Forfatter Emne: TopCom TwinTalker 6800 (Dem der var på tilbud i Lidl)  (Læst 2732 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

skurkenfradallas

  • aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4347
  • Nu også med blåt øje...
TopCom TwinTalker 6800 (Dem der var på tilbud i Lidl)
« Dato: Marts 26, 2008, 04:16:17 pm »
Så følger den første anmeldelse af de 4 stk. vi købte til 249 kr. stk....

Her er nogle produkt-data:

http://www.top-salg.dk/shop/twintalker-6800-motorpack-3065p.html

http://www.topcom.dk/fiche.asp?style=communication&p=pmrportfolio2007xls45&groep=24

Specifications
PMR (Walkie Talkie 446 MHz)
• Range up to 6 km
• 8 channels - 38 CTCSS
• Monitor function
• Scan function
• Dual channel scan
• Vox control
• Vox sensitivity selectable: 3 levels
• Back light
• Roger Beep (On/Off function)
• Stop Watch
• 24 hour time watch
• Replaceable belt clip
• Splash waterproof: IPX4
• Extra compander noise reduction circuitry to get crystal clear sound

Contents
TWINTALKER 6800+ MOTOR PACK:
• 1 x PMR
• 1 x Motor pack
• 1 x Car charger (12 V)
• 4 x Battery
• 1 x Charger (220 V)

Da jeg kom hjem viste det sig desværre at det ene headset var i stykker. Jeg kørte derfor ned i Lidl for at bytte det men eftersom vi havde købt de sidste kunne de kun tilbyde pengene retur eller nedslag i pris. Jeg fik derfor 50% prisnedslag efter at have pruttet lidt da walki'erne virkede upåklageligt. YES SIR!!!

I dag ringede jeg så til TopCom som sagde at jeg bare kunne sende head-set'et til ombytning hvis jeg vedlagde en kopi af kvitteringen. NICE kundeservice!!!

Tilbage til 1. del af anmeldelsen. Min kammerat og jeg har ind til videre testet rækkevidden.

Det gjorde vi ved at jeg sad inde i min lejlighed og han sad i sin bil og kørte hjemad. Jeg bor 100m fra krydset ml. Ågade og Jagtvej/Falkoner Allé - på en parallel gade til Ågade. Jeg bor i den side af gården som vender væk fra Frederiksberg i stue-etagen. Min ven kørte væk ad Falkoner Allé og signalet var fint til han nåede Godthåbsvej. Så begyndte de at skratte og signalet døde derefter hurtigt ud.

I praksis vil det sige at selvom jeg sad inde i en lejlighed i stue-etagen og min ven sad i en bil med mange 5-etages KBH-størrelses huse imellem os kunne signalet alligevel nå ca. 500m. Det lyder måske ikke af meget - men jeg er nu alligevel rimeligt imponeret!

På åben vej er jeg sikker på at vi nok skal kunne nå et par kilometer...

2. del af anmelselsen følger når jeg har prøvet hhv. med en passager bagpå min egen cykel, når jeg har kørt tur med min ven og endeligt når vi begge har en bagpå og kører tur så alle 4 håndsæt er i brug.

Ind til videre er jeg meget positiv. Byggekvaliteten lader heller ikke til at være alt for plastic-agtig. De er desuden stænksikre og har en skridsikker gummioverflade.
« Senest Redigeret: Marts 26, 2008, 04:20:34 pm af skurkenfradallas »
aka Jakob | Nu: Ingen bil og ingen MC :-( | Tidligere: Sort SV1000SK(L)7 '09 | Kawasaki ZX-10R '07 | Suzuki SV1000S K3 | Suzuki GS500F K4

SV-spirit

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 220
  • www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.as
Re: TopCom TwinTalker 6800 (Dem der var på tilbud i Lidl)
« Svar #1 Dato: Marts 26, 2008, 09:59:28 pm »
Jamen så var det jo godt at jeg nuppede de to sidste i min Lidl bix  :D
SV1000S 2007, GSXR-USD, GSXR bagdæmper, Pipercross luftfilter,G&G Carbon cans,gelsæde,nr.pl.holder,klar baglygte m.blinx,Spejle m. indb. blinx,Puig mørk d.b.,stålarm. br.sl.,Elox aludæksler bremsev.beh., Spec. sædeskal, PC USB lll, Carbon forskærm+hugger

skurkenfradallas

  • aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4347
  • Nu også med blåt øje...
Re: TopCom TwinTalker 6800 (Dem der var på tilbud i Lidl)
« Svar #2 Dato: Marts 27, 2008, 06:08:20 pm »
Første road-test med mig som solo på MC og min kammerat i hans bil:

Lyttebøfferne og mikrofonen passede perfekt til indbygning i min Shoei XR1000 hjelm. Der er dog en del ledninger som hænger ud omme bagved - men man lægger ikke mærke til det når klaveret spiller. Man kan ikke mærke at mikrofon og øretelefoner sidder i hjelmen når man har den på.

Lyden i hjelmen hos MC-piloten er perfekt ved "bykørsel" op til en 80-100 Km/t. Det lader dog til at mikrofonens placerig har en del at sige ift lyden i den anden ende. Bil-piloten klagede ikke over vind-støj men derimod en smule statisk støj. Muligvis på grund af motorcyklens elektriske system (generator) "støjede" på forbindelsen. Det gjorde en forskel hvor ledningen til den manuelle tale-knap var placeret.

Jeg havde placeret knappen på venstre greb så jeg kunne betjene knappen med pegefingeren. Det gik fint - også når jeg koblede ud. Det krævede dog lidt justering ift. at der skulle være pladt til min tommelfinger. Knappen sidder fast med skridsikkert gummi og velcro.

Jeg prøvede ikke "VOX" funktionen som selv tænder og slukker for tal-knappen når man taler. Der er desuden 3 følsomhedsniveauer for dette.

Prisen taget i betragtning er jeg dog stadig MEGET tilfreds med købet  :thumbsup:
aka Jakob | Nu: Ingen bil og ingen MC :-( | Tidligere: Sort SV1000SK(L)7 '09 | Kawasaki ZX-10R '07 | Suzuki SV1000S K3 | Suzuki GS500F K4