Forfatter Emne: ALDRIG MERE LYDMUREN!!!  (Læst 20931 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Jannik

  • Man skal ikke kaste med æbler, hvis man selv er et skrog.
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 5960
  • GSXR750 til banen "SV1000r" og KTM SM til vejen.
ALDRIG MERE LYDMUREN!!!
« Dato: Maj 23, 2005, 09:53:02 am »
Nu kan det være nok med den røde ko (Jenny) i Lydmuren.

Da jeg første gang købte mc (en sv650s årgang´00 i år´01) skulle jeg bruge et værksted til service og div.
Valget faldt på Lydmuren i Stenløse.

Kanont værksted, og Heinrich (ejeren) var meget hjælpsom og forklarede om alle de ting man nu spørger om som ny mc´ist.

Efter mc´en havde rundet 2 år og ca. 20.000 km begyndte den at klikke mærkeligt, og humøret gik helt i bund!!! Fuck Pis Satan hvad fanden er nu det for en lyd??? :evil:
Nå omkring Lydmuren, og Heinrich sagde med det samme at det var knastkæden der skulle strammes. Ind på værkstedet med den og vupti fikset på kort tid, med en melding om at hvis den gør det igen skal de skiftes.
Jep, så nåede jeg hjem og den var gal igen... :?
Efter kort tid havde de tid til at kigge på den igen, og dommen blev at de skulle udskiftes. Hmmm... Hvad skal det nu komme til at koste???
Intet!!!??? De fik det dækket af garantien??? :D  :D  :D  2 år gammel og 20.000 km... Fed service fra Heinrich´s side...

Nå så var det tid til servicet skulle ordnes, og der fik jeg en snak med Jenny om hvad jeg kunne gøre for at få lidt mere krudt i sv´eren.
Jamen de havde fået lavet en ny elektronikbox som skulle skiftes med den originale, som var tændingsdroslet i 2 og 3 gear. Elektronikboxen ville give mærkbart størrer moment i mellemområdet, og kostede ca. 700,- + moms + arbejdsløn. Tjo... Ok den er købt!!! På med den og servicet vel overstået...
En dag surfer jeg lidt på nettet og finder www.svrider.com fed side, hvor der også er en "HOW TO" side, som blev interresant læsning for en som gerne ville skrue lidt selv.
Hmmm... TRE-mod hvad pokker er det??? Hey det er sku da den drosling de havde fjernet i Lydmuren med elektronikboxen.
Der stod på nettet at det var nemt og at man bare kunne klippe de 2 ledninger som fortalte den hvornår den var i 2 og 3 gear, for så ved den ikke at den skulle drosle tændingen.
Ud og skille motorcyklen ad og: HVAD FANDEN de har sku da bare klippet ledningerne på min også for 700,- + moms + 1 times arbejde!!! :evil:  :evil:  :evil:  :evil:
Fuck hvor hun har tørret mig med en ca 5 min. lang salgstale om en elektronikmand de havde betalt for at udvikle et print uden den drosling på. SVINERI!!!
 
Efter at have surmulet over det ½ års tid dukkede jeg op dernede igen, og skulle bruge lidt kædespray, for da vi var flyttet skulle mc´en holde på gaden, og jeg ville gerne gøre det så godt som muligt for at holde kæden. Jeg smørrer kæde hver gang jeg har kørt i regnvejr eller for hver 200 km, så den manglede ikke smørrelse.
Da jeg var dernede havde jeg overvejet at købe ny hjelm og spurgte Jenny til råds omkring Arai. Nej nej nej den var ikke særligt god, og bla bla bla... Næ du de handlede med Shoi og det var det eneste der virkede. Hmmm... Lad mig lige prøve en så, og straks var det lige den jeg skulle bruge i følge hende selv om jeg ikke syntes den sad ordentligt på mit hoved.... Jeg kørte derfra uden hjelm og med kædespray, som jeg ikke syntes smurte ordentligt, og som gjorde at min kæde blev rød selv om jeg smurte som beskrevet. Til gengæld sad det så ud over hele røven på mc´en, som jo så ikke rustede i hvert fald. :wink:

