Forfatter Emne: GoPro Hero 3 ude  (Læst 4828 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

-BR-

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 628
GoPro Hero 3 ude
« Dato: Oktober 17, 2012, 12:49:15 pm »
Det var sgu hurtigt der kom en ny version, lidt mindre så man kan ikke bruge de ekstra ting som LCD/Battery packs og diverse cases fra Hero 2, mounting system skulle dog være det samme.

Indbygget Wifi med app til smartphone, 1080p 60 fps og 4k opløsning, måske man skulle sælge sit Hero 2 og købe 3'eren :)

http://gopro.com/hd-hero3-cameras
GSX-R 600 K7

Thomas-R

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1133
  • Hvorfor er det sjovest på banen!
Sv: GoPro Hero 3 ude
« Svar #1 Dato: Oktober 17, 2012, 12:59:45 pm »
De ville nok ikke have det siddende på sig at jvc'en vist var bedre, fedt med fjern betjeningen ala drift HD. Bliver spændende at se en europæisk pris. Der mangler bare en indbygget lcd skærm så man kan se hvad man filmer

Sendt fra min GT-I9100 med Tapatalk2
« Senest Redigeret: Oktober 17, 2012, 01:02:15 pm af Thomas-R »
Ahhhh, mon ikke man kan skifte den der dims ud med noget andet.....

Rasmus Modsat

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1170
  • Super Velocity
Sv: GoPro Hero 3 ude
« Svar #2 Dato: Oktober 17, 2012, 01:05:48 pm »
Mon ikke Black Edition kommer til at være halv pebret..... vel omkring 4000kr?

Citér
GoPro HD hero3 eller Hero2?

 

Så kom HD Hero3 endelig til verdenen, og hvad betyder det så?

Vi har her samlet den information, vi har på nuværende tidspunkt (Obs. dette kan ændre sig, og bliver løbende opdateret)

 
Skal du vælge at skynde dig ud og investere i et Hero 3 kamera, eller er et HD Hero2 kamera helt fint?



GoPro lancerede deres GoPro3 version d. 17/10, og den kommer i 3 forskellige udgaver, En GoPro HD hero 3 White Edition, Silver Edition og en Black Edition.
Af store ændringer, kan nævnes at de har gjort selve kameraet lidt mindre, og GoPro kameraet bruger nu MicroSD kort i stedet for de almindelig SDHC kort.
 
Derudover er en af de bedste ting omkring GoPro, er deres store udvalg af monteringstilbehør, og både deres HD1 og HD2 version har haft samme form og størrelse, så det var nemt at genbruge bl.a. standard huset samt dykkerhusene. '
Det er "desværre" blevet ændret en smule, så hvis du går fra en Hero eller Hero2 version, passer dine huse ikke længere, det samme gælder for bacpacs.
Dit monteringsudstyr skulle dog gerne stadig kunne bruges, gennem deres standard skrue/klik system (men vi har ikke prøvet det selv endnu).   

Hvad er så nyt i HD Hero3 ?

Hvis vi prøver at se på Specs'ne for Hero3 og sammenligner dem med GoPro2 modellen:

GoPro HD Hero 3 White Edition:

Den hvide GoPro, ser ud til at være at sammenligne med deres gamle HD hero 1 version, blot inklusiv Wifi (til din mobil, tablet osv.) samt det nye hus der er bedre under vand (flad linse)
Det er 5mp foto, samt kan optage i fuld HD (dvs. 1080p).


GoPro HD Hero 3 Silver Edition

Sølv versionen af GoPro, er efter vores mening den der ser ud til at være den mest interessant, da den er i direkte konkurrence med Hero2 versionen.
Forskellen mellem Silver og HD2 outdoor ligger i at den nye, ligesom med White versionen (den hvide gopro), så er der indbygget Wifi (pt. kun iPhone) samt det nye GoPro undervands hus.
Selve funktionerne er sådan set det samme, blot i et nyt upgraded kamera.

