Forfatter Emne: Fra Naked sv til Fuldkåbe sv! Nogen der har mod på det?:D/Hjælp  (Læst 3605 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Engskov

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 33
Fra Naked sv til Fuldkåbe sv! Nogen der har mod på det?:D/Hjælp
« Dato: September 28, 2009, 02:30:16 pm »
Hey allesammen

Jeg har forgæves prøvet at lave en byttehandel med min naked sv til en fuldkåbe sv'er.. Men da markedet er dødt, og folk ikke er så handlevenlige for tiden, så er det mildest talt umuligt at få en bare nogenlunde fornuftig handel i hus..

Så nu tænker jeg ud af boksen, og vil måske gå igang med et vinterprojekt. jeg har en naked babysvin fra 2006 i sort.

Er det overhovedet muligt at smide kåbedelene på den? Altså afmontere forlygte og så bare købe selve kåbedelene? Er der noget med at forgaflens hældning er anderledes på en naked så det mildest talt er umuligt?

Hvis nogle af jer derude aner noget om det her. Kan give tips og råd, eller måske kender en som har nogle kåbe-dele til salg? Måske kender i enda en der har gjort det før, og som kan hjælpe mig for nogle skillinger?:)..

jeg er åbent for alt, er det umuligt? Er det muligt men kan ikke betale sig? Jeg er som sagt lidt på bar bund i denne sag:)

håber at få en lille debat igang:D..

mvh jesper..
SV650N Nu uden plader! :O

Yamaha R6 - 2001!

blz

  • Nøgen
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2981
Re: Fra Naked sv til Fuldkåbe sv! Nogen der har mod på det?:D/Hjælp
« Svar #1 Dato: September 28, 2009, 03:50:44 pm »
jeg har hele projectet liggende

på en 1000cc mangler beslagne foran - men jeg er sikker på at de er på din 650
så det er lige til


jeg over vejer at sælge min front hvis det kunne ha interesse
smid en pm
::: blz aka. Jacob ::: Lynge :::
::: tidligere SV1000 ::: mcg :::

Gud

  • Master of the Universe
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2826
  • Pude
    • Det seriøse alternativ
Re: Fra Naked sv til Fuldkåbe sv! Nogen der har mod på det?:D/Hjælp
« Svar #2 Dato: September 28, 2009, 04:55:52 pm »
det kan ikke betale sig at begynde at bygge om hvis du vil købe nye dele, og du skal nok regne med at bruge riiiigtig lang tid på ebay, før du har det hele second hand
   

Jannik

  • Man skal ikke kaste med æbler, hvis man selv er et skrog.
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 5960
  • GSXR750 til banen "SV1000r" og KTM SM til vejen.
Re: Fra Naked sv til Fuldkåbe sv! Nogen der har mod på det?:D/Hjælp
« Svar #3 Dato: September 29, 2009, 08:21:05 pm »
Er der ikke også noget med at der ikke er noget at montere kåbestativet i forest på stellet???  :undecided:
SV1000R med alt muligt lir´...

www.Team-trackday.com RoadRacing

Engskov

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 33
Re: Fra Naked sv til Fuldkåbe sv! Nogen der har mod på det?:D/Hjælp
« Svar #4 Dato: September 29, 2009, 08:47:34 pm »
Hej...

Tak for svarene allesammen, det var netop lige dette jeg søgte.. Om det overhovedet kan lade sig gøre? Få en lille debat op om det kan betale sig, og om det overhovedet er slidet værd.. :)


mvh jesper
SV650N Nu uden plader! :O

Yamaha R6 - 2001!

NielSV650

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3092
  • Skal du ha flødeskumsoverskæg??
Re: Fra Naked sv til Fuldkåbe sv! Nogen der har mod på det?:D/Hjælp
« Svar #5 Dato: September 29, 2009, 11:09:05 pm »
Du skal starte med at kigge om der sidder to klatter med hul i på forsiden af kronrøret.
De ses yderst til venstre her på billedet:


De var der på min nøgne '99 model, men jeg ved ikke med de nye.