Da jeg efterhånden havde fået skrabet lidt knaster sammen fik jeg handlet SV1000s ´03 og efterfølgende lavet den som jeg ville have den.
Jeg har her til sidst fået monteret en USD-forgaffel, som manglede de 4 bolte som holder caliperne fast.
Jeg ringede til importøren og spurgte hvad det var for nogle, for en alm. 10mm passede ikke i gevindet.
Det er 10mm med 1,25 i stigning på gevindet kontra 10 mm med 1,5 som en normal maskinbolt. Det er lagervarer hos alle aut. værksteder.
Fint nok for jeg var på vej til Næstved for at hente min fuldkåbe fra maleren, og havde aftalt med Rune at mødes i Lydmuren da han skulle have rulle sin mc der på dagen. Jeg køber kæde olier og div. ting for et par tusinde og spørger om de har de omtalte bolte til caliperne. "NEJ det har vi ikke og du gidder jo ikke betale for vores lagerplads vel???" var svaret. Nå men jeg skulle jo have resten, og spørger så om hun ikke lige vil ringe til SPH i Næstved og høre om de har boltene på lager, for så kunne jeg lige nå derned og købe dem der, for ellers skulle jeg omkring Enghave. (modsatte vej)
"Jamen altså hun havde ikke sådan tid til at ringe rundt, og hun havde en total skade som havde ventet længe på at hun kunne komme igang."
HVAD FOR NOGET!!! :?:  :evil:  :evil:  :evil:  Så måtte jeg lige blive lidt skarp i tonen, for mine penge var gode nok men service det bruger hun åbenbart ikke!!!!
Endelig blev hun overbevist om at det nok var bedst at ringe til SPH.
"Hej har nogle bolte til caliperne på en GSXR600/750 ´04? Nej det regnede jeg heller ikke med, Farvel!" (det tog nok ca. 10 sek den samtale)
Så må du ringe til Enghave og høre om de har dem hjemme! svarede jeg til det...
"Jamen der findes 12 forskellige bolte til at holde caliperne!!"
Ja det tror jeg på!!! Klart... Årgang 04 med radialmonterede bremser.
"Det var hun sådan set ligeglad med om den havde"
Surmulene gik hun ind på kontoret for at finde nummeret, og kom tilbage for at spørge om boltene gik på langs med cykelen eller på tværs?
HVAD??? For fanden da! Radialmonterede bremser gå sku da på langs med cyklen, det burde en reservedelschef for fanden da vide, men hun var jo fuldstændigt ligeglad med at vide at den havde radialmonterede bremser.
Langt om længe fandt hun nummeret til mig og jeg forlod bixen for sidste gang med et ja rend mig i tankerne...
Jeg tøffede ud i bilen og ringede til SPH:
Hej jeg skal bruge nogle bolte til monteringen af caliperne på en GSXR ´04.
"Det har vi ikke på lager, MEN vi har nogle alm. unbracobolte med cylinderhoved og det rigtige gevind"
Skide godt så kommer jeg lige forbi og henter nogle af dem.
"Du er velkommen! Vi har en hel kasse med 100 så der skulle være nok"

Efter køreturen til Næstved stod jeg med 4 bolte i sort med en pris på 10,- pr stk.

ALDRIG ALDRIG ALDRIG SKAL JEG IND OG LÆGGE PENGE I LYDMUREN IGEN!!!!
I andre der handler der STOL ALDRIG PÅ JENNY, for hun prøver at sælge jer det hun tjener mest på og ikke det bedste produkt til prisen, og hun er ikke bleg for at lyve dig lige op i hovedet!!!! :evil:

For fremtiden kører jeg til FA MOTO...

Værkstedet i Lydmuren får **** ud af *****
Lageret / Jenny får                  * ud af *****

Jeg har en arbejdskollega som kører Thunderace, som havde været forbi Lydmuren for at købe et sæt armerede slanger til den.
Han ville gerne have et sæt speciellavede, men Jenny sagde at det var synd at sætte andet end originale bremseslanger på den.
Hmmm. Ja ok men hvad koster de?
1000,- + montering.
Det blev bestilt, men da de kom kostede de pludseligt 1500,- og var ikke så interessante mere.

Hvad sker med hende???
Originale skulle de være bedre/pænere end de specieltfremstillede? Eller tjener hun mere på et sæt originale???
SV1000R med alt muligt lir´...

www.Team-trackday.com RoadRacing

A.P.

