Forfatter Emne: Hopper ud af 2 gear...  (Læst 3509 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Wolfdk

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 90
Hopper ud af 2 gear...
« Dato: September 25, 2009, 05:48:45 pm »
Hey alle kloge hoveder  :mrgreen:

Nu er jeg ikke den store racer kører, men engang i mellem skal mit kære SVin da have lidt bund gas  :lol:
Nu er mit problem så bare det at når jeg har kørt den godt ud i første og vil fortsætte op i 2, så hænder det at den hopper af gear. Det sker kun engang i mellem, men det er s.... irriterende og kan heller ikke forestille mig at mcén har særlig godt af det.
Det er en K3, har næsten 27000km på klokken og alle service er overholdt
Håber en el anden kan give mig en logisk forklaring på det....  :huh:

Claus m

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 510
Re: Hopper ud af 2 gear...
« Svar #1 Dato: September 25, 2009, 06:45:58 pm »
Er du sikker på du får den trykket ordentligt op i anden?
Jeg har også prøvet det et par gange, men sørger nu for at give et lidt hårdere tryk op når det er til anden,
jeg kunne bare justere min gearpedal, men syntes den sidder godt hvor den er..
Sv650s Old school.
Næstformand Mc Farmers.
Midtjyde

Wolfdk

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 90
Re: Hopper ud af 2 gear...
« Svar #2 Dato: September 25, 2009, 07:29:23 pm »
Ja jeg syntes at jeg får den trykket ordentligt op i gear. Gear pedalen syntes jeg også sidder som den skal og der er ikke noget der sidder løst.
Kan jeg evt. skifte gear armen så den klikker hårdere op, el er det kun et spørgsmål om hvor hårdt jeg trykker for at få den i gear?

Sperik

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 609
  • Leistung ist alles !
Re: Hopper ud af 2 gear...
« Svar #3 Dato: September 25, 2009, 08:26:13 pm »
Hey alle kloge hoveder  :mrgreen:

Nu er jeg ikke den store racer kører, men engang i mellem skal mit kære SVin da have lidt bund gas  :lol:
Nu er mit problem så bare det at når jeg har kørt den godt ud i første og vil fortsætte op i 2, så hænder det at den hopper af gear. Det sker kun engang i mellem, men det er s.... irriterende og kan heller ikke forestille mig at mcén har særlig godt af det.
Det er en K3, har næsten 27000km på klokken og alle service er overholdt
Håber en el anden kan give mig en logisk forklaring på det....  :huh:

Prøv at anskue problemet fra en anden vinkel:
Du har ikke travlt, skal op ad en trappe for at komme derhen du vil, og trappetrinene er dejligt brede og behagelige at gå på - de måler f.eks 270mm i dybden og 180mm i højden.
Altså passer de til en gennemsnitsperson, som ikke har alt for travlt.
Chancen for at falde på pågældende trappe skal kombineres med alkohol eller dårlig motorik for at falde udenfor statistikken...

MEN, nu har du pludselig travlt, og trinene har ændret dimension til hhv. 270 og 360mm.
Det er ikke så fedt, og nu snubler du nærmest opad trappen, medmindre du koncentrerer dig.

På samme vis udfordrer du din gearkasse ved at trække cyklen ud i gearerne - du laver ganske enkelt længere "mellem trinene".
Gearskift ved lave o/min = mindre spring i o/min mellem gearene og
gearskift ved høje o/min = større spring ------------"------------

Altså skal der løftes hurtigere, hårdere og mere præcist, når raketten skal sendes ordentligt afsted !

Ved ikke om forklaringen er særlig logisk, men det er den bedste jeg lige kan komme op med nu  :innocent:
Det er dumt at hænge med hovedet, hvis man står i lort til halsen...

Olfert

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3064
Re: Hopper ud af 2 gear...
« Svar #4 Dato: September 25, 2009, 08:29:45 pm »
Jeg er (næsten) sikker på at du ikke får den klikket ordentligt i 2. gear. Den ryger bare tilbage i frigear.
Det kan sagtens ske når man skal ud af hullet i en fart  :mrgreen: Prøv at skifte over til omvenft gearskifte, det spiller :D Så skal der bare trædes, og du vil opdage at gamle hunde også kan lære at pisse  :D :D
Olfert
Buell 1125R til gaden
Yamaha R6 til banen
Kildemose til Fakta

Sajmon

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2727
  • Netop, som fiskerne siger...
    • Hvad vil du her?
Re: Hopper ud af 2 gear...
« Svar #5 Dato: September 26, 2009, 03:40:51 am »
Start med at justere din gearpedal bare skallede 5mm længere ned.

Som de andre siger - i kampens hede får du ikke rykket den godt nok i gear.
Det handler ikke om hvad man kører, men hvordan!

Wolfdk

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 90
Re: Hopper ud af 2 gear...
« Svar #6 Dato: September 28, 2009, 03:53:12 pm »
Jeg takker for svarene  :D Så nu prøver jeg da lige med en justering af gear pedalen og ser om jeg kan få skudt raketten ordentligt afsted næste gang  :whipped:

Søren F

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1403
  • Fart dræber ikke - pludselig stilstand gør !!!!
    • Galleri
Re: Hopper ud af 2 gear...
« Svar #7 Dato: September 28, 2009, 07:41:59 pm »
tænkte lige på....: Bruger du koblingen når du "kører race" ? Jeg oplevede nemlig det samme i starten da jeg var "ny på sv"..... Men så læste jeg om skift uden brug af kobling her på forum - især "preload" (altså at lægge let pres på gearpedalen, inden jeg begynder at skifte)... og nu oplever jeg aldrig problemet hverken med  eller uden brug af kobling (og det går klart hurtigst uden  :wink:).

Sig til hvis ovst. ikke giver mening - så finder jeg lige de omtalte indlæg
Gade: SV1000N K4
Bane: SV1000S K3

Wolfdk

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 90
Re: Hopper ud af 2 gear...
« Svar #8 Dato: September 29, 2009, 09:13:41 pm »
Ja koblingen får lige et let tryk, altså 1 måske 2 cm. Har kun prøvet at skife uden kobling hvis jeg lige har glemt koblingen.. :facepalm: men det er ikke sket for mig i løbet af denne sæson  :)

Søren F

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1403
  • Fart dræber ikke - pludselig stilstand gør !!!!
    • Galleri
Re: Hopper ud af 2 gear...
« Svar #9 Dato: September 29, 2009, 09:27:25 pm »
Gade: SV1000N K4
Bane: SV1000S K3