Forfatter Emne: Jeg er helt grøn  (Læst 1998 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

karsten

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 39
Jeg er helt grøn
« Dato: Maj 15, 2009, 10:51:58 pm »
Jeg har lige købt min første mc, en Sv650s k3,
jeg har set at man kan fjerne orginale nummerpladeholder, mv.
for at se mere bagdæk, men hvad skal man bruge ?
er det nok men en nummer plade holder med blinklys,
eller kommer jeg til at mangle noget ?
Hvad skal men købe ?
er der multistik, eller bruger man lodekolbe ?

og hvad skal man smøre kæde med ?

ja, man skal jo starte et sted
Mænd fryser ikke - De bliver blå! - Og dør

Hollowpoint

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 657
  • Sømand så det gynger!
Re: Jeg er helt grøn
« Svar #1 Dato: Maj 15, 2009, 11:35:05 pm »
Tillyke med cyklen og velkommen til forummet!  :mrgreen:

Der er rigtigt mange som sværger til en Hamicad nr-plade holder, og jeg kan se de har lavet en ny version. Den ser sku fin ud, køre selv med den gamle af dem  :thumbsup:
http://hamicad.co.uk/SV_Fender.html Du kan tage alt fra den gamle "installation" og bruge igen, dvs nrplade lys, og blink. De sidder med multistik så vidt jeg husker.

Kædesmørelse er ret personligt, jeg købte noget i den lokale suzuki biks, men kan ikke huske hvad det hedder.  :rolleyes:
Nu: Hus, baby og bil.......
Tidligere: SV650SA K7

SA

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 369
Re: Jeg er helt grøn
« Svar #2 Dato: Maj 15, 2009, 11:44:22 pm »
Jamen så er det jo et godt sted at starte her.

Mht kædesmøring, så er det nærmest som religion. Hver mand sin mening om sit produkt. I store træk, kan man dele det op i 3 slags. Den tynde kædespray, som garanteret smører godt, men som hurtigt bliver slynget af og sviner bagfælg, nr.plade oa., og som kræver hyppigere smøring. Den tykkere kædespray (oftest et voks-produkt), som hæfter bedre, og sviner væsentligt mindre, men som (måske??) har lidt dårligere smøreevne. Og så er der dem, der hælder til "Dry Lube", som er et stort set tørt teflon-præparat. Det sviner ikke, men giver til gengæld lidt mere støj. Prøv dig frem og dan din egen religion. :angel:  Regn med at smøre for hver ca 300km, og fjern overskydende gammel fedt, med en klud, evt en tandbørste, en smule lampeolie eller WD40.
Personligt bruger jeg Motul, som Suzuki-forhandlerne sælger.

Mht nummerpladeholder, så kan man ofte bruge de orig. blinklys. Hvis du vælger at sætte andre/mindre blink på, så gør dig selv den tjeneste, at sikre dig, at der er ordentligt lys i dem. Nogle miniblink har en tarvelig lysstyrke, og så er det pludselig en sikkerhedsfaktor. Lod de gamle stik på de nye blink!

Søren


karsten

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 39
Re: Jeg er helt grøn
« Svar #3 Dato: Maj 16, 2009, 11:05:56 am »
Tak for hjælpen, super med et så hurtigt svar. Jeg prøver voksen, det er vist også det grå stas der sidder på kæden nu.
 
Mænd fryser ikke - De bliver blå! - Og dør

karsten

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 39
Re: Jeg er helt grøn
« Svar #4 Dato: Maj 16, 2009, 11:16:40 am »
Øøøø jeg var inde på hjemmesiden med nummerplade holderen, de har et tilbud, med gitre til vand og olie køler og fenderen, det koster med porto 116,6 pund, eller 130,57 euro, kommer der andet told, moms mv. til dette beløb, ???

karsten
Mænd fryser ikke - De bliver blå! - Og dør

Smith

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 320
Re: Jeg er helt grøn
« Svar #5 Dato: Maj 16, 2009, 11:19:55 am »
Ikke når det er fra dejlige England  :thumbsup:

Velkommen til og tillykke med cyklen :D