Forfatter Emne: Godkendt skivelås med alarm?  (Læst 8748 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

klingenberg

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 149
Godkendt skivelås med alarm?
« Dato: Marts 28, 2012, 07:04:33 pm »

Står og skal have fat i en godkendt(if) skivelås med alarm, og er ret meget i tvivl. Bor på 3 sal inde i byen, så den må gerne vække mig hvis jeg ligger og sover(selvom stort set intet kan   :facepalm:).
Har læst herinde at der var et par stykker der havde haft problemer med alarmer der var gik bare man slog en prut  :D , er dette et udbredt problem?

Har kigget på denne fra louis på tilbud: http://www.louis.de/_20d61564246484922f59d2851e8aa81ec3/index.php?topic=artnr&artnr=10001966

Er den godkendt, og er den en okay lås?
SV 650 K3, Fuaaaark :D

ANDERSHP

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 279
Godkendt skivelås med alarm?
« Svar #1 Dato: Marts 28, 2012, 08:00:19 pm »
Du kan købe en brugt Abus af mig for 600. Nypris 1200,-
Drengerøve har ingen alder!!

MKN

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 600
  • SV 1000 S - Kører som en drøm!
Godkendt skivelås med alarm?
« Svar #2 Dato: Marts 28, 2012, 08:10:41 pm »
Abus detekto 8000 er godkendt, men om den hyler højt nok til at vække dig på 3. Sal tvivler jeg på.
SV 1000 S - Hvid - 2005 - Yoshimura Carbon potter - Powercommander - Sinter metal klodser - Hyperpro forgaffel fjedre - Justerbar styrdæmper - Egosæde - Klar baglygte med blink. Titax Greb.

klingenberg

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 149
Sv: Godkendt skivelås med alarm?
« Svar #3 Dato: Marts 28, 2012, 09:34:47 pm »
*Anders

Maybe, hvilken model?

*Martin
Går nok, så længe den larmer nok til at vække dem på første sal  :innocent: :blink:

Kan evt. tyve egentlig kvæle lyden eller åbne låsen med en tusch?
SV 650 K3, Fuaaaark :D

Andreas83

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 623
  • Aut viam inveniam aut faciam
Sv: Godkendt skivelås med alarm?
« Svar #4 Dato: Marts 29, 2012, 08:13:15 am »
Abus detekto 8000 er godkendt, men om den hyler højt nok til at vække dig på 3. Sal tvivler jeg på.
Jeg har abus detecto 8000, den skal nok vække 1 sal :) og den kan du ikke åbne med en tusch eller slå på så alarmen holder op.

http://www.teknikshop.dk/product.asp?product=279 - se mere om den her.

Klingenberg check lige her;

http://www.svrider.dk/forum/index.php?topic=13643.msg137590#msg137590 det omhandler citering i forumet. Ikke at du har lavet samme fejl som andre "Per" ;) men det kan hjælpe hvis du trykker på citer knappen når du stiller spørgsmål til tidligere, så man ikke skal læse tilbage i tråden.

Tidligere;
SV 650 S K6
"Winners never quit, quitters never win"

Henrik306

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 579
Sv: Godkendt skivelås med alarm?
« Svar #5 Dato: Marts 29, 2012, 02:05:36 pm »
Du kan købe en brugt Abus af mig for 600. Nypris 1200,-

Vil også gerne høre lidt om denne, hvis trådstarter ikke er interesseret...

Ellers så vil jeg bare på det kraftigste FRARÅDE dig at købe Oxford låsen med alarm. Den er simpelthen det værste lort! Og den sluger batterierne!

Har kun hørt godt om Abus Detecto, men har også hørt godt om Xena, som du bl.a. kan købe hos Louis. Men den er dog ikke umiddelbart på listen over godkendte låse hos Mondux.

Hvis du nu netop har Mondux, er det måske interessant at vide for dig, at jeg har skrevet en mail til dem, og hørt om de ikke vil opdatere deres liste lidt, så der findes flere alarmlåse på den. Har dog ikke fået svar endnu...
Mvh Henrik
Tidligere mørkeblå SV1000S K4 - 112 db v. Bulderdag 2011 :-)

SVingman

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 118
  • Knut hvem?
Sv: Godkendt skivelås med alarm?
« Svar #6 Dato: Marts 29, 2012, 02:34:48 pm »
Vi er en hel lille flok der holder sammen på gaden her hjemme og har også draget lidt erfaringer om diverse låse med alarm.

