Forfatter Emne: Vinteropbevaring. Er det godt nok?  (Læst 2852 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

capstardk

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 375
Vinteropbevaring. Er det godt nok?
« Dato: Oktober 12, 2006, 08:49:19 am »
Hej
Nu skal min SV`er jo snart gå i hi og min Vinterkværn frem.
Så vil lige høre om det er godt nok om hvordan jeg har tænkt mig at opbevare min cykel.
Den kommer til at stå for enden af egen garage som vil blive åbnet og lukket tit.
Ekstra luft i dækkene og sat op med for og baghjulsløfter.
Kæden vil blive smurt en ekstra gang og ellers vil cyklen lige blive pudset op og poleret engang.
Regner med at smide et par stræk laner over den.
Er det fint?

Mvh
Casper

AHEP

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 262
Re: Vinteropbevaring. Er det godt nok?
« Svar #1 Dato: Oktober 12, 2006, 08:56:04 am »
Bomulds lagner har jeg hørt ikke er så godt, hvis der er meget fugtigt.
Det holder vist på fugten...
Anders
Suzuki GS500E 96

SVea

  • Autonom
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3089
  • Kronisk ironisk!!
    • SVea er sær
Re: Vinteropbevaring. Er det godt nok?
« Svar #2 Dato: Oktober 12, 2006, 09:02:23 am »
Er der ikke noget om, at den skal slaskes ind i WD40 og nogle tager deres batteri af... Det ved jeg, at vi gør med min cykel, meeeen nu er det jo heller ikke just en SV´er...

Der har været mange tråde om vinteropbevaring og hvordan det gøres, så det kan godt være svært at overskue hvad der er hot og hvad der er not inden for den kategori  :? :?
SVea - "I'm afraid you've mistaken me for someone who actually gives a shit"

capstardk

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 375
Re: Vinteropbevaring. Er det godt nok?
« Svar #3 Dato: Oktober 12, 2006, 09:07:07 am »
Er der ikke noget om, at den skal slaskes ind i WD40 og nogle tager deres batteri af... Det ved jeg, at vi gør med min cykel, meeeen nu er det jo heller ikke just en SV´er...

Der har været mange tråde om vinteropbevaring og hvordan det gøres, så det kan godt være svært at overskue hvad der er hot og hvad der er not inden for den kategori  :? :?
WD40 havde jeg også tænkt på, men er det også fornuftigt at smøre på stellet.
Er ikke meget for at smøre skiverne ind i det...
Så skal man lige en dag flytte lidt rundt og vupti, så rører man bremsen og bremse klodserne er kaput :-(

/Casper

GTI

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 767
  • Go big or go HOME!
Re: Vinteropbevaring. Er det godt nok?
« Svar #4 Dato: Oktober 12, 2006, 09:47:15 am »
Lyder fint.
Men som SVea påpeker, ta av batteriet og lad dette en gang pr mnd(Biltema har fine ladere for MC-batteri til en rimelig penge).
Jeg venter sogar med oljebytte til våren...
Nå med GSX-R 750 K7 ('07)


Tidligere MCer:
1098 S ('08)
YZF-R1 RN12 ('06)
VFR800A7 VTEC ('07)
SV650SK3 ('03)

"Only a motorcyclist understands why a dog sticks his head out of a car window

B2

  • Nådesløs
  • Global Moderator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3400
  • Brug for mere end en 6½'er ? Så er du for langsom
    • B2's Galleri
Re: Vinteropbevaring. Er det godt nok?
« Svar #5 Dato: Oktober 12, 2006, 09:56:11 am »
Det lyder så besværligt alt det med ekstra luft, løftede hjul, WD40 og batterier til ladning  :?

Jeg har hvert år sat SVinet ind, og så ellers nøjedes med at starte den op en gang eller to i løbet af vinteren.
Opstarterne er mest moralsk førstehjælp til mig selv  :wink:
"Ind" Betyder i mit tilfælde en uopvarmet garage, og selv i 12 graders frost startede den  :D

Der har aldrig været problemer om foråret, og batteriet er stadig det originale.  8)
« Senest Redigeret: Oktober 12, 2006, 09:57:45 am af B2 »
Nikolaj "B2" Poulsen
SVR 650 S '2000.
GSX-R USD gaffel med radialbremser, Öhlins bagdæmper,  IXIL potte, spejle m. blink, diode baglygte m. blink & B2 Kulfiber dele
156.335 Km + ?

GTI

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 767
  • Go big or go HOME!
Re: Vinteropbevaring. Er det godt nok?
« Svar #6 Dato: Oktober 12, 2006, 09:59:21 am »
Det lyder så besværligt alt det med ekstra luft, løftede hjul, WD40 og batterier til ladning  :?

Jeg har hvert år sat SVinet ind, og så ellers nøjedes med at starte den op en gang eller to i løbet af vinteren.
Opstarterne er mest moralsk førstehjælp til mig selv  :wink:
"Ind" Betyder i mit tilfælde en uopvarmet garage, og selv i 12 graders frost startede den  :D

Der har ALDRIG været problemer om foråret, og batteriet er stadig det originale.  8)

De tar da ikke mange minuttene å skru av batteriet da? I fjor stod min SV på begge hjulene hele vinteren og tok ikke skade av dette, men i år setter jeg den opp på bakløfteren, siden jeg nå har den stående..
Nå med GSX-R 750 K7 ('07)


Tidligere MCer:
1098 S ('08)
YZF-R1 RN12 ('06)
VFR800A7 VTEC ('07)
SV650SK3 ('03)

"Only a motorcyclist understands why a dog sticks his head out of a car window

Ritzau

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 682
  • Its not the age.................. Its the mileage!
Re: Vinteropbevaring. Er det godt nok?
« Svar #7 Dato: Oktober 12, 2006, 10:40:11 am »
Uha, min blir misbehandlet i år.  :|  altså MCen!!!
Den kommer til at stå helt alene ude i haven, med et dækken over godtnok, på baghjulsløfteren.
Lampeolie på aluminiumsdelene, masser af voks på lakfladerne og med helt fyldt tank. Batteriet kommer til at klare sig som det bedst kan. Og den bliver startet en tre fire gange i løbet af vinteren.
Den ku selvfølgelig stå i carporten men der er lige lovligt meget trafik for min smag! og tænk nu hvis jeg lånte bilen! jeg er ikke så bilkompatibel.
Ikke optimalt :?
Men udestuen døde desv. i sommers. (det var kun mig  :brok: der synes udestuer var en trendy ting!)
 8)
Tidligere: SV1000S K3-sølvpil, Bundkåbe, Tonet dubblebubble, Forskærm og spejlforlængere, Hjemmehullede og genlappede potter, K&N luftfilter, SVkædeskærm, Små forblink, Solbriller og stort smil (som regel). .  og ½ l reservedunk, til SVeren altså!

Damage

  • Gæst
Re: Vinteropbevaring. Er det godt nok?
« Svar #8 Dato: Oktober 12, 2006, 12:30:57 pm »
WD40 har jeg aldrig brugt, jeg ved ikke rigtigt hvad det skal gøre godt for...  :undecided:

Jeg gør følgende:

Afmonter batteriet og sæt en lader på det ca. en gang pr. md
Tilsæt en sjat karburator alkohol når du fylder tanken op inden du stille din MC væk.
Giv MC´en en grundig rengøring.
Skift motorolien og lad lige olien løbe en tur rundt i maskinen.
Stil MC´en op sådan at dækkende er fri.

Jeg har ingen problemer haft med at starte min MC om foråret...  :D