Hvis klatterne er der, kan du sætte en hvilken som helst topkåbe på. Hvis du vælger en original SV-kåbe SKAL du ikke nødvendigvis ha instrumenterne med fra en S-model. Dine N-instrumenter bliver måske knap så integreret i kåben, men de er da trods alt lukket af, så de tager ikke skade af den smule vand der finder vej ind bag kåben. Jeg skal lige ha taget et par billeder af min - så kan de se hvordan det _kan_ se ud.

Du skal bruge:
- Kåbe
- Kåbestativ
- Forlygte
- Sidespejle
- Muligvis topbro og clip-on's

eBay og ophuggere er din ven.

Happy projekt!  :D
Niels :-)
S FAU himmelblau - Madam Blå mk. II  <<<---- I LOVE YOU 4EVER!
Solgt og totalskadet :-(

Engskov

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 33
Re: Fra Naked sv til Fuldkåbe sv! Nogen der har mod på det?:D/Hjælp
« Svar #6 Dato: September 29, 2009, 11:39:26 pm »
tusind tak for det arbejde du har lagt i med at finde billede på nettet og sådan...

jeg tjekker i morgen om min mc har de 2 huller.. glæder mig til at se nogle billeder af din....

mvh jesper
SV650N Nu uden plader! :O

Yamaha R6 - 2001!

Sajmon

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2727
  • Netop, som fiskerne siger...
    • Hvad vil du her?
Re: Fra Naked sv til Fuldkåbe sv! Nogen der har mod på det?:D/Hjælp
« Svar #7 Dato: September 30, 2009, 09:29:44 am »
Hvis de to øjer nu ikke er der (og det er de ikke på en N), så kan jeg lave noget du kan skrue ind i kronrøret. Det kræver at du borer to huller og skærer gevind i dem,men det er stadig en bedre løsning end at svejse i stellet.
Jeg har en fræk aftale med blz om at lave en til ham når jeg starter på arbejde, og det er fra på mandag.
Det handler ikke om hvad man kører, men hvordan!

blz

  • Nøgen
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2981
Re: Fra Naked sv til Fuldkåbe sv! Nogen der har mod på det?:D/Hjælp
« Svar #8 Dato: September 30, 2009, 09:33:44 am »
Hvis de to øjer nu ikke er der (og det er de ikke på en N), så kan jeg lave noget du kan skrue ind i kronrøret. Det kræver at du borer to huller og skærer gevind i dem,men det er stadig en bedre løsning end at svejse i stellet.
Jeg har en fræk aftale med blz om at lave en til ham når jeg starter på arbejde, og det er fra på mandag.
den er modtager  :mrgreen:
vil stadig ha lavet beslag løsningen - men der går nok et år før jeg før jeg tager mig samme med at få kåbe på... - mangler en mønt eller 2 til projectet...
::: blz aka. Jacob ::: Lynge :::
::: tidligere SV1000 ::: mcg :::

Engskov

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 33
Re: Fra Naked sv til Fuldkåbe sv! Nogen der har mod på det?:D/Hjælp
« Svar #9 Dato: September 30, 2009, 03:01:17 pm »
Hey folkens..

så har jeg været ude og tjekke om de 2 såkaldte "klatter" er på forsiden af kronrøret... og gæt engang.. det er de sku:)...

Så er vi så langt, det vil sige det kan lade sig gøre...

Niels, de ting du siger jeg skal have der.. topbro og clip ons? Afhænger det af model? eller om det følger med selve kåben?

Blz, hvad årgang er din sv? Det er lidt underligt at min har hullerne, men din ikke har.. min er model 2006 med det sorte stel...