GoPro HD Hero 3 Black Edition

Deres nye topmodel, bruger den nyeste teknologi - hvilket giver mulighed for nogle helt nye indstillinger.
Blandt andet kan du nu optage med 60 fps i 1080p samt 120fps i 720p (hvilket betyder at det er nemmere at lave slowmotion i bedre kvalitet)
Desuden er det en 4k opløsning, hvilket svarer til ca. 4x så høj opløsning som HD (1080p) som vi kender i dag - men inden man lige falder ned af begejstring, tilbydes denne funktion desværre kun i 14/15 fps.
Hvilket faktisk betyder at du ikke kan afspille video med det, uden at have et program der kan dublikere billederne (vi skal bruge ca 25 billeder i sekundet, før det ikke "hakker")
En anden ting er, og skal vi være ærlige, så har de fleste af os "ikke nørder" på nuværende tidspunkt ikke har et 4k tv, men kun 1080p skærm - og så får man ikke rigtig glæde ud af denne opløsning - igen, tænk over hvor du skal distribuere dit materiale, facebook, youtube eller tv?
Meeeen skal du bruge kameraet til professionelt brug, så er der ingen tvivl om at dette kamera kan noget de andre bare ikke kan... endnu ;)

 

GoPro HD hero3 Silver & White, skulle gerne komme til Danmark i løbet af næste uge.
GoPro siger at deres Hero 3 Black kommer til Danmark, omkring slut november/start dec - meeeen lad os nu lige se, hvad der reelt sker - før vi lover en dato.
Priserne på GoPro HD hero3 vil blive slået op, så snart de er blevet bekræftet følg evt. med på vores facebook side

 
Hvad skal du vælge?


OM du så skal vælge HD Hero 2 eller en HD Hero 3 version, kommer helt an på flere ting - for selvom HD Hero 3 er det nyeste, er deres HD2 stadig et suverænt kamera.
Vores egen mening er, at du selvfølgelig aldrig kan gå ned på udstyr. Men når det er sagt - så gør prisen, at vi stadig synes det er værd at overveje Hero2 versionen.

Hvis du skal bruge dit kamera til almindeligt sports brug, og du synes at der er lige i overkanten at bruge ... kr, så ville jeg uden tvivl stadig vælge en HD 3 Silver eller en HD2 outdoor/motorsport.
Disse er stadig super fede kameraer, og til den almindelige bruger (os der bare skal lave nogle gode videoer til familien, vennerne, youtube og facebook) - er det ALT rigeligt.
De færreste vil få særlig meget gavn ud af de ekstra fps samt burst funktionen - men igen, vi er jo alle forskellige ;)
Om det så er ... kr værd for dig, at få indbygget Wifi, samt det lettere kamera i det nye hus, er så en vurderingssag - men ét er sikkert, både GoPro Silver, og Hero2 Outdoor og Motorsport, er stadig skarpe kandidater, til den almindelig sportsudøver.

Hvis du skal bruge dit kamera til mere professionelt brug, og lave spillefilm eller tv udsendelser - ville jeg vælge deres GoPro HD Hero3 Black (sort) - da den har de nye ekstra funktioner med burst (30/sek), samt 60fps/1080p og 120fps/720p - som kan gå hen og blive nyttigt ved film produktion.

Skal jeg så vælge Hero3 eller Hero2?


For langt de fleste vil valget ligge mellem en GoPro HD Hero3 Silver eller en GoPro HD hero2 motorsport/outdoor.
Alle behov er forskellige, og du skal selvfølgelig vælge det kamera du tror passer bedst til dig, er du i tvivl, står vi klar til at hjælpe.
Men for at gøre det så simpelt som overhoved muligt for dig, fortæller vores erfaring os, at du skal træffe valget "Er det nye design, samt hus og indbygget wifi, prisforskellen værd?"
Hvis du svare ja til dette, skal du gå efter HD3 og hvis du ikke det er så vigtigt, skal du gå efter den mere prisvenlige HD Hero2.
Husk, at man stadig kan få Wifi samt undervandshuse til Hero2 - men at de skal selvfølgelig købes seperat.

Og igen, er du I tvivl efter at have læst dette, skal du også være meget velkommen til at ringe til os.
Vi står klar til at rådgive og hjælpe - således at du får det rigtige udstyr og ikke bare "det nyeste og dyreste".

Med venlig hilsen

Christian & Poul
/Team ActionVideo.dk

Tlf: 2463 6820
Sakset fra actionvideo.dk
Throttles on the right hand side, for max fun, twist and hold
SV1000N K7 - V2 Power
Lidt om mine Hobbyer: www.jerrild.dk
Mit Kilo SVin: http://www.motorcykelgalleri.dk/gal_visbil.aspx?ID=39637&ipc=131256

Gregers

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 988
  • I ride naked...
Sv: GoPro Hero 3 ude
« Svar #3 Dato: Oktober 17, 2012, 01:59:04 pm »
Mon ikke Black Edition kommer til at være halv pebret..... vel omkring 4000kr?

Citér
GoPro HD hero3 eller Hero2?

 

Så kom HD Hero3 endelig til verdenen, og hvad betyder det så?

