Forfatter Emne: 2i1 udstødning og uforbrændt benzin  (Læst 3883 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

sv10004ever

  • Scooterfjæs
  • *
  • Indlæg: 18
2i1 udstødning og uforbrændt benzin
« Dato: Oktober 17, 2009, 03:24:50 pm »
Hejsa

Er faldet over et system der skulle forbedre ens cykel hvis man har sat anden udstødning på. Det er så vidt jeg kan læse mig til, noget med at der til standard potterne bliver tilført noget luft fra luftfilter kassen, og nå man ikke har standard udstødning på, så kan man risikere at der bliver "slået" tilbage med uforbrændt benzin?? Jeg har 2i1 udstødning på min og den har det nogen gange med at "lyde" som om den slår tilbage nå den er varm. Jeg ligger linkèt her : 
http://www.chewys-stuff.co.uk/       og det er under : SV 1000 & SV 650 - PAIR kit
    der står noget om det. Ville bare hører om der er nogen herinde der har erfaring med det ? og så ville jeg også hører om der er nogen der har nogen erfaring med at det skulle give et bedre flow til ens luftfilter kasse, at man hævede benzin tanken en lille CM ???

Mvh
Claus Enevoldsen

blz

  • Nøgen
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2981
Re: 2i1 udstødning og uforbrændt benzin
« Svar #1 Dato: Oktober 17, 2009, 04:12:23 pm »
selve styre computeren er justeret til std. filter og potter - når du ændre på det ved at skifte potter og filter andre du på blandingen.
det er vel meget normalt at den skydder en del  :mrgreen:

en tre-mod kan hjælpe på dette så den ikke skyder meget i første og anden gear.
powercommander montering og indrulning medfølger afmontering af PAIR systemet

kun kan også få justeret ECU'en selve styre boksen så den ikke skyder så meget
::: blz aka. Jacob ::: Lynge :::
::: tidligere SV1000 ::: mcg :::

roadpilot

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 899
  • Kvinder og motorcykler er sjovest nøgne....
Re: 2i1 udstødning og uforbrændt benzin
« Svar #2 Dato: Oktober 17, 2009, 06:08:43 pm »
Jeg har monteret før omtalte Pair removal kit på min. Det samme har flere andre i den klub jeg kører i. Det gør som du beskriver det, at den ikke "skyder" så meget. Hvilket hverken er sundt for motor og ikke mindst potter.

Det er en meget alm brugt ting, og jeg mener at vide at der er mange herinde der har det monteret! (eller læs: afmonteret pair systemet) søg evt på pair system her på forum! Søg og du skal finde--- :lol:

kilosvin med div udstyr...

Sajmon

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2727
  • Netop, som fiskerne siger...
    • Hvad vil du her?
Re: 2i1 udstødning og uforbrændt benzin
« Svar #3 Dato: Oktober 18, 2009, 05:23:02 pm »
Prutterne den slår er ikke uforbrændt benzin, men overskud af luft.

Der er flere muligheder:

1. Der er ikke flow nok i udstødningen ved gasslip, så der bliver en blanding af luftoverskud og udstødningsgasser som ligger og forbrænder i selve udstødningen. Det er kun potterne og IKKE motoren som lider en smule under det - værst er det med kulfiber potter som flækker af det med tiden.

2. PAIR systemet er kort og godt lavet til at fodre udstødningens gasser med luft, i de situationer hvor blandingen er for fed til at katalysatoren renser det ordentligt. For at katalysatoren virker 100% optimalt skal blandingen helst være 15,5:1 eller derover, og det er rimeligt langt fra de 13,5 som er mest hensigtsmæssigt i forhold til effekt og varmeudvikling i en benzinmotor. Fjerner man PAIR systemet, vil man derfor ødelægge sin katalysator rimeligt hurtigt - så det gøres normalt kun i forbindelse med andre potter og efterfølgende indkøring, da den overskydende luft i udstødningen giver et helt forkert måleresultat, når man skal finde ud af om blandingen er som den skal være. Det er jo et af de parametre man bruger under indkøringen af styreboksen eller en powercommander.

