Forfatter Emne: Sædebund og hugger på K1er  (Læst 1775 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Rask

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 698
Sædebund og hugger på K1er
« Dato: Maj 17, 2007, 09:30:44 pm »
Hej!

Jeg overvejer, at få monteret en sædebund og en hugger - for at slippe for alt det plastik der stikker ud bagerst...

Se selv: http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=14897&ipc=57036

Mit spørgsmål er bare, hvis jeg montere en sædebund, hvad så med mine blink - skal de monteres i/på sædebunden eller hvordan? Og hvad med nr. pladen - er der plads på sædebunden? Jeg har fundet dette link, men kan sgu ikke helt se hvordan det virker  :huh:

http://www.sbfiberdesign.com/html/saedebund_sv650_roed.html

Takker  8)
« Senest Redigeret: Maj 17, 2007, 09:32:43 pm af Rask »
Honda CBX 1000 "Super sport" 1981.

Mine ex´er:
Yamaha FZ6 2006
Suzuki SV 650 S K1
Suzuki GS 500 2003

Freddy

  • Kalenderpedel
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2109
    • Mit sted...
Re: Sædebund og hugger på K1er
« Svar #1 Dato: Maj 17, 2007, 10:09:05 pm »
Både blink og nr.plade kan monteres direkte på sædebunden. Der skal bare bores lidt huller. Du kan dog godt løbe ind i et par små problemer. For det første er der risiko for at blinkene bliver skjult bag nummerpladen, hvis dine blink er med kort stilk (hvilket de ser ud til at være). For det andet må du påregne at din nummerplade kommer til at sidde lige så stejlt som det er vist på billedet fra SBFiberdesign. Der er dog den fordel ved det, at nummerpladen så sidder lovligt. :D Hvis du synes det er grimt, kan det nu let ordnes, det kræver blot en metalplade mellem sædebund og nummerplade, som er bukket nærmest i A-facon.
Et sidste problem er nummerpladelyset. Det originale forsvinder jo sammen med den originale bagskærm. Lampen kan godt nok pilles af og genbruges, men der er ikke rigtig plads til det på sædebunden. Alternativt kan du i stedet montere et par hvide lysdioder i sædebunden, i det stykke der er lige under baglygten. De vil så oplyse din nummerplade.
...det er også ulovligt at cykle på fortovet...