Vi har her samlet den information, vi har på nuværende tidspunkt (Obs. dette kan ændre sig, og bliver løbende opdateret)

 
Skal du vælge at skynde dig ud og investere i et Hero 3 kamera, eller er et HD Hero2 kamera helt fint?



GoPro lancerede deres GoPro3 version d. 17/10, og den kommer i 3 forskellige udgaver, En GoPro HD hero 3 White Edition, Silver Edition og en Black Edition.
Af store ændringer, kan nævnes at de har gjort selve kameraet lidt mindre, og GoPro kameraet bruger nu MicroSD kort i stedet for de almindelig SDHC kort.
 
Derudover er en af de bedste ting omkring GoPro, er deres store udvalg af monteringstilbehør, og både deres HD1 og HD2 version har haft samme form og størrelse, så det var nemt at genbruge bl.a. standard huset samt dykkerhusene. '
Det er "desværre" blevet ændret en smule, så hvis du går fra en Hero eller Hero2 version, passer dine huse ikke længere, det samme gælder for bacpacs.
Dit monteringsudstyr skulle dog gerne stadig kunne bruges, gennem deres standard skrue/klik system (men vi har ikke prøvet det selv endnu).   


Sakset fra actionvideo.dk

Kan godt forstå der er en del som er irriteret over de ikke varslede det tidligere... Især hvis man som mig lige har invisteret i undervandshuset, ekstra batterier, ekstra memory, samt noget af det andet "ekstra udstyr" der kun passer på Hero2.

Men alt andet lige, så er Hero2, som de siger, stadig et super godt kamera og så er spørgsmålet om man vil ofre de ekstra knaster for at få en nyere mindre model. Hero2 ser desuden ud til at holde prisen ret pænt, på trods af det nye Hero3.

Personligt tror jeg bare jeg holder mig til mit Hero2 lidt endnu... Især efter at have set mine sidste optagelser fra Thailand hvor der blev hygget med en hvalhaj  :orkester:
Always be youself.
Unless you can be a Pirate...
Then always be a Pirate!!
SV1000NK6 på gaden... og på banen.

Rasmus Modsat

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1170
  • Super Velocity
Sv: GoPro Hero 3 ude
« Svar #4 Dato: Oktober 17, 2012, 02:21:09 pm »
Jep, beholder også mit Hero HD2 med wifi backpac og remote :P
Throttles on the right hand side, for max fun, twist and hold
SV1000N K7 - V2 Power
Lidt om mine Hobbyer: www.jerrild.dk
Mit Kilo SVin: http://www.motorcykelgalleri.dk/gal_visbil.aspx?ID=39637&ipc=131256

Luske

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4381
  • Nej dit kineser skrammel er IKKE en Honda !!!
    • www.peets.dk
Sv: GoPro Hero 3 ude
« Svar #5 Dato: Oktober 18, 2012, 07:05:28 pm »
de skulle være bagudcompatible med ældre backpacks står der..  :)    men så skal man nok lige ha et ekstra hus til det.



Nogen der vil købe mit GoPro 2 MotorSports edition?  - det er ikke brugt særligt meget. Det er som nyt,

Thomas-R

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1133
  • Hvorfor er det sjovest på banen!
Sv: Sv: GoPro Hero 3 ude
« Svar #6 Dato: Oktober 18, 2012, 09:46:47 pm »




Nogen der vil købe mit GoPro 2 MotorSports edition?  - det er ikke brugt særligt meget. Det er som nyt,
[/quote]

Hvad skal det koste? Er på udkig men nærrig ;)

Sendt fra min GT-I9100 med Tapatalk2

Ahhhh, mon ikke man kan skifte den der dims ud med noget andet.....

Luske

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4381
  • Nej dit kineser skrammel er IKKE en Honda !!!
    • www.peets.dk
Sv: Sv: GoPro Hero 3 ude
« Svar #7 Dato: Oktober 18, 2012, 11:45:05 pm »




Nogen der vil købe mit GoPro 2 MotorSports edition?  - det er ikke brugt særligt meget. Det er som nyt,

Hvad skal det koste? Er på udkig men nærrig ;)

Sendt fra min GT-I9100 med Tapatalk2
[/quote]

1798,-     :D  (edit: smider også lige forsendelse med i prisen, da jeg jo ik ved om du er fra kbh området)
« Senest Redigeret: Oktober 19, 2012, 12:02:45 am af Luske »

Luske

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4381
  • Nej dit kineser skrammel er IKKE en Honda !!!
    • www.peets.dk
Sv: GoPro Hero 3 ude
« Svar #8 Dato: Oktober 23, 2012, 01:19:02 am »