Forfatter Emne: Gear Pedal lånes/købes  (Læst 2375 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

anders85

  • Wannabe
  • Indlæg: 2
Gear Pedal lånes/købes
« Dato: Maj 06, 2012, 03:12:23 pm »
Hejsa derude, hjælp jeg vil gerne låne en gearpedal.
jeg var så uheldig her i går, at en ældre fyr bakkede ind mig, på en parkeringsplads ved netto i Århus, hvorefter han nægtede at have haft noget med det at gøre! (har heldigvis vidner på det). han truede mig med tæv og erstatningskrav for skaderne på hans bil...... ja nogen er sgu utrolige... i styrtet blev hele venstre side af min pæne Suzuki ridset og gear pedalen knækkede, så hvis nogen ligger inde med en gear pedal, som jeg må låne indtil forsikringen og måske politiet flår kløerne i ham, så jeg kan få lov at køre de næste 14 dage, så må i meget gerne sige til!

Anders

Morten1970

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 140
  • Forskellen på drenge & mænd - prisen på deres gear
Sv: Gear Pedal lånes/købes
« Svar #1 Dato: Maj 06, 2012, 03:22:44 pm »
Er det ikke bare at få købt en ASAP hos det værksted der skal udbedre skaderne, og så få dem til at tage den med på den samlede faktura ??
SV650SA K7, Devil Carbon, lille nr. plade holder
Fuldkåbe, Hugger, Egosæde, LED blink

crillegs

  • Scooterfjæs
  • *
  • Indlæg: 13
  • SV650SAK7
Sv: Gear Pedal lånes/købes
« Svar #2 Dato: Maj 06, 2012, 03:42:22 pm »
Hej Anders

Øv da, det er satme ærgerligt. Den er klassisk den der med at der bliver bakket op i kværnen - men det er jo desværre fordi at, vi, ligesom i alle andre sammehænge, bliver overset :-/

Min motorcykel væltede forleden da den stod parkeret, fordi jeg selv var en klovn og jeg fik også knækket min gearpedal. Men i stedet for at købe en ny, brugte jeg følgende guide:

http://www.mindspring.com/~vlok/SV650/Gear_selector/gear_selector.htm

Og bagefter købte jeg flg.:

http://www.ebay.com/itm/110631668009?ssPageName=STRK:MEWNX:IT&_trksid=p3984.m1497.l2649#ht_2650wt_1163

Det kan jeg ikke andet end at anbefale - det var overraskende nemt at reparere gearpedalen, hvis din altså er knækket på samme måde (det er den sandsynligvis, da gear pedalen er sådan et "Impact point", eller hvad det hedder, og det er meningen at det skal knække) :-)

Mvh.

Christian
Én mast, 2 Hjul, 7 verdenshave og et utal af fremtidige svingture

MMN

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 719
  • SV650S 05'
  • Bike: Sv650S
Gear Pedal lånes/købes
« Svar #3 Dato: Maj 06, 2012, 04:30:44 pm »
Jeg har et brugt sæt fodhvilere, som du må købe.
2005 SV650S. SP Enginering Carbon potte. Piazzo greb. Rizoma Blå br. væskebeholder. S2 undertray og forblink's shutter. Puig Carbon look hugger, blå DB kæbeglas. Gel Sæde, Plasma m/ blå/rød led intrument. Carbon Motorbeskytter, PiperX, PCIII.

NielSV650

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3092
  • Skal du ha flødeskumsoverskæg??
Sv: Gear Pedal lånes/købes
« Svar #4 Dato: Maj 06, 2012, 05:57:45 pm »
hvorefter han nægtede at have haft noget med det at gøre! (har heldigvis vidner på det). han truede mig med tæv og erstatningskrav for skaderne på hans bil

"Det var ikke mig der væltede din mc, men du skal betale skaderne på min bil"   WTF?? :dead:
Jeg kan desværre ikke lige hjælpe dig med en gearpedal, men jeg har selv brugt tricket med at bore et hul og sætte en skrue i. Husk at notere dig om armen på motoren peger op eller ned når du afmonterer - ellers får du sikkert vendt gearskiftet om når du samler det igen.
Niels :-)
S FAU himmelblau - Madam Blå mk. II  <<<---- I LOVE YOU 4EVER!
Solgt og totalskadet :-(

soldier

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 266
Sv: Gear Pedal lånes/købes
« Svar #5 Dato: Maj 06, 2012, 07:31:44 pm »
hvorefter han nægtede at have haft noget med det at gøre! (har heldigvis vidner på det). han truede mig med tæv og erstatningskrav for skaderne på hans bil

"Det var ikke mig der væltede din mc, men du skal betale skaderne på min bil"   WTF?? :dead:
Jeg kan desværre ikke lige hjælpe dig med en gearpedal, men jeg har selv brugt tricket med at bore et hul og sætte en skrue i. Husk at notere dig om armen på motoren peger op eller ned når du afmonterer - ellers får du sikkert vendt gearskiftet om når du samler det igen.

Enig! Bruger også en 6*60mm bolt med en selvlåsende møtrik på bagsiden og så det originale gummi på. Det virker. :)

PS Det er altid den bakkende som får skylden ved parkeringsskader.