Forfatter Emne: styr caps.  (Læst 1787 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Weber

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 106
  • Til hest skal du selv stå...
styr caps.
« Dato: Juni 18, 2009, 07:22:54 pm »
Hey...

Har lige købt nogle styr caps (Rizoma), som selvfølgelig skal monteres. Cykel Sv1000sk4

Men selvfølgelig går det galt. Da jeg skal pillede de org. af starter det, den første ryger af som smurt, men den næste sidder satme fast. Så meget fast at jeg smadrer gevindet, fedt.  :brok:
Jeg prøver så at sætte den ene Rizoma cap på, men selvfølgelig knækker skruen inde i styret !!!
 :club: :club: :brok: :brok:

Så mit spørgsmål er 1. hvordan for jeg skruen ud af det org. styrcap, når gevindet er smadret. 2. hvor for jeg den knækkede skrue ud styret  ?

Ulvehaar

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 304
Re: styr caps.
« Svar #1 Dato: Juni 18, 2009, 07:40:04 pm »
Jeg havde sgu også problemer med at få den ene af de org. styrender af. Jeg kunne ikke dreje skruen rundt uanset hvor meget jeg prøvede, så jeg tog en tang og drejede på hele styrenden. Det gjorde at jeg kunne få den et stykke ud, og så var det fat med nedstrygeren og save skruen over. Derefter faldt styrenden selvfølgelig af, og indmaden kunne rystes ud. Væk med lortet.

Jeg havde dog ingen problemer med at montere Rizoma styrenderne, men du siger skruen er knækket. Så sidder resten af den vel fast i gummibøsningen inde i styret. Jeg vil tro du skal skubbe resten af skruen ind i styret,, så trykket på bøsningen forsvinder, så burde det være nemt at få ud. Men jeg er ikke helt sikker på hvad du mener  :huh:
« Senest Redigeret: Juni 18, 2009, 07:43:21 pm af Ulvehaar »
Jacob - Amager - Between bikes - Tidligere: Suzuki SV650S K5, Kawasaki Z1000 '03, Suzuki SV1000 K6

Weber

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 106
  • Til hest skal du selv stå...
Re: styr caps.
« Svar #2 Dato: Juni 18, 2009, 09:19:52 pm »
Den med tangen kunne godt prøves...

Men mine org. styr ender er ikke sat fast med gummibøsninger, de er sat fast med skruegevind ind i styret, dvs. styret er ikke hult, men massivt og så med en skrueindfatning... Dvs. jeg kan hellere ikke bruge de gummibøsninger som fulgte med mine Rizoma caps... ?!?! :club: :brok:

Ulvehaar

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 304
Re: styr caps.
« Svar #3 Dato: Juni 19, 2009, 09:46:02 am »
Den med tangen kunne godt prøves...

Men mine org. styr ender er ikke sat fast med gummibøsninger, de er sat fast med skruegevind ind i styret, dvs. styret er ikke hult, men massivt og så med en skrueindfatning... Dvs. jeg kan hellere ikke bruge de gummibøsninger som fulgte med mine Rizoma caps... ?!?! :club: :brok:

Okay, så giver det mere mening. Looks like you're "screwed"  :lol:
Jacob - Amager - Between bikes - Tidligere: Suzuki SV650S K5, Kawasaki Z1000 '03, Suzuki SV1000 K6

Weber

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 106
  • Til hest skal du selv stå...
Re: styr caps.
« Svar #4 Dato: Juni 19, 2009, 09:07:37 pm »
Den med tangen kunne godt prøves...

Men mine org. styr ender er ikke sat fast med gummibøsninger, de er sat fast med skruegevind ind i styret, dvs. styret er ikke hult, men massivt og så med en skrueindfatning... Dvs. jeg kan hellere ikke bruge de gummibøsninger som fulgte med mine Rizoma caps... ?!?! :club: :brok:

Okay, så giver det mere mening. Looks like you're "screwed"  :lol:

Ja se det var sq ikke det svar jeg lige havde håbet på... !!!  :whatever:

Weber

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 106
  • Til hest skal du selv stå...
Re: styr caps.
« Svar #5 Dato: Juni 21, 2009, 03:39:26 pm »
Der må da være nogle andre herinde som har samme model som mig, som har sat andre styrender på end de org. ?

Men har google lidt på det, og en skrueudtrækker ser ud til at kunne klare både den skrue som sidder inde i styret unden hoved, samt den skrue hvor gevindet er ødelagt !
Så nu er det bare ned i Silvan og købe sådan nogen, og så hjem og eksperimentere !  :twisted:

Henrik.poulsen

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 643
Re: styr caps.
« Svar #6 Dato: Juni 21, 2009, 07:39:20 pm »
normal skal gummiet af hvis der er gevind i enden af clipon og så bare ellers en skrue i...

med hensyn til at tage knækket bolt ud, den skal bores ud
Husk det er kun Elektrikken der må pille i dåsen


Suzuki Sv1000S k7. carbon Devil potter.Powercommander

Henrik Kallehauge

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 105
  • AKA Zonar .. Brug venligst eget billed og navn
Re: styr caps.
« Svar #7 Dato: Juni 23, 2009, 06:01:28 pm »
køb en ornepiller (og det hedder sådan en) i nærmeste byggemarket .... så bore du et mindere hul i skruen der sidder i styret !!!! så skruer du ornepilleren i hullet du har boret !!! sådan en bliver nemlig skruet modsat i end skruen, så når den ikke kan komme længere i, skruer man skruen ud!!
Life is not like a box of choclat, is't like a jar of jalapenos, what you do today might hurt your ass tomorrow