En har haft en Oxford hvis vigtigste opgave var at markere evt. regndråber med fejlalarmer - heldigvis siger den ikke særligt meget men ejeren kom heldigvis til sinds at investere i noget andet i stedet :)

På vores ene har vi haft en Xena som i sin tid blev erhvervet i Skrald Hansen - ikke at det gør den ringere. Den fungerede udemærket i 4-5 år hvorefter låsemekanismen i den desværre døde - heldigvis sad den ikke på cyklen da det skete :lol:

Jeg har selv Abus som jeg er godt tilfreds med - de eneste "anker" er at den kan være lidt højrøstet hvis man kommer sent hjem og sætter den på - den kan også finde på at give alarm ved isætning af nøglen når man fumler lidt.

Men ingen fejlalarmer på hverken Xena eller Abus.
SV1000SK7 · 2008 · Blå · MIVV Titanium · Underkåbe · Original alarm · Hugger · Gear indikator · Rizoma røv · Powercommander III · Mr. Dynos touch

ANDERSHP

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 279
Godkendt skivelås med alarm?
« Svar #7 Dato: Marts 29, 2012, 08:32:08 pm »
Den er 3 år gammel og har siddet på min kones cykel de tre gange hun ikke parkerede den hjemme i kælderen. Den er med andre ord som ny. Jeg kommer hjem fra Dubai fredag så skal jeg nok se om der står et modelnummer på den
Drengerøve har ingen alder!!

klingenberg

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 149
Sv: Godkendt skivelås med alarm?
« Svar #8 Dato: Marts 29, 2012, 09:22:50 pm »
Abus detekto 8000 er godkendt, men om den hyler højt nok til at vække dig på 3. Sal tvivler jeg på.
Jeg har abus detecto 8000, den skal nok vække 1 sal :) og den kan du ikke åbne med en tusch eller slå på så alarmen holder op.

http://www.teknikshop.dk/product.asp?product=279 - se mere om den her.

Klingenberg check lige her;

http://www.svrider.dk/forum/index.php?topic=13643.msg137590#msg137590 det omhandler citering i forumet. Ikke at du har lavet samme fejl som andre "Per" ;) men det kan hjælpe hvis du trykker på citer knappen når du stiller spørgsmål til tidligere, så man ikke skal læse tilbage i tråden.


Super, hellere at den larmer for meget end for lidt  :club: har fået styr på citater nu  :facepalm:

Den er 3 år gammel og har siddet på min kones cykel de tre gange hun ikke parkerede den hjemme i kælderen. Den er med andre ord som ny. Jeg kommer hjem fra Dubai fredag så skal jeg nok se om der står et modelnummer på den
Lyder ok, hvor i landet er den?
SV 650 K3, Fuaaaark :D

ANDERSHP

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 279
Godkendt skivelås med alarm?
« Svar #9 Dato: Marts 30, 2012, 05:06:58 pm »
Drengerøve har ingen alder!!

klingenberg

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 149
Sv: Godkendt skivelås med alarm?
« Svar #10 Dato: Marts 30, 2012, 07:36:42 pm »
Hillerød


---
I am here: http://maps.google.com/maps?ll=55.943603,12.268388


Skønt, har faktisk boet ret tæt på for et par år siden, så du sender den bare med postdanmark og omvendt forsinkelse  :wink:

Spøg til side, er ret interesseret, men lidt tvivlsom ved at den er 3 år gammel. Hvordan virker alarmen?
SV 650 K3, Fuaaaark :D

ANDERSHP

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 279
Godkendt skivelås med alarm?
« Svar #11 Dato: Marts 30, 2012, 11:01:17 pm »
Man låser den op og sætter den på skivebremsen. Når man låser siger den dyt. Hvis der er nogen der ændrer vinklen cyklen står i altså stiller den op så hyler den højt. Det forhindrer også at man selv glemmer den sidder der. De manuelle kan man jo glemme og så står man på hovedet hvis man prøver at køre. Det vil også sige at cyklen ikke kan flyttes uden at alarmen går igang


---
I am here: http://maps.google.com/maps?ll=55.943573,12.268656
Drengerøve har ingen alder!!