Hvis nogle af jer har nogle kåber i synes jeg burde tage et kig på, så er jeg åben for muligheder.. det behøver ikke være originalt for min skyld, plastic er plastic... det skal bare ikke være alt for dyrt...


mvh jesper
SV650N Nu uden plader! :O

Yamaha R6 - 2001!

blz

  • Nøgen
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2981
Re: Fra Naked sv til Fuldkåbe sv! Nogen der har mod på det?:D/Hjælp
« Svar #10 Dato: September 30, 2009, 03:04:27 pm »
Hey folkens..

så har jeg været ude og tjekke om de 2 såkaldte "klatter" er på forsiden af kronrøret... og gæt engang.. det er de sku:)...

Så er vi så langt, det vil sige det kan lade sig gøre...

Niels, de ting du siger jeg skal have der.. topbro og clip ons? Afhænger det af model? eller om det følger med selve kåben?

Blz, hvad årgang er din sv? Det er lidt underligt at min har hullerne, men din ikke har.. min er model 2006 med det sorte stel...

Hvis nogle af jer har nogle kåber i synes jeg burde tage et kig på, så er jeg åben for muligheder.. det behøver ikke være originalt for min skyld, plastic er plastic... det skal bare ikke være alt for dyrt...


mvh jesper
på SV1000N mangler det fra k3 til k7
::: blz aka. Jacob ::: Lynge :::
::: tidligere SV1000 ::: mcg :::

Gud

  • Master of the Universe
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2826
  • Pude
    • Det seriøse alternativ
Re: Fra Naked sv til Fuldkåbe sv! Nogen der har mod på det?:D/Hjælp
« Svar #11 Dato: September 30, 2009, 05:19:29 pm »
Du skal bruge:
- Kåbe
- Kåbestativ
- Forlygter
- Sidespejle
- Muligvis topbro og clip-on's

eBay og ophuggere er din ven.

Happy projekt!  :D


og:
dine bremse og koblingsslanger bliver for lange(hvis du sætter clip on's på) om det er til at leve med ved jeg ikke?
kåbeglas
kåbebeslag
blinklys
maling af kåbe
skal den fortsætte med n styret eller skal der clip on'er på??
hvis du vil fortsætte med n styret er deer så plads nok så den ikke rammer kåben??
   

NielSV650

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3092
  • Skal du ha flødeskumsoverskæg??
Re: Fra Naked sv til Fuldkåbe sv! Nogen der har mod på det?:D/Hjælp
« Svar #12 Dato: Oktober 01, 2009, 02:40:26 pm »

og:
dine bremse og koblingsslanger bliver for lange(hvis du sætter clip on's på) om det er til at leve med ved jeg ikke?
kåbeglas
kåbebeslag
blinklys

Nå ja, kåbeglas og måske blinklys. Jeg beholdt mine det første stykke tid, så det er ikke strengt nødvendigt at skifte blinkere.

Jeg skiftede til stålarmerede bremseslanger omtrent samtidig med at jeg satte kåbe på, så dér bestiller du bare til en S-model.
Gas- og koblingskabel bliver lidt langt, ja, men hvis du sørger for at de er velsmurte, er det ikke noget problem.

Clip-on og gaffel bro eller ej: Det kommer an på om den skal se sådan her ud, eller om du vil ha lavt styr på sammen med kåben.

Billederne af min raket kommer i weekenden :-)
Niels :-)
S FAU himmelblau - Madam Blå mk. II  <<<---- I LOVE YOU 4EVER!
Solgt og totalskadet :-(

Engskov

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 33
Re: Fra Naked sv til Fuldkåbe sv! Nogen der har mod på det?:D/Hjælp
« Svar #13 Dato: Oktober 10, 2009, 01:56:29 pm »
Hej alle..

jeg har købt en anden mc, så dette bliver ikke aktuelt:D.. Fik et tilbud jeg ikke kunne afslå...

jeg lukker topic:D.. men tak for dem der har skrevet:P
SV650N Nu uden plader! :O

Yamaha R6 - 2001!