Forfatter Emne: Priser: Brugt vs Ny ?  (Læst 1102 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

madsj

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 31
Priser: Brugt vs Ny ?
« Dato: Marts 02, 2009, 03:26:20 pm »
Hej SVRider's :)

Har nu igennem noget tid kigget på brugte SV'ere, og har fundet nogle enkelte rigtig interessante cykler til prisen. Typisk varierer de jo imellem 50-80.000,- for en brugt cykel, både den gamle før-2003 og den nyere efter-2003 model.

Sad så og kiggede på en forhandlers side, Enghave Motor, og kan se at nyprisen for sådan en SV650SK9 ligger på 79.999,- !?

Det er simpelthen for vildt.. eller hvad ?

Hvad er jeres syn på at købe en helt ny vs at købe en brugt ?

Man får nogle gange lidt ekstra styling med ved brugt køb som er monteret, og så ska man ik ligge og køre langsomt de første 1000km :) men derudover ?

Mvh
Mads J
Holbæk

Syess

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 117
Re: Priser: Brugt vs Ny ?
« Svar #1 Dato: Marts 02, 2009, 03:37:43 pm »
ja det er en super fed pris på 09, men der er ikke ABS på - Så er det jo lige om ABS er 20k værd? ><

skurkenfradallas

  • aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4347
  • Nu også med blåt øje...
Re: Priser: Brugt vs Ny ?
« Svar #2 Dato: Marts 02, 2009, 04:09:49 pm »
Jeg gider ikke at købe nyt - overhovedet...

Det kan så godt være at der har noget at sige at jeg er økonom - men de penge maskinen taber ved at køre over fortorvskanten er bar ikke noget jeg gider at betale. Så vil jeg hellere bruge den nye pris som udgangspunkt for at prutte prisen på en brugt.

De penge man bruger på udstyr skal man desuden ikke regne med at se igen.

Så med mindre at man har et eller andet trip med at man helst selv vil køre damerne og cyklerne til - så køb brugt og gem pengene du sparer til din næste cykel!
aka Jakob | Nu: Ingen bil og ingen MC :-( | Tidligere: Sort SV1000SK(L)7 '09 | Kawasaki ZX-10R '07 | Suzuki SV1000S K3 | Suzuki GS500F K4

madsj

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 31
Re: Priser: Brugt vs Ny ?
« Svar #3 Dato: Marts 02, 2009, 06:13:22 pm »
Ok, men set i forhold til en brugt cykel der er 3-4 år gammel, så er det da lidt ærgeligt ikke at betale de ekstra 15.000,- for en spritny ?

Modargumentet kunne selvfølgelig være at hvis man vælger en helt fabriksny, så skal man selv til at bruge penge på styling..

skurkenfradallas

  • aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4347
  • Nu også med blåt øje...
Re: Priser: Brugt vs Ny ?
« Svar #4 Dato: Marts 02, 2009, 06:33:38 pm »
Ok, men set i forhold til en brugt cykel der er 3-4 år gammel, så er det da lidt ærgeligt ikke at betale de ekstra 15.000,- for en spritny ?

Modargumentet kunne selvfølgelig være at hvis man vælger en helt fabriksny, så skal man selv til at bruge penge på styling..

Du burde kunne prutte dig til at en 2 år gammel model skulle koste 65.000 kr hvis den er standard. 70.000 hvis den har alt i udstyr.

Tænk på at hvis du køber en ny så vil det være dig der skal afskrive de 10-15.000 + omkostninger på udstyr om 2 år hvis du køber en ny. Nu ved jeg ikke om det er din første eller hvor gammel du er.

Men man får blod på tanden og hvis du får smag for motorcykler og begår den store "fejltagelse" at prøve en cykel som er bedre en din, så kan du godt regne med at du er klar til at opgradere om 2-3 års tid  :wink:

SV650'eren er dog en fantastisk begyndercykel som er både sjov at køre på og tilgivende ift. begynderfejl!!! Jeg ville bare aldrig købe en fra ny af fordi at jeg kender mig selv godt nok til at vide at jeg kun ville have den i en hvis periode :)

Tal med eks. AmagerDK herindefra - han købte en ny med al udstyret og tabte en formue da han skulle sælge den.
aka Jakob | Nu: Ingen bil og ingen MC :-( | Tidligere: Sort SV1000SK(L)7 '09 | Kawasaki ZX-10R '07 | Suzuki SV1000S K3 | Suzuki GS500F K4

madsj

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 31
Re: Priser: Brugt vs Ny ?
« Svar #5 Dato: Marts 02, 2009, 07:04:36 pm »
Ok - tak for dine synspunkter.

Det er altid rart at høre fra andre med nogle gode argumenter.

Jeg vil prøve at finde en i det prisniveau, der sker ikke noget ved at være på udkig.