Forfatter Emne: Svær at få til at starte  (Læst 4706 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Brix

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 958
Sv: Svær at få til at starte
« Svar #15 Dato: Oktober 09, 2012, 09:53:12 pm »
På K5 og nyere, er koblingskontakten en funktion i styreboksen.

Læg mærke til at omdrejningerne stiger med ca 200rpm når man smider den i gear og begynder at slippe koblingen. Det sker fordi styreboksen forstiller tændingen ca 4-6 grader når cyklen kører, så hvis man luser kontakten, vil man IKKE få de ekstra 4-6 grader = lidt fladere momentkurve og lidt mindre effekt.

Det er faktisk mærkbart...
Gælder det både 1000 og 650?
Gaden: Blå SV650S K5   -   Tidligere: GS500F K5
Banen: SV1000S K4/7
MCG

Søren F

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1403
  • Fart dræber ikke - pludselig stilstand gør !!!!
    • Galleri
Svær at få til at starte
« Svar #16 Dato: Oktober 09, 2012, 10:13:57 pm »
Hold sgu da k*ft hvor du ved meget - har du overvejet at tilbyde dig selv til japanøjserne som en slags bio-drev, upåvirkelig af EMP ? Så kan vi få alle verdens SV'ere ud at køre igen efter ww3, i feeed Mad Max rat-look !!!!!!
Gade: SV1000N K4
Bane: SV1000S K3

Brix

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 958
Sv: Svær at få til at starte
« Svar #17 Dato: Oktober 09, 2012, 11:38:09 pm »
Hold sgu da k*ft hvor du ved meget - har du overvejet at tilbyde dig selv til japanøjserne som en slags bio-drev, upåvirkelig af EMP ? Så kan vi få alle verdens SV'ere ud at køre igen efter ww3, i feeed Mad Max rat-look !!!!!!
:lmao:
Gaden: Blå SV650S K5   -   Tidligere: GS500F K5
Banen: SV1000S K4/7
MCG

Sajmon

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2727
  • Netop, som fiskerne siger...
    • Hvad vil du her?
Sv: Svær at få til at starte
« Svar #18 Dato: Oktober 10, 2012, 05:47:59 am »
På K5 og nyere, er koblingskontakten en funktion i styreboksen.

Læg mærke til at omdrejningerne stiger med ca 200rpm når man smider den i gear og begynder at slippe koblingen. Det sker fordi styreboksen forstiller tændingen ca 4-6 grader når cyklen kører, så hvis man luser kontakten, vil man IKKE få de ekstra 4-6 grader = lidt fladere momentkurve og lidt mindre effekt.

Det er faktisk mærkbart...
Gælder det både 1000 og 650?

Jeg ved faktisk ikke om det også gælder 650 men det er nemt nok at efterprøve. Start motoren, træk koblingen helt ind og sæt den i 1. gear. Når du så slipper koblingen meget langsomt, vil den stige en lille smule i omdrejninger så snart du deaktiverer koblingskontakten.

Jeg kan lige lave en demo video i aften.
Det handler ikke om hvad man kører, men hvordan!

McSelcom

  • Scooterfjæs
  • *
  • Indlæg: 24
  • Bike: Sv1000
Sv: Svær at få til at starte
« Svar #19 Dato: Oktober 10, 2012, 06:59:14 am »
Så fik man sig lige en aha! oplevelse, har undret mig lige netop over den stigning i omdrejningerne. tak 8)

Hollowpoint

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 657
  • Sømand så det gynger!
Sv: Svær at få til at starte
« Svar #20 Dato: Oktober 10, 2012, 08:04:48 am »
Ja det var da imponerende hvor meget du ved om de cykler! ;)  :thumbsup:
Nu: Hus, baby og bil.......
Tidligere: SV650SA K7

Gregers

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 988
  • I ride naked...
Sv: Svær at få til at starte
« Svar #21 Dato: Oktober 10, 2012, 08:16:22 am »
Håber ikke du ved lige så meget om kvinder, for så har vi andre et seriøst problem.  :lmao:
Always be youself.
Unless you can be a Pirate...
Then always be a Pirate!!
SV1000NK6 på gaden... og på banen.

Jannik

  • Man skal ikke kaste med æbler, hvis man selv er et skrog.
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 5960
  • GSXR750 til banen "SV1000r" og KTM SM til vejen.
Sv: Svær at få til at starte
« Svar #22 Dato: Oktober 10, 2012, 01:24:21 pm »
Troede faktisk kun det var GSXR modellerne der havde den feature.

Godt input Sajmon.  :thumbsup:
SV1000R med alt muligt lir´...

www.Team-trackday.com RoadRacing