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 449
ALDRIG MERE LYDMUREN!!!
« Svar #1 Dato: Maj 23, 2005, 11:48:52 am »
Det lyder som du har været uheldig. men en ting vil jeg gerne med give dig skal man snakke mc teknik skal man gøre det med heinrich, og så bestille ved bag efter.
Anders

Blå er er rigtig SV fave

Jannik

  • Man skal ikke kaste med æbler, hvis man selv er et skrog.
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 5960
  • GSXR750 til banen "SV1000r" og KTM SM til vejen.
ALDRIG MERE LYDMUREN!!!
« Svar #2 Dato: Maj 23, 2005, 04:39:29 pm »
Uheldig? Nej det vil jeg ikke kalde det, men derimod vil jeg kalde det erfaring med Jenny!!!
SV1000R med alt muligt lir´...

www.Team-trackday.com RoadRacing

martinkim

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 41
Re: ALDRIG MERE LYDMUREN!!!
« Svar #3 Dato: Maj 23, 2005, 08:50:31 pm »
Citat fra: Jannik
Nu kan det være nok med den røde ko (Jenny) i Lydmuren.

du er godt klar over at det er min søster du snakker om ikke??? :evil:




det er gaaaaaaaaaaaaaaaas... du har sgu ret hun er lidt halvlam at snakke mekanik med..............
sv1000s i blå med fender eleminator og hugger.

Jannik

  • Man skal ikke kaste med æbler, hvis man selv er et skrog.
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 5960
  • GSXR750 til banen "SV1000r" og KTM SM til vejen.
Re: ALDRIG MERE LYDMUREN!!!
« Svar #4 Dato: Maj 23, 2005, 08:59:46 pm »
Citat fra: martinkim
Citat fra: Jannik
Nu kan det være nok med den røde ko (Jenny) i Lydmuren.

du er godt klar over at det er min søster du snakker om ikke??? :evil:




det er gaaaaaaaaaaaaaaaas... du har sgu ret hun er lidt halvlam at snakke mekanik med..............
:lol:  :lol:  :lol: Det ville jo ikke være noget man ville indrømme hvis det var sandt!!! :lol:  :lol:  :lol:
SV1000R med alt muligt lir´...

www.Team-trackday.com RoadRacing

Bongers

  • Gæst
ALDRIG MERE LYDMUREN!!!
« Svar #5 Dato: Maj 24, 2005, 08:30:45 am »
Har kun handlet ved lydmuren en gang (og sidste)..

Jeg blev lige faktureret 500kr over på en dankort kvittering  :twisted:  :twisted:  synes også hun holdt mærkeligt på den, da jeg skulle skrive under  :?  :?

(og har svært nok i forvejen ved at forestille med at et en original tændrørsnøgle - koster 300 kr!!  :cry:  :cry: )

Det kan være en smutter  :roll:  men det er svært at komme tilbage og påvise at man ikke har købt for så meget – når man først opdager det på banken udskiftet  :evil:  :evil:

Jeg skulle have tændrør og en tændrørsnøgle – og fik en forelæsning på 15 min om hvorfor jeg også skulle havde en nøgle til at spænde bagdæmperen med!!

Kender ikke noget til deres værksted – men damen i butikken (kan ikke huske om hun var rødhåret) var en mærkelig en  :?  :?

Jannik

  • Man skal ikke kaste med æbler, hvis man selv er et skrog.
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 5960
  • GSXR750 til banen "SV1000r" og KTM SM til vejen.
Re: ALDRIG MERE LYDMUREN!!!
« Svar #6 Dato: Maj 29, 2005, 02:52:55 am »
Citat fra: Jannik
Jeg har en arbejdskollega som kører Thunderace, som havde været forbi Lydmuren for at købe et sæt armerede slanger til den.
Han ville gerne have et sæt speciellavede, men Jenny sagde at det var synd at sætte andet end originale bremseslanger på den.
Hmmm. Ja ok men hvad koster de?
1000,- + montering.
Det blev bestilt, men da de kom kostede de pludseligt 1500,- og var ikke så interessante mere.

Hvad sker med hende???
Originale skulle de være bedre/pænere end de specieltfremstillede? Eller tjener hun mere på et sæt originale???
Nå min arbejdskollega fortalte i dag at han aldrig igen vil sætte sine ben hos lydmuren...
Han havde besluttet sig for at finde et andet sted at få ordnet sin thunderace, men da han skal til Tyskland snart, havde han det problem at han ikke kunne nå at få en tid før turen hos et andet værksted.
Hmmm. nå han vælger så at få lavet det alligevel hos lydmuren, med det resultat at han fik en bon på 9095,- for armerede bremseslanger og nye klodser + montering, dæk + montering, K&N-filter og en rulning.
Han blev faktureret 390,- for monteringen af dækkene som han havde købt i bixen selv om der står på skiltet på værkstedet at der er gratis montering hvis man køber dækkene hos ludmuren til en pris af 3400,- (ca 2200 på nettet) men Jenny´s svar var at jamen det gælder kun hvis man selv havde afmonteret fælgene!  :shock:  :shock:  :shock:  HVAD????
Nå men han fik så lige en bon på 1700 for de før omtalte bremseslanger, som startede med at koste 1000,- + montering, derefter 1500,- + montering for efterfølgende at ende med at koste 1700,- + montering...
Michael klagede over de vanvittige priser, men da slangerne nu var monteret, var det svært at gøre noget ved det. Jenny kæmpede bravt for at holde på "sine" penge og endte med at give det voldsomme pris afslag på 95,- så regningen "kun" lød på 9000,- (Det var et fund til den pris!) :?