Derfor kan en motor sagtens kan slå prutter selvom PAIR systemet er fjernet - det klarer min baneracer fint på grund af nummer 1.  :mrgreen:
Det handler ikke om hvad man kører, men hvordan!

sv10004ever

  • Scooterfjæs
  • *
  • Indlæg: 18
Re: 2i1 udstødning og uforbrændt benzin
« Svar #4 Dato: Oktober 21, 2009, 11:28:30 am »
Hejse. Jeg har glemt at skrive at jeg har KN filter og power com. 3 på cyklen, som er kørt ind.
Ved godt at cyklen "prutter" og det har alle mine cykler kunne gøre, og denne er ingen undtagelse med de modifikationer der lavet.
Men ville hører om det var en gimmick, eller om det havde noget på sig med det omtalte Pair removal kit.
Mange tak for svarene, og super cool at man hendvende sig her og få svar på så kort tid.

Mvh  Claus

blz

  • Nøgen
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2981
Re: 2i1 udstødning og uforbrændt benzin
« Svar #5 Dato: Oktober 21, 2009, 11:35:07 am »
Hejse. Jeg har glemt at skrive at jeg har KN filter og power com. 3 på cyklen, som er kørt ind.
Ved godt at cyklen "prutter" og det har alle mine cykler kunne gøre, og denne er ingen undtagelse med de modifikationer der lavet.
Men ville hører om det var en gimmick, eller om det havde noget på sig med det omtalte Pair removal kit.
Mange tak for svarene, og super cool at man hendvende sig her og få svar på så kort tid.

Mvh  Claus
alle de svar du har fået var med henblik på at du ikke havde fået kørt den ind - den er sikkert allerede deaktiveret så.
fik du den rullet ind med 2 potter eller 1 ?
::: blz aka. Jacob ::: Lynge :::
::: tidligere SV1000 ::: mcg :::

sv10004ever

  • Scooterfjæs
  • *
  • Indlæg: 18
Sv: 2i1 udstødning og uforbrændt benzin
« Svar #6 Dato: Januar 16, 2010, 09:08:31 pm »
Hej blz, og mange gange undskyld det sene svar. det er jeg sgu ked af :-) den er blevet rullet ind med power3, kn, samt 2i1 udstødningen. men nu har jeg pillet pumpen og slangerne fra og så får jeg den kørt ind igen her til foråret. jeg har blændet studserne til topdæksle/udstødningsventilerne Men ved du om jeg skal lade pumpen side på eller ej? kunne forstille mig at ecuèn giver en impuls/signal og at nu hvor jeg har pillet pumpen fra at den så kan lave lidt ballade. jeg ved godt at jeg bare kan prøve mig frem, men syntes ligeså godt at jeg kunne spørge herinde, nu hvor vi har forumet og erfaringerne samlet et sted.
Og så er der vist kun tilbage at sige, at jeg håber at vi får en sikker og varm sæson, og at den kommer til at byde på mange sjove ture samt en masse fede SVing.... Håber at vi ses derude, venlig hilsen Claus

Sajmon

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2727
  • Netop, som fiskerne siger...
    • Hvad vil du her?
Sv: 2i1 udstødning og uforbrændt benzin
« Svar #7 Dato: Januar 16, 2010, 11:45:09 pm »
Det er ikke en pumpe - kun en ventil.

Piller du den af, skal der bare en 100 ohm modstand mellem benene i stikket - så melder den ikke fejl.   :mrgreen:
Det handler ikke om hvad man kører, men hvordan!

Jannik

  • Man skal ikke kaste med æbler, hvis man selv er et skrog.
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 5960
  • GSXR750 til banen "SV1000r" og KTM SM til vejen.
Sv: 2i1 udstødning og uforbrændt benzin
« Svar #8 Dato: Januar 17, 2010, 03:10:34 pm »
Til andre der læser dette kan det klares med en 10 mm skrue, som du skruer ned i hullet i luftfilterkassen (du skal lige skære gevind først  :blink: )
Så sidder resten af Pair system på og alt fungerer uden at den skyder i udstødningerne.
SV1000R med alt muligt lir´...

www.Team-trackday.com RoadRacing

sv10004ever

  • Scooterfjæs
  • *
  • Indlæg: 18
Sv: 2i1 udstødning og uforbrændt benzin
« Svar #9 Dato: Januar 24, 2010, 08:34:13 pm »
hej igen
ja min fejl. det er selvfølgelig en ventil der sidder der.