 Dato: Juni 02, 2014, 10:24:20 pm »
Thomas

Jeg tror at det bliver en gsx-r gaffel og zx10r støddæmper, så.

Er der noget at spare ved at købe brugt(på langt sigt)?

Thomas-R

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1133
  • Hvorfor er det sjovest på banen!
Sv: SV1000 bedre affjedring?
« Svar #16 Dato: Juni 03, 2014, 05:12:30 am »
Du ved godt du skal bruge en komplet gaffel med begge broer, calibre, aksel, spasere, skærm mv ikk? Vil gætte på at hvis du går ned og bestiller nyt når du en pris over det en brugt sv'er er værd. Ebay.co.uk og ebay.de er vejen frem, måske ebay.com men husk på told moms når det kommer fra staterne. Og ja brugt ;-)

Sendt fra min GT-I9100 med Tapatalk
« Senest Redigeret: Juni 03, 2014, 06:35:38 am af Thomas-R »
Ahhhh, mon ikke man kan skifte den der dims ud med noget andet.....

Sajmon

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2727
  • Netop, som fiskerne siger...
    • Hvad vil du her?
Sv: SV1000 bedre affjedring?
« Svar #17 Dato: Juni 03, 2014, 09:13:13 pm »
Hvis max budgettet er oppe hvor de Øhlins stumper befinder sig, er mulighederne mange og væsentligt billigere - men absolut ikke ringere.

ZX10R bagdæmperen er et rimeligt godt alternativ, og nok noget af det der kommer tættest på en fornuftig løsning hvis det bare skal være "køb_og_bolt_på", men den er ikke optimal.
Jeg valgte en Technoflex bagdæmper til min SV1000 baneracer, og den kostede mig 6500 kroner fra www.motomarca.dk - det gjorde jeg fordi den er nem at servicere (alle der kan skrue på Wilbers, kan også skrue Technoflex her i DK) og kunne fås med de features jeg skulle bruge til netop den cykel.
På grund af den service og support jeg fik, vil jeg uden tøven anbefale dem til andre.

GSXR 750 K6/7 gaflen som Thomas kører med, er let tilgængelig, billig og vil give dig samme placering af f.eks tændingslåsen så styrlåsen virker og det ikke ser fjollet ud. Det er også en rigtigt god gaffel, og den vil give dig en præcis forende og gode bremser.

For den utrænede SV mand lyder alt det her ret forvirrende, og der er ingen måde hvor på jeg kan gøre det nemmere for dig, end at tilbyde dig at lave det for dig.
Jeg kender selvfølgelig ikke dine evner i værkstedet, så hvis du selv vil kaste dig ud i det, har jeg ingen problemer med at lave en indkøbsliste til dig - og det er typisk fra ebay man kan få de fleste ting brugte. Det er efter min mening ude af proportioner at købe alt fra nyt - så er man bedre tjent med en sportscykel, for prisen ender samme sted.  :)

Vi er jo ude i sådan noget hvor garanti og lovligheden på cyklen er kompromitteret, så det er oftest ikke noget et almindeligt MC værksted vil binde an med - og hvis de endelig vil, tager de en mindre formue for det og laver ofte et halvfærdigt stykke arbejde.
Det handler ikke om hvad man kører, men hvordan!

hamann4242

  • Scooterfjæs
  • *
  • Indlæg: 15
Sv: SV1000 bedre affjedring?
« Svar #18 Dato: Juni 03, 2014, 10:10:24 pm »
Jeg får nok ødelagt et eller andet hvis jeg skal forsøge på det selv, så det er vidst bedst at betale mig fra det med det samme.

Det lyder fint med den der bagdæmper, er det den med den "eksterne" beholder?

Angående forgaffel skal jeg have en med(ret mig hvis jeg tager fejl):

Hul til lås i højre side
Begge gaffelbroer
Begge bremser
Håndtag(eller passer dem fra min sv på?)
Forskærm

Du må meget gerne skrive hvilke gafler der passer, så kan jeg kigge efter dem på ebay og så kan vi tage den derfra når jeg finder den rigtige.

Lige en tilføjelse, den er købt hos en forhandler. Så det er måske bedst at vente til de første 6 måneder af reklamationsretten er gået, før der bliver pillet ved den?
« Senest Redigeret: Juni 03, 2014, 10:18:06 pm af hamann4242 »

Larsdv

  • Scooterfjæs
  • *
  • Indlæg: 17
  • SV 1000 S K4
Sv: SV1000 bedre affjedring?
« Svar #19 Dato: Juni 04, 2014, 10:29:28 pm »
Jeg har lige fået i sat Hyperpro (for og bag) på min SV1000 K4 - og intet andet - jeg fik det gjort af FA Moto-sport i Brønshøj, som ved hvad de laver (vigtigt for ikke at rode sig ud i fejljustering)

Mener den del af arbejdet inkl fjedrene, kostede et sted mellem 4000-4500 (fik det lavet sammen med andet)

Er ikke selv en avanceret motorsports kører, men kan ihvertfald sige, at det er som at få en hel ny cykel!

