Forfatter Emne: dba.dk - Er det slut med gratis annoncer?  (Læst 3753 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Hippie Hansen

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1250
  • SV 650 S K6
dba.dk - Er det slut med gratis annoncer?
« Dato: Marts 01, 2009, 09:22:31 pm »
Har lige forsøgt at smide en baneged på dba.dk igen, efter annoncen er udløbet.

Men synes ikke jeg kan finde knappen til gratisannoncer mere. Kan det virkelig passe der skal betales 59,- for at få den på deres side?

... Så tror jeg da i hvert fald det lyder som om de er ved at grave et stort hul tal mange af annoncerne (som de vel allerede begyndte på da de fjernede VIP-medlemskaberne).
Fra juicens hovedstad - Rynkeby
SV650 Sk6 trackday-raket, til jeg får råd til en nummerplade.

Sveas glædespige fra Jylland

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 371
  • Kører Danmarks fineste lille fighter...
Re: dba.dk - Er det slut med gratis annoncer?
« Svar #1 Dato: Marts 01, 2009, 09:33:11 pm »
Jeg har hørt rygter om det.. Man skal betale for at købe, og man skal betale for at sælge.. Total win-win situation for DBA..  :whatever:
Min samvittighed er ren, for jeg har aldrig brugt den..

Hippie Hansen

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1250
  • SV 650 S K6
Re: dba.dk - Er det slut med gratis annoncer?
« Svar #2 Dato: Marts 01, 2009, 09:42:04 pm »
Jeg har hørt rygter om det.. Man skal betale for at købe, og man skal betale for at sælge.. Total win-win situation for DBA..  :whatever:

Om det er Win-Win ved jeg ikke... Mon ikke det begrænser annonce antallet en del?
Fra juicens hovedstad - Rynkeby
SV650 Sk6 trackday-raket, til jeg får råd til en nummerplade.

Big G

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2419
  • se mig, spasser.....
Re: dba.dk - Er det slut med gratis annoncer?
« Svar #3 Dato: Marts 01, 2009, 10:16:00 pm »
Jeg har hørt rygter om det.. Man skal betale for at købe, og man skal betale for at sælge.. Total win-win situation for DBA..  :whatever:

Om det er Win-Win ved jeg ikke... Mon ikke det begrænser annonce antallet en del?
Det er korrekt at det koster penge at indrykke en annonce til salg af bil/mc, til gengæld er det vist gratis at se kontaktoplysninger.

nogen egentlig holdning har jeg ikke, da jeg aldrig har købt/solgt noget derinde alligevel, men et fornuftigt argument fra DBAs side er jo nok at der er for mange der har deres bil/cykel stående konstant til salg, til en overpris, og så bare venter på at der kommer en "idiot" forbi.

Holdningen ligner:
"For hey, det er gratis at have den til salg, og kommer der nogen forbi der vil give prisen er det fint, ellers bliver den bare stående på DBA"

DBAs modtræk:
"Hvis du virkelig vil sælge dit lort, så sæt en fair pris, som folk vil give, sælg, og kom videre"
Jeg tror de er nødt til det, fordi folk ikke gider se de samme Golf'er hver gang de søger i et halvt år.

Har man ikke fået bid efter 14 dage, er varen for dyr, eller man sælger på et forkert tidspunkt, så er der ingen pointe i at forlænge den.

Hippie: din r6'er figurerer også i to forskellige annoncer på MCG til forskellig pris, dette undgår DBA også  :innocent:

http://www.motorcykelgalleri.dk/html/mar_vis.asp?MarID=42436
http://www.motorcykelgalleri.dk/html/mar_vis.asp?MarID=47549


Hvis ikke man vil ofre 59 kr for at sælge en vare til over 20K, er man nok ikke seriøs sælger, men en af dem der bare har den stående i tilfælde af at den rigtige klikker forbi.
KiloSVin K7 nøgent, VZ800 Marauder 1999 Chrommonster....

Jesper Jensen

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4480
  • 2 renblodede bikerdøtre
    • http://www.jesperj.dk/pics
Re: dba.dk - Er det slut med gratis annoncer?
« Svar #4 Dato: Marts 01, 2009, 10:17:28 pm »
Vel meget fair at du skal smide 59kr efter en fin annonce med billeder osv?

Hvis den koster 25.000 er 59kr jo en meeeeget lille procentdel?
- Jesper Jensen -
2007 - Triumph Daytona 675
2004 - SV650SK3 (Solgt)
1998 - ZX6R (Solgt)
Billige forsikringer? - skriv en PM og der kommer instrukser.

