Forfatter Emne: Nogle erfaringer med skift af styr?  (Læst 3399 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Lasset

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 173
  • Nu med mc igen :)
    • Min knallert...
Nogle erfaringer med skift af styr?
« Dato: Juli 24, 2007, 03:16:46 pm »
Hey Alle

Ja, nu er jeg osse blevet V2 ejer.
Det er en længere historie, som I må få samtidig med billederne af den "nye" cykel.
Det korte af det lange er at min "gamle" cykel blev forsøgt stjålet, hvilket ikke gik så godt, så kom ned til en væltet cykel en morgen  :twisted: :twisted: :twisted:
Cyklen kom på værksted, som efter et stykke tid meldte den totalskadet. Endnu mere øv...  :cry:
Så blev enig med mig selv om at jeg ikke gad have en så dyr cykel herovre, hvor der er for mange langfingrede Københavner kleptomaner  :lol: :innocent:
Men nåede da at have min cykel i Kbh i næsten hele tre måneder! inden der skete noget...

Jeg har her i weekenden købt en 650-N fra 99.
Det er jo sådan set godt nok, men vil gerne lige have ændret et par ting.
Første ting bliver nok styret. Har siddet og kigget på caprimoto, men sad og blev lidt i tvivl om det var "lige til at gå til"?
Vil gerne have skiftet styret, greb og spejle. Nogle der har gjort det?
Tænker på, om man skal til at skifte kabler osv...
Det burde jo være næsten lige ud af landevejen?


Hvilke steder udover caprimoto, forhandles disse dele. Butikker i kbh og omegn har osse interesse!
Honda Hornet ABS pc41 - Devil master potte - fjernet kat og pc3 indrullet af Mr. Dyno - så er jeg klar til de små veje :)
http://www.motorcykelgalleri.dk/gal_visbil.aspx?ID=39407

runes-mc.dk

  • Potentiel trackday junkie...
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2174
  • Bedre vejr i år end sidste år, tak...
    • http://www.runes-mc.dk
Re: Nogle erfaringer med skift af styr?
« Svar #1 Dato: Juli 24, 2007, 06:59:21 pm »
Det skulle være lige til.
Det eneste du formentlig skal gøre er at bore et par huller i styret, som holder kontrol-enhederne på plads (dem med startknap, blinklysknap mv.)

Har lige gjort det på min brors Hornet.

Alt blev indkøbt fra louis.de

Rune Rasmussen, kører på en sølv/sort Gixxer600 2005 med diverse gejl :)

Sajmon

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2727
  • Netop, som fiskerne siger...
    • Hvad vil du her?
Re: Nogle erfaringer med skift af styr?
« Svar #2 Dato: August 01, 2007, 11:13:31 am »
Hvis det er Rizoma styr du kigger på, så skal du huske der er 2 modeller.

Den ene er samme tykkelse hele vejen, og passer derfor i dine originale styrholdere.
Den model jeg har på min, er tykkere på midten og kræver et andet sæt holdere - som carpimoto også har.

Jeg ved KJ motorcykler i Herlev har en del forskelligt lækkert grej på lager - så fut derud og kig.

Jeg har selv rigtigt gode erfaringer med carpimoto, så dem skal du ikke være bange for at handle hos.  :)
Det handler ikke om hvad man kører, men hvordan!