Forfatter Emne: Oilers  (Læst 1394 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Wings

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 34
Oilers
« Dato: August 04, 2008, 07:34:51 pm »
Hej Alle

Der er jo meget snak om hvor meget der skal smøres på kæden mv. Og jeg selv kører min første serson på en kæde cykel (sv1000) og i de gost 4 måneder jeg har haft den efterhånden er jeg bare blevet så træt af at smøre kæde hele tiden. Jeg ligger nok i den kategori der kører en del. Godt 10 til 12.000 km pr serson.

Derfor har jeg kigget lidt på en Scott Oiler eller en Cameleon oiler. Er der nogen af jer der har noget erfaring med dem og kan man virkelig forvente en væsentlig bedre levetid på kæde og tandhjul. Cameleon påstår kæde og tandhjul kan leve ca. 50.000 km og påfyldning af olie ved ca. hver 7000 km. Men det lyder dog NOGET optimistisk i min verden da de fleste snakket om en 18.000 til 24.000 pr. kit.

For mig er det lige meget at baghjulet bliver lidt beskidt. Det kan man jo klare en gang om ugen. Og jeg kører ikke langt ud på dækket endnu da :)

Det ser jo let ud at installere så det skulle jeg gerne selv kunne klare.

Kom med jer holdninger til det :D

Wings

sircajun

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1004
  • >>> Z-Bull <<<
Re: Oilers
« Svar #1 Dato: August 04, 2008, 09:22:04 pm »
Uden at have erfaring med hverken det ene eller det andet mærke ville jeg personligt købe sættet udelukkende for at undgå at skulle smøre. Længere levetid på kædekittet er ikke så vigtigt....det er kun et spørgsmål om komfort.
At jeg så heller ikke TROR på at kittet skulle holde længere er så en anden sag.


SørenG
I don't care if your world is ending today
Because I wasn't invited to it anyway
You said I tasted famous, so I drew you a heart
But now I'm not an artist I'm a fucking work of art!

DDS.

  • Scooterfjæs
  • *
  • Indlæg: 24
    • http://www.dfmc.dk/default.asp?id=837
Re: Oilers
« Svar #2 Dato: August 05, 2008, 12:23:29 am »
Jeg kan godt anbefale automatisk kædesmøring.
Jeg har kørt ca. 12.000 med Scott Oiler og olie forbruget har været på ca. 250ml alm. Madolie (billig, miljø rigtig, og let tilgængelig :)) kan også bruget, da olien bare skal holde o-ringene på kæden fugtige. Jeg bruger dog stadig af de 500ml olie der fulgte med sættet.

Den største fordel ved smøre systemet er at jeg slipper for at smøger kæden. Rengøring af kæde slipper jeg også for, da olie + skidt bliver slynget af kæde. Men jeg er sikker på at det hele ender på baghjulet da den hurtig bliver måget til.:brok:
SV 650s 99 Gul