Væk er svampe-effekten og dykkersygen når man bremser. Og der er langt mere 'tillid' i frisk kurvekørsel, end nogen sinde før.

Tror personligt, dette er den bedste forbedring ift kostpris. Så med mindre du har ambition om banekørsel, så tror jeg ikke du behøver meget mere.

P.S. Nu kan man faktisk også køre med nogen bagpå, der vejer mere end 35kg ;-)

« Senest Redigeret: Juni 04, 2014, 10:32:05 pm af Larsdv »

Thomas-R

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1133
  • Hvorfor er det sjovest på banen!
Sv: SV1000 bedre affjedring?
« Svar #20 Dato: Juni 19, 2014, 04:22:23 pm »
Ahhhh, mon ikke man kan skifte den der dims ud med noget andet.....

hamann4242

  • Scooterfjæs
  • *
  • Indlæg: 15
Sv: SV1000 bedre affjedring?
« Svar #21 Dato: August 24, 2014, 03:12:57 pm »
Her er da et par ben til ok pris http://www.motorcykelgalleri.dk/marked/Reservedele/157674-upside-down-suxuki  :blink:

Jeg har ikke fået tjekket tråden. Men hvis du finder en anden gaffel igen, så må du meget gerne skrive det her igen. Jeg vil kigge løbende.

Thomas-R

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1133
  • Hvorfor er det sjovest på banen!
Sv: SV1000 bedre affjedring?
« Svar #22 Dato: August 24, 2014, 05:20:25 pm »
Syntes jeg stødte på nogle på galleriet i sidste uge...
Ahhhh, mon ikke man kan skifte den der dims ud med noget andet.....

hamann4242

  • Scooterfjæs
  • *
  • Indlæg: 15
Sv: SV1000 bedre affjedring?
« Svar #23 Dato: August 24, 2014, 11:35:40 pm »
Din 750 k7 gaffel, er den med tændingslås i højre side, så du kan bruge styrlås?


Jeg kan finde rigtigt mange på ebay.com hvor der er styrdæmper, skærm, bremser, og det hele med. Men de har låsen i venstre side.
« Senest Redigeret: August 25, 2014, 12:06:25 am af hamann4242 »

Thomas-R

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1133
  • Hvorfor er det sjovest på banen!
Sv: SV1000 bedre affjedring?
« Svar #24 Dato: August 25, 2014, 08:58:49 am »
Den var i den forkerte side, men jeg skulle jo ud og have en anden top bro til risere da min er en N model, så jeg købte en top fra en K5, mener jeg det var, og fik Sajmon til at bore hullet til kronrørs pinden op da den er tykkere på K7 men ellers er de ens. Og vupti tænding i rigtig side
Ahhhh, mon ikke man kan skifte den der dims ud med noget andet.....


Thomas-R

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1133
  • Hvorfor er det sjovest på banen!
Sv: SV1000 bedre affjedring?
« Svar #26 Dato: August 25, 2014, 04:06:23 pm »
Fjollet at købe i usa, prøv lige .co.uk og .de
Ahhhh, mon ikke man kan skifte den der dims ud med noget andet.....

Thomas-R

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1133
  • Hvorfor er det sjovest på banen!
Sv: SV1000 bedre affjedring?
« Svar #27 Dato: August 25, 2014, 04:08:52 pm »
Men nej, er næsten100% sikker på at fra '09 og frem er det med big-piston forgaffel på gixxer 1000, det skulle være kræs, så op i røven med om låsen sidder i den rigtige side
Ahhhh, mon ikke man kan skifte den der dims ud med noget andet.....

hamann4242

  • Scooterfjæs
  • *
  • Indlæg: 15
Sv: SV1000 bedre affjedring?
« Svar #28 Dato: November 08, 2014, 08:13:42 am »
Jeg vil lige komme med en opdatering.

Har købt følgende:

Gsx-r 750 06/07 forgaffel og skærm.
Gsxr- 750 04/05 gaffelbro(for at få lås i højre side)
Woodcraft clip-ons 50mm, 2" rise
Technoflex 141 bagstøddæmper fra motomarca.dk

Søren F

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1403
  • Fart dræber ikke - pludselig stilstand gør !!!!
    • Galleri
Sv: SV1000 bedre affjedring?
« Svar #29 Dato: November 08, 2014, 09:29:06 pm »
Hvad gav du for bagdæmperen?
Gade: SV1000N K4
Bane: SV1000S K3