Da hans mc blev rullet gav det en hoppende kurve i starten af gearene, og han fik at vide at det var hans kobling, som var færdig selv om den kun har kørt 20.000km, så de fandt en tid til ham for at han kunne få skiftet den. (Heller ikke nogen billig affære!)
Pænt nok af en standard mc med K&N-filter og "deffekt" kobling at smide 140 hk på rullen. :shock:

Jeg mindes at rune fortalte at hans mc gjorde det samme, og at det var fordi den slap taget i rullen ved opgasning, og da Michael lige havde fået nye dæk på (hvor der er silikonelag på fra producering) tænkte jeg på om ikke 140hk kunne rive baghjulet rundt på rullen i starten af hvert gear, med glatte dæk på?
Er det en mullighed for at sælge en reperation af en "deffekt" kobling, som ikke fejler noget???
Jeg satte Michael til at teste sin kobling på hjemturen fra arbejdet i dag ved at køre langsomt i et højt gear, hive koblingen give gas og slippe koblingen hurtigt. Hvis den fedter i koblingen, vil den være længe om at "trække" omdrejningerne ned ved tilkobling, og det havde han ikke bemærket skulle være tilfældet indtil nu...

(Fortsættelse følger)
SV1000R med alt muligt lir´...

www.Team-trackday.com RoadRacing

nyg

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2497
  • Your Mama!
    • Blog om min Triumph Spitfire
Re: ALDRIG MERE LYDMUREN!!!
« Svar #7 Dato: Maj 30, 2005, 11:21:45 am »
Citat fra: Jannik

Kanont værksted, og Heinrich (ejeren) var meget hjælpsom og forklarede om alle de ting man nu spørger om som ny mc´ist.
 
 Værkstedet i Lydmuren får **** ud af *****
Lageret / Jenny får                  * ud af *****


Beklager Jannik, men jeg kan sgu' ikke være enig :-(

Jeg havde også den opfattelse at Heinrich var en redelig mekaniker, men efter jeg har fundet ud af at han (eller en af hans svende/lærlinge) havde glemt at spænde en af mine kølerslanger ordentlig fast ved 12K service, har jeg måtte revidere min opfattelse. Det må altså ikke ske!
Jeg har tænkt mig at fortælle ham det senere på ugen hvor jeg alligevel skal forbi og have stemplet i servicebogen - så må vi se hvad han siger til det.

EDIT:
For lige at komme evt. spørgsmål i forkøbet, så opdagede jeg det for et par dage siden, ved at der var en lang hvid 'kalk-agtigt' aflejring på motoren.  Jeg troede først det var fra regnvand, men her til morgen så jeg en helt frisk dråbe løbe ned af blokken - og den var gul-grøn  :shock:  :!:
Desuden lavede den 'dragetricket' med rigtig meget damp da jeg holdt ved et lyskryds. :evil:
"Faster!  Faster!  Until the thrill of speed overcomes the fear of Death!" -Hunter S. Thompson

Martin021

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 100
ALDRIG MERE LYDMUREN!!!
« Svar #8 Dato: Juni 07, 2005, 02:10:39 pm »
Hmm.. Så må det vist være min tur til at komme med en lidt længere kommentar...

Jeg købte min motorcykel hos ENGHAVE for 3-4 måneder siden og har egentlig været tilfreds med servicen når jeg har været inde i butikken, men da de stort set er UMULIGE at komme i kontakt med på telefonen besluttede jeg mig for at finde et andet værksted.....