Hippie Hansen

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1250
  • SV 650 S K6
Re: dba.dk - Er det slut med gratis annoncer?
« Svar #5 Dato: Marts 01, 2009, 10:30:39 pm »
Men nu hvor medierne siger der er  finanskrise er det ikke fandens let at sælge ret meget... Heller ikke med hvad jeg vil mene er en fin pris... Så det kan hurtigt blive mange gange oprettelses gebyr.
Men hey, kan da godt være det bare er mig der er en nærig/sparsomlig fynbo der er irriteret over det her hvor jeg møder det første gang.   :brok:
normalt betaler jeg også gladeligt for tilkøb osv. på deres side, så synes ellers nok jeg betaler min del.  :blink:

Hippie: din r6'er figurerer også i to forskellige annoncer på MCG til forskellig pris, dette undgår DBA også  :innocent:

Point takken og 1-0 til dig.  :oops:
Fra juicens hovedstad - Rynkeby
SV650 Sk6 trackday-raket, til jeg får råd til en nummerplade.

Big G

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2419
  • se mig, spasser.....
Re: dba.dk - Er det slut med gratis annoncer?
« Svar #6 Dato: Marts 01, 2009, 10:37:20 pm »
Men nu hvor medierne siger der er  finanskrise er det ikke fandens let at sælge ret meget... Heller ikke med hvad jeg vil mene er en fin pris... Så det kan hurtigt blive mange gange oprettelses gebyr.
Men hey, kan da godt være det bare er mig der er en nærig/sparsomlig fynbo der er irriteret over det her hvor jeg møder det første gang.   :brok:
normalt betaler jeg også gladeligt for tilkøb osv. på deres side, så synes ellers nok jeg betaler min del.  :blink:

Hippie: din r6'er figurerer også i to forskellige annoncer på MCG til forskellig pris, dette undgår DBA også  :innocent:

Point takken og 1-0 til dig.  :oops:
Der var skam ingen kritik af dig, din r6'er er den absolut billigste på DBA af den årgang, og der står flere af samme årgang til 36K, u. afgift.
Din pris ryger jo også længere og længere ned, så det virker som om du vil sælge, modsat dem der ikke sætter deres ned.

Jeg tror bare at det er noget DBA er NØDT til at gøre, for at skabe fornyelse, rykke priserne ned hvor de desværre i øjeblikket hører til, og dermed få gang i salget igen. Det er nok deres eneste virkemiddel.

Jeg kunne godt forestille mig at salget er gået fuldstændig i stå, så noget er de nødt til at gøre.
KiloSVin K7 nøgent, VZ800 Marauder 1999 Chrommonster....

Hippie Hansen

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1250
  • SV 650 S K6
Re: dba.dk - Er det slut med gratis annoncer?
« Svar #7 Dato: Marts 01, 2009, 10:52:51 pm »
Pt. synes jeg bare det er endnu en irriterende del af at sælge, nu hvor det alligevel ikke kan lade sig gøre. Det virker lidt som 59,- ud af vindet med en måneds mellemrum.

Men kan sagtens se hvad du mener... Jeg griner også næste dagligt over dba-annoncer... Forsøger at skyde min GSXR af, så jeg kan få mig en nøgen SV 6½... Der er jeg gentagende gange faldet over gamle miniSVin der står til 60-65K mens en K3-K4 sagtens kan stå til 58-62K med samme udstyr og færre km.

Er ikke sikker på dette er løsningen for dem, men ja - et eller andet skal de jo nok prøve.
Fra juicens hovedstad - Rynkeby
SV650 Sk6 trackday-raket, til jeg får råd til en nummerplade.

Big G

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2419
  • se mig, spasser.....
Re: dba.dk - Er det slut med gratis annoncer?
« Svar #8 Dato: Marts 01, 2009, 11:02:42 pm »
Pt. synes jeg bare det er endnu en irriterende del af at sælge, nu hvor det alligevel ikke kan lade sig gøre. Det virker lidt som 59,- ud af vindet med en måneds mellemrum.

Men kan sagtens se hvad du mener... Jeg griner også næste dagligt over dba-annoncer... Forsøger at skyde min GSXR af, så jeg kan få mig en nøgen SV 6½... Der er jeg gentagende gange faldet over gamle miniSVin der står til 60-65K mens en K3-K4 sagtens kan stå til 58-62K med samme udstyr og færre km.

Er ikke sikker på dette er løsningen for dem, men ja - et eller andet skal de jo nok prøve.

Jeg tror det bedste er at trække vejret roligt indtil efteråret, og så tage en sæson mere på det man har. (hvis man har råd, ikke er blevet fyret osv osv) Det er desværre købers marked i øjeblikket (desværre for dig altså)
Jeg er jo køber, og sidder som en grip og venter andres ulykke, så jeg kan få en superbillig baneged. :P
KiloSVin K7 nøgent, VZ800 Marauder 1999 Chrommonster....