Forfatter Emne: Dækspray eller Lappesæt ?  (Læst 7937 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Søren F

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1403
  • Fart dræber ikke - pludselig stilstand gør !!!!
    • Galleri
Dækspray eller Lappesæt ?
« Dato: Maj 12, 2013, 08:31:05 pm »
Hvis forudsætningen er at kunne køre derfra, og at dækket kan klare sig til almindelig touring - og skiftes når man er tilbage "i civilisationen" (læs: eget værksted, med rimelige priser).

Hvad er bedst?

Kan Dækspray klare hullet fra en skrue/et søm?

Kan lapperne reparere et dæk "tilfredsstillende"  = kan det bruges fremover som gadedæk?
Gade: SV1000N K4
Bane: SV1000S K3

Hippie Hansen

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1250
  • SV 650 S K6
Sv: Dækspray eller Lappesæt ?
« Svar #1 Dato: Maj 12, 2013, 10:25:40 pm »
Jeg ved ca. INTET om emnet, men har læst flere (både private, mekanikere og dækmontøre) der har været ved at skifte køn i raseri over af skulle fjerne sådan noget dækskum/spray fra fælgen inden der kunne komme et nyt stykke gummi på.

Men hvad der virker bedst HVIS uheldet er ude... Jeg ved det ikke.
Fra juicens hovedstad - Rynkeby
SV650 Sk6 trackday-raket, til jeg får råd til en nummerplade.

PeterZ

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 462
  • Mc-mekanikeren
    • Min mc
Sv: Dækspray eller Lappesæt ?
« Svar #2 Dato: Maj 12, 2013, 11:09:43 pm »
Dækskum er ikk noget jeg vil anbefale, som Hansen snakker om så er det noget være svineri og de færeste der vil rense dækket hvis man vil have det lappet efterfølgende.  Har pillet dæk af med skum i hvor der nok lå 25cl grønt flydende væske og væltede rundt inde i dækket under kørsel, ikke så optimalt.

Det lappegrej der er afbilledet er som sådan fint nok, men både dette produkt og dækskummet er lavet som en nødløsning for at få dig til nærmeste værksted.   Har selv haft brugt et sådan lappegrej og det virker upåklageligt, der er dog det minus at lappet kan skydes ud af dækket, hvilket jeg oplevede da dækket blev varmt og fik lidt snoninger.  Som sagt fint produkt som nødløsning til nærmeste værksted, skal det holde så skal dækket af og lappes fra indersiden.

Min erfaring. :)

Mvh
« Senest Redigeret: Maj 12, 2013, 11:13:18 pm af PeterZ »
Gaden: Sv1000s - Fuldkåbe - Hugger - ERMAX undertray med blink - Egosæde - Pazzo Racing greb - Yoshimura - Pipercross stage2 - Rizoma zero11, og lidt til.

Banen:  Gsxr 750 - öhlins bagdæmper - öhlins styrdæmper -  powercomander - kn filter - mm.

Rasmus Modsat

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1170
  • Super Velocity
Sv: Dækspray eller Lappesæt ?
« Svar #3 Dato: Maj 13, 2013, 12:09:59 am »
Jeg ved ca. INTET om emnet, men har læst flere (både private, mekanikere og dækmontøre) der har været ved at skifte køn i raseri over af skulle fjerne sådan noget dækskum/spray fra fælgen inden der kunne komme et nyt stykke gummi på.

Men hvad der virker bedst HVIS uheldet er ude... Jeg ved det ikke.

Det lægger sig i mellem "lagene" og det er svært at få ud igen... Og sådan en nødrep vil få de fleste mekanikere til at kassere dækket da dækket bliver lappe uden at ha været kontrolleret indefra.

På arbejdet er vi blevet kraftig frarådt kke lappe dækkene på den måde, hverken med lappegrej(Som man lapper ude fra uden at pille dækket af) eller med dækskum/dækkit. Da et helt nyt dæk bliver kasseret(hvis det skal gøres efter bogen)
Throttles on the right hand side, for max fun, twist and hold
SV1000N K7 - V2 Power
Lidt om mine Hobbyer: www.jerrild.dk
Mit Kilo SVin: http://www.motorcykelgalleri.dk/gal_visbil.aspx?ID=39637&ipc=131256

Ztier

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 119
Sv: Dækspray eller Lappesæt ?
« Svar #4 Dato: Juli 23, 2014, 07:12:33 pm »
Nu har jeg netop lappet min dæk med et lappesæt fra t-Hansen. Operationen gik fint nok, hog nu håber jeg det holder for har ikke tæt mig at skifte dæk før til næste år...
SV 650 S, 2001 oldshool

Sajmon

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2727
  • Netop, som fiskerne siger...
    • Hvad vil du her?
Sv: Dækspray eller Lappesæt ?
« Svar #5 Dato: Juli 23, 2014, 10:38:01 pm »
Søren: Din dækskifter er røv ligeglad om du bruger skum - du skal nemlig selv vaske ret rent når vi piller dækket af for at lappe det indefra, som man altid bør gøre.  :)

Så en dåse skum med i oppakningen - det dur.

Ja det er muligt der futter 25cl skumsmat rundt inde i dækket, men det skaber ikke ubalance da det fordeler sig lige så snart dækket begynder at rotere.  :D
Det handler ikke om hvad man kører, men hvordan!

Søren F

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1403
  • Fart dræber ikke - pludselig stilstand gør !!!!
    • Galleri
Sv: Dækspray eller Lappesæt ?
« Svar #6 Dato: Juli 23, 2014, 11:03:48 pm »
Jeg fandt ud af det i 2013... men altid godt med lidt gang i trådene herinde  :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Gade: SV1000N K4
Bane: SV1000S K3