Valget faldt mere eller mindre tilfældigt på lydmuren da jeg egentlig havde hørt godt om dem fra flere...
Jeg skulle ha monteret slip-on-typhoonpotte, pipercross, afmonteret pairsystem + ha den rullet... Pris knap 1800.. Om det er rimeligt kan i andre bedømme... Det der var vigtigt for mig var at det blev gjort ordenligt..
Jeg ankom med kværnen kl 10.00 en torsdag... Det var meget vigtigt at jeg var der tidligt da de havde travlt den dag havde Jenny sagt i telefonen..
Jeg startede med at vente 15 min på betjening i butikken.. Jenny var i kælderen og Heinrich sad i et hjørne af butikken og holdt noget forsikringsmøde.. Da jeg havde afleveret nøglen blev jeg bedt om at gå en tur ned i byen da de skulle have noget privat møde med deres forsikring i butikken... Som sagt gjort... Jeg kom tilbage 3 timer efter og kunne hurtigt mærke at der var en dårlig stemning.. Min cykel var klar som lovet men Jenny og Heinrich skændes højlydt med hinanden.. Heinrich brugte ca 20 sek på at forklare mig hvad han havde gjort ved cyklen og jeg blev derefter afkrævet mine penge imens skænderiet blev ved... Det er ikke mit problem overhovedet at de skændes, men jeg synes at det er MEGET uprofessionelt at gøre det foran kunderne...
Jeg tvivler ikke på at Heinrich er en dygtig mekaniker, men jeg mener også at der skal være tid til en "snak" om hvad han har lavet i stedet for bare at skulle gå direkte til kassen imens jeg så bare må håbe på at alt nu gik som det skulle...

Jeg kørte derfra med motorcyklen og synes den nu lød som en drøm, med den nye potte... Glæden var dog kort da den næste morgen gik ud så snart jeg prøvede at starte den.. Dette lille "trick" blev den ved med 12-14 gange i løbet af den næste uge...
Jeg kørte den derefter tilbage til lydmuren hvor Heinrich kiggede på den og konstaterede at han var kommet til at give den for meget benzin så den ganske simpelt druknede når man startede den... Han ændrede i computeren og den har nu "kun" gjort den 4 gange på 3 måneder...
Det er IKKE særlig fedt at vise sin nye motorcykel frem for familie og venner når man heller tiden er nervøs for om den går i stå!
Jeg synes også den er blevet mere ujævn imellem 2000-5000 omdrejninger end før... Men jeg jeg besluttet at jeg ikke gider gøre mere ved det før den skal til 6000 km service som ikke bliver ved lydmuren, men ved F.A.MOTORSPORT hvor jeg indtil videre kun har oplevet en god og venlig betjening... :D
Sort SV650S K5, baghugger, egosæde, typhoon råberør, pipercross luftfilter, spyballalarm, fuldkåbe og meget andet godt :_)

Bongers

  • Gæst
ALDRIG MERE LYDMUREN!!!
« Svar #9 Dato: Juni 07, 2005, 02:38:27 pm »
Citat fra: Martin021

Jeg skulle ha monteret slip-on-typhoonpotte, pipercross, afmonteret pairsystem + ha den rullet... Pris knap 1800.. Om det er rimeligt kan i andre bedømme... Det der var vigtigt for mig var at det blev gjort ordenligt..


Bedømmelse - meget billigt  :shock:  :shock:  :shock:  er det ikke ??

Men tak for oplevelsen ved lydmuren !!

Martin021

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 100
ALDRIG MERE LYDMUREN!!!
« Svar #10 Dato: Juni 07, 2005, 04:07:36 pm »
Citat fra: Bongers
Citat fra: Martin021

Jeg skulle ha monteret slip-on-typhoonpotte, pipercross, afmonteret pairsystem + ha den rullet... Pris knap 1800.. Om det er rimeligt kan i andre bedømme... Det der var vigtigt for mig var at det blev gjort ordenligt..


Bedømmelse - meget billigt  :shock:  :shock:  :shock:  er det ikke ??

Men tak for oplevelsen ved lydmuren !!


Jo jeg klager heller ikke over prisen for jeg har ikke så meget forstand på det... Det er jo "kun" monteringen jeg har betalt for.. Alle delene havde jeg selv medbragt... Hovedsagen er at jeg ikke synes behandlingen var særlig professionel... Det er okay hvis man har en dårlig dag på arbejdet, det kan ske for enhver... Man skal bare ikke vise det overfor kunderne  :?
Sort SV650S K5, baghugger, egosæde, typhoon råberør, pipercross luftfilter, spyballalarm, fuldkåbe og meget andet godt :_)

Jannik

  • Man skal ikke kaste med æbler, hvis man selv er et skrog.
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 5960
  • GSXR750 til banen "SV1000r" og KTM SM til vejen.
Re: ALDRIG MERE LYDMUREN!!!
« Svar #11 Dato: August 15, 2007, 09:15:54 am »
Jeg kan så melde tilbage ang min arbejdskollegas kobling. Den fejlede ikke en skid, og kan kører stadigt med den uden problemer her 2 år efter!!!  :rolleyes:

Lydmuren  :thumbsdown: :thumbsdown: :thumbsdown: :thumbsdown: :thumbsdown:
SV1000R med alt muligt lir´...

www.Team-trackday.com RoadRacing