Forfatter Emne: Et par spørgsmål  (Læst 2463 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Wings

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 34
Et par spørgsmål
« Dato: Juli 20, 2008, 01:27:13 am »
Hej

Da min SV er min første cykel med kæde skal man jo lige lære hvornår det er tid til smørring og alt det der. Men hvor ofte skal den spændes op. Kan jeg køre de 6000 mellem olie skift på den. Jeg har kørt 4000 km siden jeg fik den i maj og jeg synes ikke rigtig jeg kan se forskel. Og den er da ved at have rundet en 16.000 km ialt.

Det andet er, at jeg har en underligt problem med hornet. Det virker periodisk. Dvs så snart det mega regner så dør det ind imellem ellers er der ikke noget. Kender i til det og har en idé til udbedring. Det ser umiddelbart ud til at være samlet korrekt med godt kontakt og uden brud på ledninger.

Wings

Brian Lund

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 435
Re: Et par spørgsmål
« Svar #1 Dato: Juli 20, 2008, 02:55:18 am »
Kæder plejer efter min erfaring måske at skulle justeres lidt efter de er monteret og så ellers holde indtil de pludseligt begynder at give sig en del og dø relativt kort efter. Så kontroller den engang imellem, den bliver jo også justeret når du får skiftet bagdæk.

Angående hornet, så er det mere reglen end undtagelsen at mit ikke virker og det er et kendt problem på modellerne. Det er egentligt noget skidt, den ene gang jeg har haft brug for det antog jeg at det ikke ville sige noget og trak i stedet koblingen og gav fuld gas. Det virker ihvertfald med åbne potter.
En bedre løsning ville nok være en andet horn, evt. monteret et sted hvor det ikke bliver så varmt og vådt.
SV1000S K6 - blå.

Sajmon

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2727
  • Netop, som fiskerne siger...
    • Hvad vil du her?
Re: Et par spørgsmål
« Svar #2 Dato: Juli 20, 2008, 10:43:08 am »
Kæde strammer man op efter behov.

Jeg smører selv min kæde for hver 2-300km, og jeg vil hellere svine lidt med det end at skifte den lidt tidligere. Sidste kædekit var udskiftningsklart efter ca 18.000km og på sidste åndedrag efter ca 22.000km og jeg kører SV 1000N.

Originalhornet er for dårligt og for billigt - skrot det med det samme.
Jeg har købt et 2-tonet magnethorn fra T.hansen for 99 kroner og tilpasset (bøjet) beslaget lidt så det kan sidde på samme sted som det originale horn - det dur stadig nu efter 2½ måned. Jeg har kun brugt den lyse tone af de to - så jeg har en mere i reserve hvis den første ryger.   :mrgreen:
« Senest Redigeret: Juli 20, 2008, 10:47:40 am af Sajmon »
Det handler ikke om hvad man kører, men hvordan!

skurkenfradallas

  • aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4347
  • Nu også med blåt øje...
Re: Et par spørgsmål
« Svar #3 Dato: Juli 20, 2008, 02:18:54 pm »
Har samme problem med hornet - køer nok også et nyt...
aka Jakob | Nu: Ingen bil og ingen MC :-( | Tidligere: Sort SV1000SK(L)7 '09 | Kawasaki ZX-10R '07 | Suzuki SV1000S K3 | Suzuki GS500F K4

nyg

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2497
  • Your Mama!
    • Blog om min Triumph Spitfire
Re: Et par spørgsmål
« Svar #4 Dato: Juli 21, 2008, 08:06:12 am »
Har samme problem med hornet - køer nok også et nyt...
Kan varmt anbefale Stebel Nautilus. Det kan også høres af søvnige klovner der trækker ud foran dig på på motorvejen  :twisted:
"Faster!  Faster!  Until the thrill of speed overcomes the fear of Death!" -Hunter S. Thompson

skurkenfradallas

  • aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4347
  • Nu også med blåt øje...
Re: Et par spørgsmål
« Svar #5 Dato: Juli 21, 2008, 12:30:19 pm »
Har samme problem med hornet - køer nok også et nyt...
Kan varmt anbefale Stebel Nautilus. Det kan også høres af søvnige klovner der trækker ud foran dig på på motorvejen  :twisted:

Kan man købe det hos Louis eller?
aka Jakob | Nu: Ingen bil og ingen MC :-( | Tidligere: Sort SV1000SK(L)7 '09 | Kawasaki ZX-10R '07 | Suzuki SV1000S K3 | Suzuki GS500F K4

nyg

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2497
  • Your Mama!
    • Blog om min Triumph Spitfire
Re: Et par spørgsmål
« Svar #6 Dato: Juli 21, 2008, 02:25:11 pm »
Har samme problem med hornet - køer nok også et nyt...
Kan varmt anbefale Stebel Nautilus. Det kan også høres af søvnige klovner der trækker ud foran dig på på motorvejen  :twisted:

Kan man købe det hos Louis eller?
Næ, ikke jeg ved af?! Men jeg gav ca. 220 alt incl. fra en engelsk eBay butik.
"Faster!  Faster!  Until the thrill of speed overcomes the fear of Death!" -Hunter S. Thompson

Rubin

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 573
Re: Et par spørgsmål
« Svar #7 Dato: Juli 21, 2008, 06:00:58 pm »
Har samme problem med hornet - køer nok også et nyt...
Kan varmt anbefale Stebel Nautilus. Det kan også høres af søvnige klovner der trækker ud foran dig på på motorvejen  :twisted:

Kan man købe det hos Louis eller?
Næ, ikke jeg ved af?! Men jeg gav ca. 220 alt incl. fra en engelsk eBay butik.
Købte mit hos Super-Car, og betalte lige i omegnen af 200 og det funker :wink:
Rubin
Havde en gang en SV1000SK3 sølvgrå m. Hamicad nr.pladeholder, hugger, sort  double bubble, akropovic titanium og scottoiler.

pingo

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 503
Re: Et par spørgsmål
« Svar #8 Dato: Juli 21, 2008, 06:44:12 pm »
Nu vi snakker om hornet.. Jeg synes det lyder så forfærdeligt fesent.. Kan man ikke få et der er lidt.. dybere i klangen?
sv1000s 2003, hyperpro, tankpad

Wings

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 34
Re: Et par spørgsmål
« Svar #9 Dato: Juli 22, 2008, 10:17:19 pm »
Tak for svarene. Jeg må ud og anskaffe mig et andet horn kan jeg høre.

Jeg har gået 15.500 på min kæde og ville køre på ferie på den + det løse så det er ikke sikkert det er så smart. Er der risiko for den knækker ved de 18.000. Det ville være fint hvis det passede med hjemturen i tyskland et sted. Ny olie, kædekit og bagdæk deromkring er nok det der skal til.

Jeg har også smurt kæde for hver 200-300 km ca. men ifælge de videoer der er på youtube har jeg nok været lidt fedtet med smørrelsen. Troede ikke hele kæden skulle sjaskes til hver gang. Jeg må anskaffe mig en løftebuk af en art kan jeg se. Den er sq træls at smøre når der ingen center fod er på den.

Wings