Forfatter Emne: Kæde splitter / Nitter  (Læst 5010 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Luske

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4381
  • Nej dit kineser skrammel er IKKE en Honda !!!
    • www.peets.dk
Kæde splitter / Nitter
« Dato: Januar 02, 2007, 12:16:46 pm »
Hey..

sidder lige og lurer på Louis.de og deres kæde splitter/nitte værkøtjer.

jeg ser så denne:  http://www.louis.de/_200e74a8935f88a334d8acd246ad19d552/index.php?topic=artnr_gr&article_context=detail&grwgr=370&wgr=470&list_total=27&anzeige=0&artnr_gr=10003136

og det står at det er et værktøj til D.I.D kæder... Mit spørgsmål er, virker den kun til DID kæder ? er der noget specielt man skal være opmærksom på ved køb af Kædesplitter/nitte værktøj ? eller er de universale?

(jeg skal have anskaffet mig sådan et stykke værktøj, så jeg nemt kan skifte kæde/ændre kædelængde - uden at skulle bruge vinkelsliber og hammer osv, som jeg hidtil har benyttet mig af  :D)
« Senest Redigeret: Januar 02, 2007, 12:34:30 pm af Luske »

runes-mc.dk

  • Potentiel trackday junkie...
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2174
  • Bedre vejr i år end sidste år, tak...
    • http://www.runes-mc.dk
Re: Kæde splitter / Nitter
« Svar #1 Dato: Januar 02, 2007, 08:22:33 pm »
Den du linker til er kun til DID's kæder/nitteled, ihvertfald i følge DID  :rolleyes:
Men hvis andre fabrikanters nitteled ligner DID's er det vel ikke utænkeligt at den dur dertil.

Jeg har selv DID værktøjet fra Louis og det fungerer ved at der er en halvkugle der presser kanterne af enden af tværpinden udad.
Hvor meget anderledes andre fabrikanters værktøj fungerer ved jeg ikke.

Til gengæld skulle universal værktøj kunne nitte DID kæder.

Bemærk i øvrigt at den er rigtig meget billig hos Louis, da den koster omkring 1000 kr. alle andre steder  :shock:
Rune Rasmussen, kører på en sølv/sort Gixxer600 2005 med diverse gejl :)

Dommeren

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 656
  • TLR
  • Bike: andet
Re: Kæde splitter / Nitter
« Svar #2 Dato: Januar 02, 2007, 08:32:44 pm »
Hr Luske
Hvis du køber den må du gerne skrive en lille anmeldelse, især hvis du prøver den på en anden end DID.

Luske

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4381
  • Nej dit kineser skrammel er IKKE en Honda !!!
    • www.peets.dk
Re: Kæde splitter / Nitter
« Svar #3 Dato: Januar 02, 2007, 11:48:07 pm »
Hr Luske
Hvis du køber den må du gerne skrive en lille anmeldelse, især hvis du prøver den på en anden end DID.

Tror bare jeg ville købe en universal hvis det er.. jeg skal ikke have noget der kun virker til DID kæder.. Vil gerne have fleksibiliteten i at selv at kunne købe andre kæder. Især, da det slet ikke DID kæder jeg har tænkt mig at erhverve mig her om et par dage.  :D

Ja, har godt set at kæde værktøj kan koste op omkring 100£ (1000-1100 kr) - men har også set nogle billigere.

Nogen der har et universal Kædeværktøj ?? erfaringer ? Billeder ?

Damage

  • Gæst
Re: Kæde splitter / Nitter
« Svar #4 Dato: Januar 03, 2007, 10:29:32 am »
Jeg har købt denne D.I.D kæde nitter hos Louis...og ja den er kun til D.I.D kæder.

Jeg har brugt den et par gange og den er rigtig fin, og den er nem at bruge. Der er egentlig ikke
meget andet at sige om den...den fungere fint.

Mht. "universal nitte værktøj" så skal man være opmærksom på at det i mange tilfælde ikke er præcisions
værktøj når det skal passe til mange forskellige kæder.  :undecided:
For mig er det meget vigtigt at kæden bliver nittet korrekt fordi det kan give alvorlige skader på motorcyklen
hvis kæden knækker eller den ikke er nittet korrekt. Om det er D.I.D eller RK kæder tror jeg ikke har den store
betydning, men det har vedligeholdelsen af kæden!
Jeg har altid kørt med D.I.D kæder og har været meget tilfreds med dem.  :D

Jensen Danmark

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 179
Re: Kæde splitter / Nitter
« Svar #5 Dato: Januar 04, 2007, 08:59:32 pm »
Jep jeg har også D.I.D værktøjet fra louis.de, og jeg kan kun sige godt om den.
Det er et "KIS" (keep it simple) værktøj og det virker !
“You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life.”

GSX-R 750 K7 baneged