Forfatter Emne: 'End cap' til potten - hvor?  (Læst 2218 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Niemann

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 83
'End cap' til potten - hvor?
« Dato: Juni 11, 2009, 12:44:53 pm »
Hey..

Skal have afkortet min potte, og vil i den forbindelse gerne montere et endestykke med nyt look :)

Lige nu går der bare et rør som det ses på det første billede herunder, men vil gerne montere et ovalt endestykke som på det sidste billede.

Spørgsmålet er så - hvor får jeg fat i sådan en 'end cap'???? Størrelsen er vel heller ikke standard fra potte til potte!

sircajun

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1004
  • >>> Z-Bull <<<
Re: 'End cap' til potten - hvor?
« Svar #1 Dato: Juni 11, 2009, 09:00:04 pm »
Hvilket mærke er din potte?
I don't care if your world is ending today
Because I wasn't invited to it anyway
You said I tasted famous, so I drew you a heart
But now I'm not an artist I'm a fucking work of art!

Niemann

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 83
Re: 'End cap' til potten - hvor?
« Svar #2 Dato: Juni 12, 2009, 04:28:53 pm »
Hvilket mærke er din potte?

Det er en MIG-potte. Så vidt jeg ved producerer de desværre ikke mere!? Så håber på at man kan finde en potte af en andet mærke, men med samme mål!

Sperik

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 609
  • Leistung ist alles !
Re: 'End cap' til potten - hvor?
« Svar #3 Dato: Juni 13, 2009, 01:14:26 am »
Hvilket mærke er din potte?

Det er en MIG-potte. Så vidt jeg ved producerer de desværre ikke mere!? Så håber på at man kan finde en potte af en andet mærke, men med samme mål!

Det tror jeg altså ikke du kan finde i "bolt on" !
Typisk er det netop dén type du selv laver til din model, eller får en "fikspåfingrenetype" til at lave for dig.
Du kunne jo lave modellen i pap, og så se målene på den deraf, og måske er det så nemmere derfra?
Sådan har jeg lavet flere "umulige" opgaver, og pludselig ser opgaven overskuelig ud  :thumbsup:
Men man mangler måske en pladepresse, rørbukker, TIGsvejser eller måske en vandskærer for at få projektet igennem.
Dette lader du dig ikke afskrække af - du klør bare på, og så spørger du her igen, når du synes du strander på den tekniske del.
Der er flere her på sitet, som er deciderede hajer på området !

Vi burde egentlig lave en form for hjælp til diverse projekter her på sitet !
Altså en "jeg kan lave dit og dat" mod nogle øl eller nogle byttetjenester (som vi praktiserer i det Nørrejydske)...

Jeg kan fixe strøm og ædle dele i motorer, men det med de ædle dele er først efter grundig research i den pågældende model !
Og mine venner tæller :
Pulverlakering i MEGET høj kvalitet.
TIGsvejsning i alu/rustfrit.
Bukning i alu/rustfrit.
Vandskæring.
Presseværktøj til diverse (lejer mv.) Normalt klarer man disse opgaver med konens dybfryser/ovn, men netop den dér med ovnen kan give en smule problemer...
Rødhætte har været efter mig nogle gange, selvom jeg har stoppet bagepapir under stumperne  :innocent:

Da jeg véd der nogle dygtige håndværkere her, kunne vi måske lave en "hjælphinandenellerdemderikkekanfixedetselv" liste over mulige hjælpere?
Måske for ussel mammon skyld eller bare for at være flink på den Nordjydske facon?

Er der måske stemning for det? - geografien skal naturligvis passe til opgaven...
Det er dumt at hænge med hovedet, hvis man står i lort til halsen...

Niemann

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 83
Re: 'End cap' til potten - hvor?
« Svar #4 Dato: Juni 13, 2009, 12:17:04 pm »
Lyder som en rigtig smart idé :D Man skal bare finde en måde at gøre det overskueligt på, så det ikke bliver en lang tråd med folk der remser op af deres kunnen og kontakter... Der skal kunne sorteres i emne og geografisk placering i en form for tabelopslag måske!?

Det kan da være jeg kaster mig ud i at lave noget selv:) Evt. i glasfiber e.lign.

Men smart idé med databasen... Der er et lille eksempel på det jeg mener herunder :D

sircajun

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1004
  • >>> Z-Bull <<<
Re: 'End cap' til potten - hvor?
« Svar #5 Dato: Juni 13, 2009, 01:58:22 pm »
Prøv evt. her: http://www.sc-project.com/kawasaki_z750_07_e.htm

De er vist til at tale med. Du kan måske finde mål på deres ovale potter på siden, sammenholde med din egen og spørge om de vil sælge endcap ´en løs til dig.
I don't care if your world is ending today
Because I wasn't invited to it anyway
You said I tasted famous, so I drew you a heart
But now I'm not an artist I'm a fucking work of art!